In April naar Frankrijk..?, Aisne,Oise,Mossele,...?

Plaats reactie
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

19-01-2008 17:19

Geachte medeboarders,

Ik wil begin April een aantal dagen vissen in Frankrijk.
Ik vis het liefst op een van de mooie rivieren die dit land rijk is.
Welke rivier zou een optie, zijn aangezien het nog wel erg vroeg in het voorjaar is. Zou het op de Aisne,Oise,Mossele en Seine nog te koud zijn, of te hard stromen? Zou ik zuidelijker moeten naar de Yonne of Saone?
Heeft iemand hier ervaring met het vissen op de riveren in April van af midden Frankrijk tot Noord Frankrijk?

Ik hoop dat iemand me kan helpen..

gr Carlo
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

19-01-2008 21:56

Hoi Carlo,

De Mosselle is normaal redelijk bevisbaar, ligt er wel aan watvoor weer het is eind maart, als het net zo'n weer is als nu dan kan je op geen een rivier in Frankrijk vissen in de daaropvolgende week of het moet echt hoog zomer zijn. Maar als je naar de Mosselle in het noorden gaat rond om metz, pont a moison, thionville etc daar heb je meer dan genoeg putten liggen als uitwijkmogelijkheid mocht de rivier onbevisbaar zijn

Rob
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

28-01-2008 15:39

Nou Carlo, ik heb er in ieder geval wel zin in!!! Heb net mijn nieuwe rodpod van JRC ff bekeken (op de beurs gekocht) echt een super stabiele 3 poot voor maar 80 euries (lekker zon beurs met 25% korting).....en ik koop ook ff een nieuwe stretch van JRC, blijkbaar wordt ik geheel in JRC spullen bedolven, tas-stretch-rodpod-hengels..........wie weet wat nog meer......

Ik heb ff bekeken wanneer maar ik denk het 2e weekend van april. En we kunnen idd uitwijken naar een put mocht het niet lukken.

Kheb net mijn bestelling gedaan bij de leverancier dus ik heb dadelijk alle soorten noten liggen, mix, mini, normaal, groot, xxl, zwart, wit, en bereidde noten.......en nog wat extract dus ik denk dat we wel vooruit kunnen daar!!
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

29-01-2008 10:54

HE Ronnie,

Nog gefeliciteerd met de uitbreiding van je gezin.

Wat betrefd JRC; ik ben aan het kijken voor een STI-r, mooi merk.

En ik heb er ook zin in dit voorjaar!!!!!lekker naar Frankrijk!!!

gr Carlo
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

29-01-2008 11:33

Suc6 in Frankrijk mannen!!

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

29-01-2008 11:35

Dank je Sjors,

We zullen het nodig hebben, haha....

gr Carlo
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

29-01-2008 12:02

We gaan het gewoon afdwingen, kheb net de factuur binnen vanuit Spanje, er komen goeie noten binnen!!!

Daarmee kunnen we iig wel vooruit in la France.

Eej Carlo, maak in jou omgeveing maar es een bietje reclame voor:

http://www.aasvoorkarpers.nl

Kan nooit geen kwaad toch, volgende week komen de eerste pallets met noten binnen dus.........verkopen maar!!


Volgens Sjors is JRC een solide merk, en mijn ervaringen met de toto nu toe gekochte producten is niet anders. Als jij die brollie of tent heb gekocht dan kan ik mooi kijken of het ook wat voor mij is.......eerst de stretch, dan nog piepers en uiteindelijk het tentje of brollie!!

Kheb er enorm veel zin in, moet ook ff kijken hoeveel ballen we meenemen, kheb nog 15-20kg freezers liggen. Dan heb ik nog een emmer gekookte noten liggen, maar daar maken we er nog wel ff 2 van bij. Ik zat zelf te denken om 2 emmers tijgernoten te maken en deze een week of 2 te laten slijmen, dan meenemen naar la France en daar pas openmaken en het vocht eraf gieten. Met een beetje mazzel blijft dat wel een lang weekend inzetbaar.

