Stek 17 Lac du Der

Karel Dille
Berichten: 108
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Veldhoven

09-04-2003 22:01

Ik ga op stek 17 vissen van 26 april tot 4 mei. Zijn er hier mensen die ook op deze stek gevist hebben en er informatie over hebben voor mij? Is dit een goede stek in deze periode?

Mailen kan ook: <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:karel_dille@hotmail.com" class=bericht>karel_dille@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Karel Dille
Berichten: 108
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Veldhoven

11-04-2003 20:12

Heeft er niemand informatie voor mij?
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

12-04-2003 04:21

1. Wat absoluut niet mag :

1e.Topics waar informatie gevraagd wordt over betaalwateren of waar reclame gemaakt wordt voor betaalwateren. De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren. Voor informatie kunt u terecht bij de organisatie waar u geboekt heeft.

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/forum/huisregels.php" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/forum/huisregels.php</a><!-- BBCode auto-link end -->
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

12-04-2003 10:25

Laatst gewijzigd door Ruud Laros op 25-09-2004 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
jan witter

12-04-2003 10:32

We gaan Du Der toch zeker niet vergelijken met de andere betaalwateren zeg...!!!!!!!!!!!


Met een verontwaardigde groet
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

12-04-2003 12:02

Laatst gewijzigd door Ruud Laros op 23-09-2004 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

12-04-2003 12:10

Ja en het was een openbaar viswater waar iedereen mocht vissen en nu moet men een stek reserveren en 200 Euro per week betalen.

Is dat omdat er vis wordt/werd gestolen of omdat het een verkapte vorm van een betaalwater is?

Bart
jan witter

12-04-2003 12:25

Dat is omdat er karpervisser zijn die zich niet aan de regeltjes kunnen houden omdat zichzelf verheven voelen boven de andere vissers en waterrecreanten.!!!!

Wie de schoen past trekke hem aan en ik bedoel daar niet iedereen mee....!!!!

Mijn inziens is het nog steeds openbaar waar iedereen mag vissen mits je je aan de regels houdt, en het voordeel is dat je er nu zeker van kan zijn dat je een stek hebt in de periode dat je kunt gaan vissen....
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

12-04-2003 12:33

Op 2003-04-12 12:25, schreef jan witter:
Mijn inziens is het nog steeds openbaar waar iedereen mag vissen mits je je aan de regels houdt, en het voordeel is dat je er nu zeker van kan zijn dat je een stek hebt in de periode dat je kunt gaan vissen....


En wat is het grote verschil met een betaalwater?

Bart
jan witter

12-04-2003 12:39

Dat het bestand op een natuurlijke manier word voorzien van aanwas....
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

12-04-2003 12:52

Ook op Du Der worden er vissen uitgezet net als op de betaalwateren.

Du Der had al een mooi bestand wat men achter slot en grendel heeft geplaatst.
En SOMMIGE betaalwateren verschaffen zich dit mooie bestand op een minder mooie manier.

Blijft het punt dat het water niet meer openbaar is maar op commerciele basis wordt gebruikt. Kennelijk is dit op Du Der geaccepteerd door de Nederlandse en Belgische vissers.

Ik denk dat de lokale Franse vissers ook blij zullen zijn met bekende Nederlandse wateren als deze door bijvoorbeeld ECG commercieel beheerd gaan worden.

Dus dan betalen we voortaan 200 Euro voor een week op De Zwaan, Nieuwkoop, etc. etc. (of misschien wel alle Nederlandse wateren?)
En geen problemen meer met stekken want deze kan je mooi van te voren reserveren en de lokale/vaste vissers zet je lekker buiten spel.

Bart
Stephan leiga
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-05-2002 02:00
Locatie: Gouda

12-04-2003 21:09

ehh. Bart,

een verschil tussen betaalwateren en du der is dat je op du der ook overdag gewoon mag vissen zonder stek te huren en dat mag dus niet op een echt betaalwater, zoals la horre...
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

12-04-2003 22:18

Laatst gewijzigd door Ruud Laros op 23-09-2004 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

12-04-2003 22:58

Ruud,

Moeten dit soort maatregelen dan op alle wateren waar zich problemen voordoen worden ingevoerd? Ergens ligt er een grens, tenminste wel wat mij betreft en tot die tijd zijn het de lokale vissers die het moeten ontgelden door "ons" wangedrag.

