Ervaringen ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

08-05-2008 23:32

Hoi allen,

Je leest hier veel over waters waar iemand wil gaan vissen. Nu het eind van de meivakantie in zicht komt, is het ook wel eens leuk om te horen hoe de ervaringen zijn.

Over de onze kan ik kort zijn: prachtweer, mooie plaatjes, maar geen karper te zien of te bekennen. Watertemperatuur 14 graden (oppervlakte), weinig andere (Franse) karpervissers. Wellicht voor mensen die over weekje (of 2) gaan een mooi vooruitzicht, dan zal water wat opgewarmd zijn. Van activiteit was niets te bespeuren op meerdere waters in omgeving. We dachten een mooie stek gevonden te hebben, toen het op het meer niet wilde vlotten (boilies, tijgernoten, niets werkte) We vonden een mooie inham van het canal de bourgogne (wat ondieper water)....bleek dit gedeelte 2 maanden ervoor leeg gestaan te hebben, tja...die dag overigens hebben ze er een grote hoeveelheid forel in gezet...

Daar al meerdere keren op zelfde stekken gevist en gevangen.
Wel een prima, relaxed weekje gehad met vismaat, maar een visje was leuk geweest...

Hoe is het anderen vergaan ?

Mocht dit topic in andere gedeelte thuishoren (kon niet vinden waar)
dan kan een admin het natuurlijk verplaatsen
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

09-05-2008 10:58

Rob,

Ik zat idd ook te wachten op de ervaringen...
Zelf ben ik afgelopen maand 2x in Frankrijk geweest en de een was een keiharde blank, en de ander ving ik 1 knol.
Tijdens deze trips heb ik op 6 verschillende wateren gevist, van rivieren tot grote meren.

Wat je zegt klopt, het water op de wat grotere meren was gewoon te koud. Een paar weken geleden zat het nog rond de 8 tot 10 graden. Afgelopen week, was het op sommige wateren al rond de 11 a 12 graden. Maar nog veel te koud voor de paai.

Ik heb aardig wat karpervissers gezien en enkele gesproken. De vangsten waren overal bar en bar slecht. Hier en daar werd er 1 of 2 karpers gevangen en dat was het wel.

Uitzonderingen daar gelaten. (op kleine etangs van een paar hectare is wel enorm goed gevangen).

Ik denk dat je nu wel een goede kans maakt, als dit weer blijft doorzetten zal de eerste golf wel beginnen met paaien.

Verder heb ik me zwaar gestoord aan de zogenaamde Fransen karpervissers... Party tenten, open BBQ´s, grote kampeertenten, zelfs dieselgeneratoren!! echt een regelrechte ramp die gasten... bah

gr
Alex
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

09-05-2008 12:32

Alex,

De toestanden met BBQ heb ik (nog) niet meegemaakt, het is een vrij rustige regio, met weinig hengeldruk. Je mag er dan ook niet nachtvissen, en dat schrikt dat soort feestgangers ook wel af. We hebben gevist op water van 12 ha en van 120 ha. Beide geen teken van leven. Natuurlijk ook reëel blijven, Frankrijk staat niet voor vangstgarantie, its all in the game...

Maar zeg nou eerlijk...zie plaatje hieronder....is toch heerlijk vertoeven daar ! En de temperaturen blijven nu rond de 20 graden, dus de komende weken zal het wel losgaan......

:P

Afbeelding
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

09-05-2008 21:23

Gek he dat er ook fransen vissen in frankrijk, vergeet niet dat jij daar te gast bent.
Ben het met je eens dat het er op sommige plekken een beetje door slaat, dit zijn dan de wateren in de buurt van redelijk grote steden.
Die mensen wonen in een flatje en willen met mooi weer ook graag in de buitenlucht verblijven, geef ze eens ongelijk.
Deze mensen ruimen mestal wel hun rommel op, iets waar veel nederlanders nog iets van kunnen leren.

Toch nog even on topic:

Ben zelf al een aantal dagen in de vogezen aan het vissen, het water begint al wat op te warmen, de brasem is flink aan het paaien.
Aangezien het deze week een korte werkweek is voor de fransen waren er aardig wat mensen aan het vissen (en lekker bbq-en :wink: ) alleen de vangsten vallen nog wat tegen, er is wel een vis gevangen van 51 pond.
Het begint nu waarschijnlijk een beetje op gang te komen alleen zal het ook niet lang meer duren voordat dekarper begint te paaien.
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

12-05-2008 23:19

Ik kom net terug uit Z frankrijk ik heb redelijk gevangen, en het water was erg koud toen ik aankwam, maar ik heb er 14 dagen gevist en op omdiep water gezeten, de vis was vroeg in de paai, de temp van het water heb ik gemeten op 12 graden 1m diep, buiten temp 25 graden, na 2 weken kwam het water al rond de 16/17 graden op 1m diep, ik ben iets dieper gaan vissen en zag veel activiteiten en ving redelijk, maar ik heb ook meer moeite gehad om de vis te vangen jaren hiervoor ging het me makkelijker af, kom door veel regenval.

het was een moeilijk start van het jaar maar ik denk dat de vis nu op veel plekken ook in het noorden wel in de paai zitten, dit kreeg ik te horen van lokale franse vissers, waar ik veel mee rond N-frankrijk vis.
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

13-05-2008 11:43

Ben een week terug uit noord frankrijk. BLANK! Erg mooi water, helaas wel veel franse vissers (hadden ook vakantie) en bijna geen activiteit in het water. 4 nachten gezeten en in totaal 7 brasems! Maar ja, hoort er ook bij he. Volgende sessie beter!
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

05-06-2008 18:48

ik zit nu voor een tijd in Z-frankrijk, Ik ben net weer aangekomen, met nu 2 nachten vissen (voor het toerisme seizoen opend) en dan kan ik bijna niet nachtvissen ik moet er vroeg beginnen vaak tot laat werken.... :cry:

Maar de vangsten vallen zwaar tegen ook kennisen zitten nu een week maar handjes maat vis gevangen,

ongeveer een maand geleden was het redelijk sommige dagen erg slecht maar veel beter is het nu niet, veel regen en lage tempraturen zijn misschien de boos doener wie zal het zeggen.. !! ik hou jullie op de hoogte.

cheers!!
Plaats reactie