Department Gironde

Plaats reactie
Dennis Laport
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2008 19:55

13-05-2008 21:50

hoi,

ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een vraag :wink: Een maatje gaat op vakantie in cap ferret in frankrijk bij de zee, dit ligt vlakbij bordeaux (department 33) nu wou ik ook een paar dagen mee gaan om ook te gaan karper vissen (2 nachten 3 dagen) maar nu heb ik een paar vragen ik heb al wat op het forum gezocht en op google gekeken maar mijn frans is NUL,

1. Wat kost ongv. een vis vergunning daar (indicatie?)?

2. Wat is een leuk putje (geen rivier) ik heb wel wat gezien op de kaart maar ik word er niet duidelijk van wat nou betaal water is en of er een nachtvis zone is ofzo. boete's zijn hoog dus wil ik niet ergens gaan zitten waar het niet mag

ik zoek dus een mooie plas (GEEN-BETAAL water) niet te groot waar je mag nachtvissen en waar 30+ pond karpers zwemmen (daar ga je tenslotte voor vissen in frankrijk :wink: Lac de lacanau vind ik wat groot. Ik ga van 14 tot 19 augustus

Bedankt alvast 8)
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-05-2008 01:24

Hoi Dennis.
Je kan in die periode een vakantie vergunning nemen.
wat die precies kost weet ik zo even niet precies maar geloof tussen de 20 en 30 euro.
Wat die dertigers betreft die zijn dr in Frankrijk zat alleen zie ze maar te vangen.
En zeker in MAAR twee nachten tijd. Verder is het een mooie omgeving.
Dat water wat je opnoemt zou ik zeker even links laten liggen.
Als je toch gaat kijken weet je gelijk waarom.
Probeer eens via google earth een klein plaatsje naast wat lijkt een klein water te zoeken en ga dan die plaats naam eens intikken op google bijv. 'plaatsnaam'carp en dan zoeken. dan vind je vaak al iets.
Zo moet je het proberen als je dan wat vind krijg je er nog plezier in ook .
succes
Plaats reactie