Stephan,

Er zijn ook een aantal betaalwateren waar je gewoon overdag kan vissen. En La Horre dat is wat mij betreft zowiezo een geval apart. Ben er vorig jaar eens gaan buurten met wat Nederlanders die daar zaten.... ik heb gewoon medelijden met ze :sad:

En op Du Der is het nu nog redelijk te doen totdat het ergens weer een keer echt misgaat en dan is het daarmee ook gedaan... en dat zit er aan te komen al was het alleen maar omdat men zich niet kan houden aan de toegestane vistijden, afstanden, opruimen van afval, etc. etc. etc.

Voorlopig maken we het met z'n allen het de betaalwater firma's gemakkelijk om wateren in te lijven. En de "echte" betaalwateren zijn duur in aanschaf en beheer dus wat is men aan het doen? (En krijgen bergen met kritiek te verwerken uit binnen en buitenland)

Inderdaad, massaal de beheerders van openbare wateren aan het aanschrijven en ze interessante vergoedingen in het vooruitzicht stellen met Du Der als voorbeeld. De beheerders geen last meer van wantoestanden en beduidend hogere inkomsten en de lokale vissers... ach daar hoeven we ons hier helemaal niet druk om te maken het is tenslotte toch minimaal een paar 100 kilometer van huis en voorlopig zijn d'r nog genoeg andere openbare wateren.

Bart
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

13-04-2003 01:08

Laatst gewijzigd door Ruud Laros op 23-09-2004 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

14-04-2003 12:03

er wordt allemaal gepraat over een "godsvermogen"?
nu betaal je voor Du Der 200 euro voor je stek. Dat is 100 euro pp. Dan mag je dag en nacht vissen. Je kunt ook op een camping gaan staan en een gewone vergunning halen. Dan mag je alleen overdag vissen voor de camping betaal je ...? Het verschil lijkt me redelijk voor een week vissen.
Dan kunnen jullie zeggen : "ja maar, vroeger....." Ja helaas zo is het dus niet meer, er moets iets gebeuren want het liep de spuigaten uit. Nu is dat gedaan op deze manier. mensen die het er niet mee eens zijn blijven dus maar weg op Du Der. Arme locals?
ja klopt. maar daar is het nu wat laat voor he?
Laten we hier dus even een andere stelling inketsen: vissen in La France en er een puinhoop van maken, schandalig!

met vriendelijke groet,
herman.

DU DER IS GEEN BETAALWATER!
jan witter

15-04-2003 08:58

Openbaar is ook maar een relatief begrip het enige water in Nederland waar je niet voor hoeft te betalen zwemmen geen karpers in..........

"de Noordzee"
Gebruikersavatar
Yuri Sijben
Berichten: 179
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00

15-04-2003 10:42

Als we nou allemaal niet meer vissen op betaalwateren dan schaffen ze het misschien af allemaal uit protest niet meer naar betaal wateren gaan wie weet :razz:

gr
lode lagrange
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: nieuwpoort
Contacteer:

20-04-2003 12:01

sorry , maar kan eigenlijk niet meer volgen ...
is du der een openbaar water ?
zijn er plaatsen waar je kan nachtvissen zonder 200 euro per week te betalen ? en moet je op die 200 euro dan nog je "carte du peche" betalen ?
overdag kan je er dus op de meeste plaatsen wel vissen ?

ben niet meer mee,

wie kan alles es uitleggen ?

greets , lode

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lode lagrange op 2003-04-20 12:02 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-04-2003 19:23

Beste Lode,
Du Der is een openbaar water, maar dat zegt nog niets over de visrechten.
Er zijn geen plaatsen waar je mag nachtvissen zonder per persoon 100 Euro te betalen (30 nachtvisstekken à 2 man per stek à 200 Euro per stek). En daarnaast moet je nog de gewone vergunning kopen + carte pêche de nuit. In totaal kun je voor 223 Euro daar per persoon een week nachtvissen.
Als je vaker in een jaar erheen gaat hoef je na de eerste keer alleen nog de 100 Euro voor de nachtvisstek te betalen.

Overdag kun je op een groot aantal plaatsen normaal vissen met de normale vergunning. Als je echter een boot wilt gebruiken moet je daarnaast nog wel een aparte bootvergunning kopen (61 Euro).
Nogmaals: de normale vergunning, carte de pêche de nuit en de bootvergunning blijven een jaar geldig.

Er zijn vissers die liever niet op de nachtvisstekken vissen, maar er 's morgens met een boot op uitgaan en dan 's avonds terugkomen en behoorlijk karper vangen op deze manier.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-04-2003 19:29

Aart,
kijk je effe bij je PMmetjes?

