LOT-ET-Garonne

Plaats reactie
Dennis Laport
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2008 19:55

17-06-2008 11:19

hoi,

In augustus willen we gaan vissen (voor het eerst) in zuid-frankrijk, We zouden eerst in Department Gironde gaan vissen, omdat we daar een camping hebben zie topic viewtopic.php?f=40&t=48350

Nu is onze keuze toch gevallen op Department 47 LOT-ET-GARONNE omdat je hier toch wat meer kleine putten hebt. Inplaats van 2 nachten, heb ik me maat kunnen overhalen om 3 nachten en 4 dagen te gaan vissen (nog wat kort maarja).

Wie o wie kan mij hier een leuk putje aanraden in dat department(geen betaal water), waar wat grote jongens zwemmen. Via het boekje nachtvissen in frankrijk staan er wel een paar maar ik vind het moeilijk ik kan met google weinig tot niets vinden over het water daar. Ook google earth vind ik wat onduidelijk

Ik heb geen boot wel een voerboot met fishfinder fishfun erop

wie o wie :oops: PM kan ook
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

17-06-2008 21:36

Departement 47 en dan putten? :o :o :o Als je dan toch zo'n eind gaat rijden... waarom probeer je het dan niet op de Lot of Tarn? Vlakbij en dat is toch fantastisch mooi vissen? Mooier bestaat gewoon niet. Voor mij dan :D .

PS: aan putten in die omgeving kan ik je helaas niet helpen
Dennis Laport
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2008 19:55

18-06-2008 22:47

Ik heb nooit op rivier/kanaal gevist (kom nog wel) maar om ook vertrouwen te hebben wil ik het toch opgaan zoeken op een lac. De reden dat we zo ver gaan is omdat die ouders van mn vismaat een camping plaats hebben. Dus ik ga mee voor een weekje waarvan we het grootste deel gaan vissen

Op google kon ik ook niks vinden (wel genoeg water daar :o ) Dus als iemand nog sugesties heeft......................... :roll:

achja en anders kiezen we er eentje en gaan we ervoor 8)

Wat is trouwens een beetje minimaal hectare waar de grote biggen zwemmen (30a40+pond)
rond de 50a100ha?
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

18-06-2008 22:52

bijna in elk water in frankrijk zwemmen wel vissen tot 20 kilo zelfs op kanaaltjes van 15 meter breed 8)

gr jeroen
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

18-06-2008 22:59

Dennis Laport schreef:Wat is trouwens een beetje minimaal hectare waar de grote biggen zwemmen (30a40+pond) rond de 50a100ha?


30 plussers zwemmen al op veel kleinere wateren, vanaf een hectare of 3 is mijn ervaring. Het hangt veel meer af van de bezetting en voedselaanbod dan van de oppervlakte.

Maar echt, als je in dept 47 bent, en in de buurt zit van de Lot of de Tarn. Ga er dan in ieder geval even kijken.... het kan er zo ongekend mooi zijn. Er zitten grote vissen maar reken daar niet gelijk op. De ervaring van het vissen op zulk mooi water maakt alles echt wel goed, ook als je alleen kleinere vangt.

Kijk voor andere wateren in dept. 47 anders op deze site bij 47:
http://www.carphunters.suite.dk/Parcour ... Venues.htm

In 81 en 82 stroomt ook de Tarn.

Succes!
K. van den Herik

19-06-2008 07:46

als je er mag nachtvissen is de kans groot op karper dus buiten earth heeft google nog een aardige functie

http://www.google.nl/search?q=peche+nui ... =firefox-a
Plaats reactie