hoeveel hengels???(hot-spots)

Plaats reactie
yke piesens
Berichten: 25
Lid geworden op: 15-08-2005 18:52
Locatie: Leiderdorp

09-02-2008 12:11

Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar samen met mijn vriendin door Frankrijk heen trekken, beetje de kant op van limoges-bordeaux. We gaan dan vooral opzoek naar kleinere meertjes. Dit zijn meestal (de bekende) stuwmeertjes. Nu dus mijn eerste vraag, wat zijn (in theorie) nou de hot-spots op zo'n meertje. Ik heb een diepte-meter en een bootje, dus kan gaan zoeken, maar moet ik nou juist naar het diepe gedeelte (dus waar vroeger het riviertje heeft gelopen), zoeken naar een talut en dan op het randje hiervan gaan vissen, toch voor het ondiepere gedeelte gaan enzz... :-? Hier dus graag jullie mening, ervaringen over. :D

Mijn 2e vraag is eigenlijk de volgende, ik ben eerder ook in dit gebied van Frankrijk geweest en dan rijd je in de auto over die kleine weggetjes en dan kom je in een keer bij een klein putje van een aantal hectare, schitterend verborgen in de bossen en niemand aan het vissen......hier wil ik gelijk mijn hengels uitgooien, maar met hoeveel hengels mag je hier dan vissen? Hoe kan ik daar achterkomen? Kan je ergens een kaart kopen met (alle)(veel) watertjes erop staan en waarop staat met hoeveel hengels je mag vissen??

Iedereen alvast bedankt voor jullie adviezen en ervaringen :D

Groeten,
Yke.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

09-02-2008 17:36

Hier alvast een eerste tip:

Ga nooit zomaar ergens nachtvissen voordat je zeker weet dat je de juiste papieren hebt. De Garde du Peche zal in ieder geval je hengels in beslag nemen en als je niet zo aardig bent ook de rest. Ga dus nooit ergens op goed 'geluk' vissen.

Wat betreft watersense of het vinden van hotspots.... zoek dat zelf maar uit, hoort volgens mij gewoon in je 'bagage' te zitten als visser.

Mvg, Niels
Gebruikersavatar
Richard van den Broek
Berichten: 73
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: st Willebrord

09-02-2008 18:28

tip 2

informeer ter plaatse bij de 1e de beste "bar tabac "
hier verkopen ze vaak vergunningen en kunnen ze je het één en ander uitleggen m.b.t. de regels die daar gelden.

hier zijn vaak ook nog wel wat foto's te vinden van gevangen karpers in de plaatselijke vijvers.

succes i.i.g
Plaats reactie