Vis water gezocht(Niet al te groot)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

19-05-2008 01:20

Hallo iedereen,

ik weet niet of ik zo op de juiste manier post, maar ik zou het anders niet weten :oops:

Ik en 2 vrienden willen dit jaar erg graag ergens gaan vissen in het buitenland, Belgie of Frankrijk.
Dit is voor de eerste keer dat we het opzoeken buiten Nederland.

Ik heb de zoek functie aardig gebruikt, maar kreeg niet het geen gevonden wat wij zochten !
Dus hierbij een topic als aanvraag voor informatie. :oops:

Wij zoeken: Een niet al te groot water(het liefst dat bijvoorbeeld uitvaren geen must is, dat er bijv niet op een afstand van 200-300m gevist moet worden.

Dan wilden we ergens in Belgie of in Frankrijk gaan zitten.
De tijd dat we er zullen zitten is een week.

Hopenlijk kan iemand ons hier mee helpen, het zal erg gewaardeerd worden :)
eventueele vragen ? stuur een Pb 8)

Mvg,
Nick
Laatst gewijzigd door Nick van den Oord op 19-05-2008 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

20-05-2008 08:03

ik denk met alle respect
dat je hier erg makkelijk om iets vraagt waar niemand
een normaal antwoord op kan geven
het is een beetje makkelijk om te vragen naar een water
niet te groot maar ook niet te klein ergens in belgie of frankrijk
tja ik wil je met alle plezier helpen maar hier kunnen/kan wij/ik zo weinig mee

ik denk dat je misschien toch net ff wat specifieker moet gaan richten
dit helpt je eiegen zoek opdracht ook wat makkelijker te worden

dus circa zoveel hectare

in de buurt van... of zoveel km rijden vanaf....

met of zonder nachtvis zone's ga zo maar door

ik hoop je nu wel een klein beetje in de goede richting geholpen te hebben

ik "wou" je niet boos maken met me eerste antwoord ;) :D

greetz paul
vis zwemt
casper utrecht

20-05-2008 21:24

Tja lastig zo. Wil je bijvoorbeeld persé vangen? (hopelijk zeg je nu "nee")
Laat ik eens wat roepen: om het niet gelijk een al te grote onderneming te maken en te voorkomen dat je 1200 kilometer enkele reid rijdt voor niks (nou ja het is natuurlijk altijd leuk): de Moselle, ergens tussen Metz en Toul ofzo. En als je niet in de stroming wilt vissen dan een zijarm daarvan, of in een put die ermee in verbinding staat? Is niet te ver rijden en er zitten grote vissen.
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

21-05-2008 08:51

Paul sinds het de eerst keer is dat ik naar belgie of france zal gaan voor het karper vissen vindt ik dit erg moeilijk te zeggen.

Zal er nog wel even over nazoeken wat me aanspreekt, maar het zint me al niet om lijnen ver uit te varen
Wil als het ware zo kunnen gaan vissen met de spullen waarmee ik uit de voeten kan in nederland.

Je kan in nederland vissen vangen van mischien net 1-2 meten vanuit de kant, ik kan er met mijn gedachten niet bij dat je 300-400 meter moet uitvaaren om iets te vangen in frankrijk of belgie, vandaar dat ik een niet ''te'' groot water zoek.

Het limiet rijden met de auto zal ongeveer belgie / Noordelijk Frankrijk zijn, heb hier zo geen idee van hoeveel KM dat bedraagt.

Oh en van qua nachtvissen, ik zoek wel water waar je kan blijven zitten (ik en mijn 2 vrienden willen 1 week ''non-stop'' aan het water zitten) dus nachtvissen is een must :)

@ Casper
Ik zal dit zeker eens opzoeken, klinkt zeer intressant. zal het eerder opzoeken in die zij arm of put sinds ik zeer weinig tot geen ervaring heb met stroming op een water.(ervaring met hooguit Dommel waar niet heel veel stroming staat)

perse vangen ? ja natuurlijk ! nah, dat zit wel ok Casper:). Een water waar je instant vist is niet echt wat ik zoek(natuurlijk wel de kans dat je vangt, maar bijvoorbeeld blanken hoort nu eenmaal bij het karper vissen !) Perse vangen hoeft ook niet altijd leuk te zijn ;) (veel beschadigde vis vaak enz..)