Sportieve groeten Henk
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-04-2003 23:11

Mijn PMmetjes zijn afgeschaft Henk.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-04-2003 23:31

Aart,
Bel Douwe dan effe!

Sportieve groeten Henk
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-04-2003 23:37

Aart,
Als je me verteld wie z'n bevoegdheid heeft misbruikt om jou je PMmen te ontnemen zal ik er persoonlijk voor zorgen dat hij dit weer in ere hersteld.
En je hoeft me er niet eens voor te bedanken, ben ik bescheiden of wat???
Met maatschappelijk werkerachtige groet,

John

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-04-21 19:44 ]</font>
Raymond van Keerberghen
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

21-04-2003 17:45

Heren,

Even een waarschuwing: ik vis de laatste jaren vrij veel op du Der. Ook overdag. En inderdaad, je kunt indien je de vis vind soms goed vangen. Echter, je bent beperkt daar slechts weinig stekken legaal bevisbaar zijn (agv hoge waterstand en regelementaire beperkingen). Wie zich netjes aan de regels houdt heeft in principe geen problemen. Dat heb ik dus ook altijd gedaan. Maar helaas bleek vorige week, toen ik een aantal dagen aan het reservoir bivakkeerde (overdag welteverstaan, in de nachten sliep ik op een van de vele campings aan het meer) dat viswachter P. Monin tegenwoordig een eigen interpretatie aan de regels ter plekke geeft.

Zo visten vismaat Mario en ik op een legaal gedeelte van het water in een zone waar de vis paaide. We hebben dagen naar de karper gezocht omdat er in het algemeen weinig tot niets werd gevangen. Uiteindelijk hebben we ze gevonden en volgens onze papieren mocht op deze locatie gewoon gevist worden.
Midden op de dag komt Monin, inclusief hulpwachter, aan en vaart dwars Mario zijn lijnen af. En dat terwijl we staan te zwaaien en de hengels echt heel duidelijk te zien waren. Meneer stapt uit vraagt mijn papieren en begint direct te schrijven. Waarom vraag ik hem op de man af. Hij zegt: je gaat niet vissen als de karpers paaien... Op mijn vraag waarom de nachtstekken dan niet dicht zijn momenteel volgt geen antwoord. Ik begin over de lijnen van Mario, aangezien de actie van de viswachter er voor heeft gezorgd dat een van zijn beetverklikkers helemaal kapot is. Monin beweert doodleuk dat hij ze niet heeft gezien... Hij vraagt ook Mario om zijn vergunning, maar die heeft zijn papieren in de vroege ochtend vergeten en deze liggen nog in de auto. Stom natuurlijk, maar een vergissing is menselijk en bovendien heeft hij heeft onze papieren eergisteren bij de hulp van Monin gekocht. Die is dus op de hoogte. Monins' hulp zwijgt echter als het graf. Mario wil ze daarom direct even uit de auto gaan halen maar Monin zegt: dan schrijf ik je maat (ik dus) op voor het vissen met 8 hengels. Ik ben verbijsterd, echt waar. Ik zeg: dat doe je dus niet want ik vis hier met 4 hengels. Niets mee te maken zegt Monin. Jij hebt geen respect voor de karper. Ik ben inmiddels woedend en vraag me af wie hij dan wel niet is? De man zwijgt echter verder en vaart weer weg...

Mario heeft hem gevolgd tot op Nemours (op de camping waar hij verblijft), maar hij bleef bij zijn verklaring. Ik zou met 8 hengels hebben gevist en sta dus op de welbekende 'zwarte lijst' van Monin.

Zo zie je maar weer: boek vooral geen succes op dagstekken. Zeker niet als 'buitenlander'. Monin heeft echt de pik op buitebnlanders, de Engelsen in het bijzonder.Maar ook wij Hollanders en Belgen moeten het tegenwoordig ontgelden. Ik had al veel verhalen gehoord, maar heb het helaas nu zelf mee gemaakt. Ik ben voornemens een brief te schrijven aan de baas van Monin (Aart, enig idee?) met een verklaring van Mario erbij. Ik herinner me een zin uit een folder van een organisatie Monin zou
"streng maar rechtvaardig..." zijn. Een lachertje, werkelijk waar. Ik voel me belazerd, maar leg me er niet bij neer, al leg je het uiteindelijk toch wel af, want het is hun woord tegen dat van ons.

Ik weet dat ik niet de enige ben en vraag lezers daarom te reageren op mijn verhaal. Voor het vissen op dit fantastische water met haar unieke bestand is het echt beter als deze gefrustreerde man weg gaat.

Grote groet,

Raymond van Keerberghen