1e trip

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

16-04-2003 12:35

Hallo,

ik wil graag een keertje een week gaan vissen in Frankrijk. Ik ben echter nog nooit daar wezen vissen. Ik heb verder geen enkel idee waar je kan vissen en wat het mooiste water is.
Zijn er mischien mensen die tips kunnen geven over welk water in frankrijk waar ik het beste kan beginnen met de eerste keer. Ik ben niet op zoek naar betaalwater maar openbaar water.

Ik heb echt geen idee waar te beginnen met zoeken!
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

16-04-2003 13:01

Eind Mei/ begin Juni is/komt als het goed is het boekje van Aart Lokhorst uit, daar staan een grootaantal wateren in.
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

16-04-2003 13:03

Beste Johan,

uit Millus? vlakbij Bakel?

Staat daar nog meer info in dan alleen wateren?

Het is voor mij echt de eerste keer en wil graag ook weten waar ik zeker aan moet denken als ik daar naar toe ga (papieren, etc).

Ik mzal in ieder geval mijn ogen openhouden naar dat boekje.
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

16-04-2003 13:09

Ronnie, ja ik woon in dat boeregat ja, kan er zelf ook nix aan doen :smile:

Er staat in dat boekje, bijvoorbeeld, dat je met een X tal hengels mag visen, met boot, met/zonder benzine motor, of je er mag nachtvissen. Ect Ect.

MVG <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
jan witter

16-04-2003 13:17

Hallo Ronnie

Om te beginnen zou ik een aantal dingen voor jezelf op een rijtje zetten van wat je precies wilt, en dan bedoel ik welke afstand ben je bereid te rijden, wat heb ik en kan ik besteden aan geld want een tripje naar Frankrijk zitten nogal wat kosten aan verbonden zoals branstof, tol, verguningen, je neemt sowieso meer aas in 1 keer mee als dat je in Nederland vist, vis je met eigen of ready made boilie's. Op wat voor type wateren je wilt vissen groot of klein, rivieren noem maar op. En als je daaruit bent zou ik als ik jou was het nieuwe boekje "Nachtvissen in Franrijk" van Aart Lokhorst in combinatie met de "Michelin" gids kopen en je kunt eventueel ook de franse boeken Guide de la peche en france(isbn 9 782040 185121 ) en het Guide des parcours de peche en france (isbn 9 78209 804899) aanschaffen daar staan bijelkaar zo'n 6000 wateren van Frankrijk in (Die zijn bij de betere boekhandels in Nederland gewoon te bestellen).

Wat ik je adviseer voor je naar een bepaald water toe gaat, ga niet op de bonnefooi laat je goed informeren wat wel en niet is toegestaan, dat voorkomt een hoop teleurstellingen en ellende...
En hou het netjes want wij Nederlanders hebben daar niet zo'n goede naam ..

Veel succes met je zoektocht naar een passend water

Gr
Jan
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

16-04-2003 16:30

En Ronnie,

lees het artikel van Chris Noorlander, hier op deze site, nog eens aandachtig door + de reacties daarop!

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

17-04-2003 08:16

Op 2003-04-16 13:09, schreef Johan Scheepers:
Ronnie, ja ik woon in dat boeregat ja, kan er zelf ook nix aan doen :smile:

Er staat in dat boekje, bijvoorbeeld, dat je met een X tal hengels mag visen, met boot, met/zonder benzine motor, of je er mag nachtvissen. Ect Ect.

MVG <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

Johan, niet zo neerbuigend over millus als boerengat. Daar worden immers topfeesten georganiseerd met dj's als tom harding en darkraver. Ik ben zelf in Keldonk geboren en heb een aantal jaren in Beek en Donk gewoond. Het is in die buurt gewoon mooi om te wonen. Ik woon zelf nu op een flatje in Zeist, das een stukkie minder mooi.

Met vriendelijke groeten,
Ronnie van Berlo
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

17-04-2003 08:18

Op 2003-04-16 13:17, schreef jan witter:
Hallo Ronnie

Om te beginnen zou ik een aantal dingen voor jezelf op een rijtje zetten van wat je precies wilt, en dan bedoel ik welke afstand ben je bereid te rijden, wat heb ik en kan ik besteden aan geld want een tripje naar Frankrijk zitten nogal wat kosten aan verbonden zoals branstof, tol, verguningen, je neemt sowieso meer aas in 1 keer mee als dat je in Nederland vist, vis je met eigen of ready made boilie's. Op wat voor type wateren je wilt vissen groot of klein, rivieren noem maar op. En als je daaruit bent zou ik als ik jou was het nieuwe boekje "Nachtvissen in Franrijk" van Aart Lokhorst in combinatie met de "Michelin" gids kopen en je kunt eventueel ook de franse boeken Guide de la peche en france(isbn 9 782040 185121 ) en het Guide des parcours de peche en france (isbn 9 78209 804899) aanschaffen daar staan bijelkaar zo'n 6000 wateren van Frankrijk in (Die zijn bij de betere boekhandels in Nederland gewoon te bestellen).

Wat ik je adviseer voor je naar een bepaald water toe gaat, ga niet op de bonnefooi laat je goed informeren wat wel en niet is toegestaan, dat voorkomt een hoop teleurstellingen en ellende...
En hou het netjes want wij Nederlanders hebben daar niet zo'n goede naam ..

Veel succes met je zoektocht naar een passend water

Gr
Jan



Dat zal ik zeker doen!

Kijk ik ben alleen nog maar aan het informeren voor mijn eerste trip. Ik ga niet zonder goed voorbereid te zijn daarheen. Pas als ik het gevoel heb dat ik helemaal goed voorbereid ben ga ik plannen om te gaan.
In ieder geval bedankt voor de informatie,
met vriendelijke groeten
Ronnie van Berlo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ronnie van Berlo op 2003-04-17 08:19 ]</font>
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

17-04-2003 11:26

Johan,


Vergeet vooral de Offload en Re-form feestjes in de Mortel niet! Enige voordeel dat mijn Frankrijktrip van het weekend niet doorgaat is dat het zaterdag Offload is!!!!

De Mortel is een boeren gat maar reken maar, een feestje dat je niet vaak mee maakt!

Recident DJ Rudolph is zeer leuk!


Eerste keer Frankrijk? Verwacht er niet teveel van. Probeer je eerste Frankrijkvissen te vangen maar ga niet gelijk voor de dertigers. Zorg dat je er een leuke ervaring aan over houdt zodat je graag vaker wilt gaan, dan komen de grote vissen vanzelf wel.

Groetjes
Plaats reactie