honden op cassien

Plaats reactie
aldrik de cock
Berichten: 18
Lid geworden op: 15-08-2006 19:19
Locatie: amersfoort

14-07-2008 22:54

korte vraag over honden op cassien.
Zijn die toegestaan of word er moeilijk over gedaan.
Mischien moeten er extra dingen geregeld worden behalve wat inentingen.
kan iemand mij hier wat info over vertellen.
bedankt

vriendelijke groet aldrik de cock
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

14-07-2008 23:08

Ik heb al meerdere keren me hond mee genomen naar Cassien nooit problemen gehad wel buiten het seizoen, vaak zijn Franse er niet erg op gesteld laat daarom je hond niet loslopen, zeker niet waar veel kinderen lopen dan kunnen ze wellis gaan zeiken.

Wat je nodig hebt is een paspoort en hondsdolheid inenting.

aldrik de cock schreef:korte vraag over honden op cassien.
Zijn die toegestaan of word er moeilijk over gedaan.
Mischien moeten er extra dingen geregeld worden behalve wat inentingen.
kan iemand mij hier wat info over vertellen.
bedankt

vriendelijke groet aldrik de cock
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

15-07-2008 11:40

ja elke hond is welkom als het maar een hond is en geen tam konijn zoals tess!!!!! :lol: :lol:
bellen van de week nog!!
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

15-07-2008 12:55

Zullen we er ook gelijk een kinder creche en cavia-opvang openen? Dan kunnen die voortaan ook mee.

Of laten we het wat groter aanpakken: alles dat 4 poten heeft, blaft, miauwt, balkt, loeit of wat dan ook nemen we mee. Op Cassien zijn toch geen problemen met vissers en alles wat ze meenemen/achterlaten/enzovoort.

(Sorry, flauw maar ik kon het niet laten :D )
Danny Mieremet

15-07-2008 13:09

Ga jij maar lekker ergens bang aan een rivier zitten.

Sorry, maar kon het niet laten... :wink:
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

15-07-2008 13:13

Haha, ja dan is een hond wel handig. Maar op een rivier kun je ongemerkt vermoord worden en op Cassien niet haha :D :D Ik heb trouwens bijna niemand gezien en het was echt prachtig daar 8) (op de rivier dus). Mijn vraag over de veiligheid aan de rivier was overigens niet omdat ik bang was, maar gewoon een risicoinventarisatie. Aan de hand van de uitkomst daarvan bepaal ik of ik niks meeneem, of een hond, of MP5 ofzo 8) Niemand houdt mij namelijk thuis :wink:
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

15-07-2008 17:19

nee he casper want jij bent echt een stoere jongen!!
wordt toch gewoon een normale vraag gesteld dan zo,n raar antwoord geven beetje vreemd!!!
(sorry maar kon het niet laten)
Roland Mulder
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

15-07-2008 17:32

Hoi,

Kijk ff op http://www.dogsincluded.nl/invoer/frankrijk.htm

Hier vind je veel info mbt honden meenemen naar Frankrijk. Tevens wat de regelgeving is mbt aanval, waakhonden.

gr Roland
Don't hate the player, hate the game!
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

15-07-2008 19:48

@bastiaan: ik reageer niet op de oorspronkelijke vraag maar op jouw reactie ("elke hond welkom mits geen tam konijn"). Dat zie ik niet als een serieus antwoord. Andersom moet je mijn antwoord ook niet al te serieus nemen...

Ik wilde met die betreffende post nogmaals wijzen naar Jason's (wel serieuze) reactie. Die meldt dat de Fransen er vaak niet zo'n prijs op stellen en neemt daarom blijkbaar in het seizoen geen hond mee. Op Cassien mocht door overlast veroorzaakt door vissers op een gegeven moment op een aantal stukken niet meer gevist worden. Tot die overlast behoorden ook honden die achter vogels aangingen en rondpoepten. Maar honden mogen blijkbaar nog. Inmiddels heeft ook Roland een duidelijk antwoord gegeven over het meenemen van honden naar Frankrijk op zich. Succes.
Plaats reactie