Is het bij dat water wel mogenlijk om er te nachten ?


p.s. Paul boos door jouw eerste post ? nah ben er niet boos over hoor ;)
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

22-05-2008 19:30

hehe gelukkig

ik was d'r al bang voor :P

tja het vissen in frankrijk is inweze niet anders als Ned.
ook hier kan je 1 a 2 meter uit de kant goed vissen

de reden dat er zo ver uit de kant gevist word is dat je hierdoor
de "vroeger" onbereikbare stekken kan bevissen verder ook worden sommige vissen/vissers door dressur en dergelijke gedwongen het wijd op te zoeken

er zijn nog tal van andere reden hiervoor te veel om op te noemen

zoek verder een water wat een klein beetje bij je "roots" ligt hierdoor is de kans van slagen groter dus ga niet op een rivier zitten als je zelf nog nooit hebt gevist op een rivier
of indd. een meer van 500 hec. probeer te

als je dit wel wilt en juist ziet als uitdaging rij dan ff door naar du der :P

ik zelf ben niet goed genoeg bekent verder met belgie of Noord- frankrijk ik rij zelf meestal nog een kilometertje door maar probeer dus echt die zoek op dracht wat specifieker te maken dat maakt het een stuk makkelijker

suc6

greetz paul
vis zwemt
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

25-05-2008 12:56

ik zoek ook een water waar ik onderhands kan ingooien, met het liefst alleen 50ers of hoger, en waar niemand vist liefst 4,5 uur rijden! kan iemand mij helpen mag ook via pb. :lol:

kerel zoek en gij zult vinden, tegenwoordig kan je overal info op internet halen, en het kan via deze site maar als je verder zoekt op topics kan je al erg veel info vinden..!! Je moet er wat voor over hebben, om op leuk water te vinden en om daar te kunnen vissen, ik kan vertellen dat je op deze manier weinig info krijgt. niets geheimzinnig, maar veel mensen willen het niet kwijt. en terecht.... :wink: als je zelf ook uren gezocht hebt waarom zal je dan je collega's gelijk alles vertellen.

suc6
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

25-05-2008 21:15

jason zo is het ook niet bedoel, als je goed leest dan zie je dat ik niet vraag naar water waar ik zo 50ers vang. Zoek gewoon water waar ik niet absurd lange lijnen uit moet hebben liggen.
Dat ik bijv met mijn shimano's usa 3500 uit de voeten kan..

ik heb zown beetje over heel internet gekeken, tot nu toe alleen wateren gevonden van zoveel honderden hectaren!
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

26-05-2008 08:13

hehe nick daarom gaan we naar frankrijk omdat Ned niet zo gek veel van dat soort mooie meren heeft :P
vis zwemt
Calvin Urgert
Berichten: 16
Lid geworden op: 27-03-2008 19:24

01-06-2008 17:08

Lac du Cheval, heel bekend of Lac de Salagou wel groot maar je hoeft niet ver te gooien,, 20 metertjes van de kant wat voeren en je vangt se :wink:
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

02-06-2008 23:26

Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

09-06-2008 22:40

Ik vind Salagou compleet ongeschikt voor -als ik het goed begrijp- jonge karpervissers die voor het eerst naar Frankrijk gaan. Alleen de afstand om er te komen al... Daarnaast willen ze ook wat vangen. Ik blijf bij mijn advies voor de Moselle. Of anders een overzichtelijk meertje waar redelijk makkelijk wat te vangen valt.
Plaats reactie