Moeten nog wel ff een bepaalde tactiek uitzetten. Op het moment dat een stek niet gaat lopen zou het makkelijk zijn als je snel kan uitwijken naar een alternatief. Liefst in de buurt zodat je eventueel al kan voorvoeren aldaar!
Ook ff de freezers drogen voordat we gaan, een weekje bij 20°C moet toch wel zat zijn?
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

29-01-2008 12:10

Je mag in Frankrijk met genoeg hengels vissen, dus ik zou zeggen gewoon verschillende technieken proberen.. er valt er dan meestal altijd wel 1 in de vis...

En wat betreft de producten van JRC.. Gewoon GOED materiaal voor een mooie prijs..

Je zal zeker geen spijt krijgen van de JRC STI-r Carlo, heb hem zelf nu namelijk ook al een jaar in gebruik en heb zeker geen klachten over.. Zou hem enkel nog in willen ruilen (dit voorjaar) voor een Trakker, maar ja dan zit je ook al meteen in een andere prijsklasse....

Als je besluit deze tent te kopen, moet je eens kijken wat Ronnie voor een stretcher wil, en laat het me dan even weten.... Ronnie weet de rest wel wat ik hem dit weekend gezegd heb :wink:

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

29-01-2008 15:20

van Gorp Sjors schreef:Als je besluit deze tent te kopen, moet je eens kijken wat Ronnie voor een stretcher wil, en laat het me dan even weten.... Ronnie weet de rest wel wat ik hem dit weekend gezegd heb :wink:

Gr. v. Gorp.


Dat staat in mijn geheugen gegrift Sjors....... :wink:
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

29-01-2008 15:22

Ronnie

PB!

Ben in de war...

gr carlo
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

02-02-2008 19:52

Eej Carlo,

moet ook nog wat tips hebben voor een gezinsvakantie naar z-frankrijk met huisjes en viswater in de buurt. Liefst geen uitgestorven gat...! Mijn vrouw wil ook nog wat zien nl. en een zwembad voor vrouw en kids is ook wenselijk, en douche in de huisjes aangezien mijn jongste dochter dan pas 7 maanden oud is....... lastig?
Danny Mieremet

02-02-2008 23:47

Ronnie van Berlo schreef:Eej Carlo,

moet ook nog wat tips hebben voor een gezinsvakantie naar z-frankrijk met huisjes en viswater in de buurt. Liefst geen uitgestorven gat...! Mijn vrouw wil ook nog wat zien nl. en een zwembad voor vrouw en kids is ook wenselijk, en douche in de huisjes aangezien mijn jongste dochter dan pas 7 maanden oud is....... lastig?


De Lot.
Zwembad, douches, karpers enz enz enz. Alles aanwezig.
Voor meer info PB me maar of gebruik de zoekfunctie.
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

04-02-2008 20:03

In het voorjaar moet je een beetje mazzel hebben met het weer (en de watertemperatuur). Ik heb weleens gevist begin mei op noordelijke franse rivieren maar het was nog veel te koud.
Ook 5 dagen regen en 12 graden is nou niet het beste visweer.
Ik zou zeker niet zo vroeg in het jaar gaan, of het moet al een tijd mooi weer zijn geweest.
Als je perse wilt gaan zou dan een etang of lac op in de buurt.

P.S Worden jullie gesponserd door JRC ofzo?
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

05-02-2008 11:05

Hoi Martijn,

Ten eerste: we worden niet gesponserd door JRC, we vinden het alleen een mooi merk.
JRC maak nu de kwaliteit die fox tien jaar geleden maakte.

Nu on topic;

Het is inderdaad een gok om zo vroeg te gaan, het water is dan nog koud.
Nu moet ik wel zeggen dat we het liefste naar de Yonne gaan, dit is eigenlijk geen noord-frankrijk meer maar midden-frankrijk. Volgens mij zit je wel met smeltwater van de yonne, dit is koud water.

Kan iemand dit bevestigen dat de yonne geen regenwater rivier is?

gr CArlo
Plaats reactie