Departement OISE

Plaats reactie
martijn stam
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-02-2002 01:00
Locatie: maassluis

02-09-2008 21:57

Wij willen eind oktober hier heen gaan maar, kan iemand ons wat vertellen over het boot gebruik in 2008?
En weet iemand iets over de visstand al daar in de openbare wateren, tips zijn altijd welkom.

Mvg Martijn Stam
Het is 15 bij 5 cm en je kan er afval in kwijt?

Een rolletje vuilnis zakken voor in je vis tas!!!!
Gebruikersavatar
m.ledeuil
Berichten: 48
Lid geworden op: 10-02-2002 01:00
Locatie: Dorst
Contacteer:

06-09-2008 18:21

Beste Martijn,

Wat wil je een beetje weten over het dep. de Oise (60)? Gaat het om de rivier de Oise? De Rivier de Aisne? Of wil je meer weten over de verschillende plassen die dit departement rijk zijn en ook allemaal PRIVÉ zijn?

vr. gr. Marc
martijn stam
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-02-2002 01:00
Locatie: maassluis

07-09-2008 20:58

Goededag meneer Ledeuil.

Wij willen eigenlijk een water of drie bevissen, en dan het liefst de openbare plassen of de twee riviertjes.

De belangrijkste info die ik zoek is tog wel het boot gebruik op de plassen,iets van het vis bestand weten is fijn en leuk maar niet noodzakelijk.

Mvg Martijn

ps: misschien kunnen we verder via de pb praten word wel gewaardeerd hier op het board.
Het is 15 bij 5 cm en je kan er afval in kwijt?

Een rolletje vuilnis zakken voor in je vis tas!!!!
Gebruikersavatar
m.ledeuil
Berichten: 48
Lid geworden op: 10-02-2002 01:00
Locatie: Dorst
Contacteer:

08-09-2008 18:12

Beste Martijn,

Ten eerste, houd het gewoon op Marc.

Verder, op de rivieren in het departement de Oise mag je gewoon met een boot er op, geen punt. Je hebt het over riviertjes, vergeet niet dat er wel flink wat scheepsvaart is. Vooral op de Aisne is het bijzonder lasitif vissen. De boten varen redelijk vlak onder de kant. Op de Oise zal je daar minder problemen hebben, als je maar een beetje goed naar leuke stekken zoekt, en die zijn er.

Je praat ook over de openbare plassen. Ik heb slecht nieuws. Er zijn geen openbare plassen in de departement de Oise. Alle plassen in dit departement zijn privé. Ze zijn allemaal in handen van eigen hengelsportverenigingen (AAPPMA). Deze verenigingen houden het beheer van hun wateren in eigen handen. Om daar te mogen vissen moet je ÉN een vergunning hebben van het departement ÉN een apparte vergunning voor elke plas die je wil bevissen. Vaak moet je ook nog van te voren een reservering doen.

Ik ben langs de meeste plassen al gestopt en overaal staan er borden dat je er niet zo maar mag vissen. Ik heb ook met de Federatie gebeld en die hebben mij dat bevestigd. Dit departement is echt niet zo vissers vriendelijk als het lijkt.

Als je echt naar dit departement wil gaan, houd het gewoon op de rivier de Oise. Het is een erg mooi water met echt mooie vissen en weinig vissers!!

Hopelijk heb je er wat aan,

vr. gr. Marc
martijn stam
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-02-2002 01:00
Locatie: maassluis

08-09-2008 18:34

Hoi Marc

Bedankt voor deze informatie, hier kunnen we weer verder mee.

Heb je zelf wel eens op een van de plassen gevist?

Martijn
Het is 15 bij 5 cm en je kan er afval in kwijt?

Een rolletje vuilnis zakken voor in je vis tas!!!!
Gebruikersavatar
m.ledeuil
Berichten: 48
Lid geworden op: 10-02-2002 01:00
Locatie: Dorst
Contacteer:

08-09-2008 21:08

Beste Martijn,

Nee, ik heb niet op de plassen gevist van dit departement. Ik ben namelijk begin dit jaar (april/mei) ook naar de Oise gegaan, hebt toen op de rivier zelf gezeten, maar de waterstand was nog zodanig hoog enm dus de stroming erg hard, dat ik met 250 gr. op 15/20 meter uit de kant niet vatsoenlijk kon blijven liggen. Ik ben toen langs verschillende plassen gereden voor een alternatief, en toen ontdekte ik dat het helemaal niet zo makkelijk was om aan de waterkant te mogen vissen in dep. 60. Na een telefoon gesprek met de federatie ben ik tot de conclusie gekomen dat het geen optie was om door te gaan in dep. 60. Toch makkelijk als je vloeiend frans spreekt. Ik ben uiteindelijk in een ander departement gegaan waar ik wel makkelijker mijn ding mocht doen.

Nu in het najaar moet je de Oise goed kunnen bevissen. Veel succes daar, het is verder een erg mooi stuk.

vr. gr. Marc
martijn stam
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-02-2002 01:00
Locatie: maassluis

13-09-2008 06:17

Hoi Marc

Bedankt voor de informatie,we gaan in ieder geval op de oise wat proberen te vangen.

Mvg Martijn
Het is 15 bij 5 cm en je kan er afval in kwijt?

Een rolletje vuilnis zakken voor in je vis tas!!!!
Plaats reactie