le grand bleu??

Plaats reactie
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

24-03-2003 20:08

ik heb in karper 5 een verhaal over le grand bleu gelezen. ik vond het een heel mooi meer. (op de plaatjes te zien)

weet iemand misschien meer over dit meer?? bv. waar het ligt?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-03-2003 21:47

Beste Robin, het heet niet voor niets 'Le Grand Bleu', een fantasienaam dus......, moet ook maar zo blijven!
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

25-03-2003 11:13

pfff, het water zag er wel heeeel mooi uit!!! maar ja, jammer. ik ga weer verder zoeken aart. weet jij misschien nog een goed, mooi meer van ongeveer 15ha in noord-frankrijk waar je ook nog wat info van hebt???
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-03-2003 12:42

Ik weet er genoeg, maar dat is niet iets om op dit forum te vermelden.
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

25-03-2003 16:18

ja dat is zeker waar aart. zou je me misschien een privebericht kunnen sturen met een leuk water?? als ik een meer vind en op dit board zet zeggen ze allemaal dat het geen mooi meer is of dat het geen goede keuze is en als ik dan vraag wat wel een goede keuze is geven ze weinig info prijs.
jan witter

25-03-2003 17:08

Hallo Robin

Over een paar weekjes komt Aart zijn nieuwe boekje "Nachtvissen is Frankrijk" uit
En via internetsite's is voldoende info te verkrijgen...
Doe wat meer moeite en je zult zeker beloond worden
Koop dat boekje en vervul je dromen.....
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

25-03-2003 18:01

dit boekje heb ik al. daarin kan je wel wat wijzer worden maar ik weet dan nog niet genoeg om te gaan. als ik dan iets vraag over dit water op karperwereld wijzen ze allemaal dit water af.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

25-03-2003 21:12

Robin,
Waarom moet alles zo voorgekauwd worden, je bent potverdorie toch geen koe ofzo. Ga het avontuur tegemoet. Vang je niets, nou jammer dan en als je slim bent heb je gelijk wat geleerd. Zo zal de waardering voor iedere gevangen vis, groot en klein, veel groter zijn dan de teleurstelling dat die gegarandeerde 30er er maar niet uitkomt.
Mvg Niels
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-03-2003 21:27

Robin,

1 ding is zeker. dit boekje heb je dus nog niet.

Is nog in de maak.

Met je oude nummers kom je niet meer weg. er is teveel gewijzigd.

MVG

Klaas
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

26-03-2003 11:41

ja klaas dat bedoel ik. ik heb het boekje van 2002. wanneer komt dat boekje precies uit?? ik ga namelijk met de meivakantie al.
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

26-03-2003 11:43

niels,

als je niks nuttigs te melden hebt zeg dan gewoon niks!! wie zegt dat ik op een 30er uitben. ik ben blij met elke karper aangezien ik in het hele vorige jaar 0 karpers heb gevangen. ik ben gewoon een beetje bang om dus een complete mislukking te maken en daarom vraag ik wat tips voor een water in frankrijk. mag het??
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-03-2003 17:02

Robin,

Ik weet uit zeer betrouwbare bron, dat er driftig, zelfs nu..., getypt wordt.

Nog 2 departementen dan zou ie klaar meoten zijn.

Wanneer? Geen idee. snel?

MVG

Klaas
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

26-03-2003 17:28

die zeer betrouwbare bron is aart zeker?? of josse?
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-03-2003 19:11

Inderdaad Niels,

Hoe kun je nu tegen een manneke van 15 zeggen dat hij "het avontuur tegemoet moet gaan". Als hij nu al een rijbewijs en auto zou hebben, zeg ik ok, maar toch niet tegen zo'n jongen.

MVG

Bas
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

26-03-2003 20:45

Vind wel dat bas hier in gelijk heeft, alleen zou ik Robin toch eerst even aanraden om in eigen land wat meer ervaring op te gaan doen. Als je het kunt presteren om in een gans jaar 0 vissen te vangen dan denk ik dat je zeker nog niet klaar bent voor de grote stap naar Frankrijk. Bekijk dit nou aub niet als een bedreiging ofzo, bekijk het als een goeie tip. Als je niet over voldoende ervaring beschik zou ik echt niet naar frankrijk gaan, je zult er gegarandeerd op je bek gaan. Tenzij je over een gouden pik beschikt, maar dat denkt ik niet :wink:

Mocht je dan toch echt willen gaan, koop dan een frans karpermagazine en kijk eens waar de enduro's worden gevist. Kies een van deze wateren uit en je kansen zijn alweer een stuk groter op vis. het zullen waarschijnlijk geen monsters zijn, maar om ervaring op te doen is dit echt uitstekend.

In ieder geval veel geluk en vangt ze !!

mvg

Peter
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

26-03-2003 21:44

Beste Robin,
Tuurlijk mag je informatie vragen maar als je, zoals jij zegt, in het bezit bent van Aart's boekje weet je toch alles al wat je moet weten. Namelijk in welk departement het ligt, aantal toegestane hengels, of je er mag nachtvissen, of er een gesloten tijd is en of het gebruik van een boot is toegestaan.
Wat wilde je nog meer weten dan? Of wilde je een vangstgarantie... Nou dan zal ik je maar wakker maken: die krijg je nergens, zelfs niet op een b-water. Het blanken hoort nu eenmaal bij het vissen en als je daar niet tegen kan ben ik bang dat je de verkeerde hobby hebt gekozen.
En als je dan echt een paar goede tips wil, lees de posting van Peter dan maar.

Beste Bas,
Als Robin informatie vraagt over een meer in Frankrijk dan neem ik aan dat hij ook daadwerkelijk van plan is er te gaan hengelen. En dat hij dus ook al heeft nagedacht over hoe hij er wilde komen, want ik neem aan dat dat niet met z'n fiets of skelter (oeps...) is.

Misschien is het voor Robin verstandiger om eerst de basis van het vissen onder de knie te krijgen in Nederland en zich dan pas te storten op het vissen in Frankrijk. Want zoals je weet is dat niet te vergelijken met het vissen in Nederland. Denk om te beginnen maar eens aan de taalbarriere en de zeer verradelijke mistralwinden. Want als je in een seizoen in Nederland het presteert om welgeteld nul vissen te vangen (is overigens NIET lullig bedoeld), moet je niet denken dat je in Frankrijk opeens de sterren van de hemel vist.

Mvg Niels
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

27-03-2003 18:14

ja als al de wateren in mijn buurt over over over bevist zijn en als er geen een karper meer wil bijten(op de wateren waar ik vorig jaar heb gevist) kan ik er ook niks aan doen. eerste keer op een nieuw water in rotterdam gelijk een karper van 17pond. k heb voor dit jaar een paar nieuwe wateren waar het waarschijnlijk wel gaat lukken en ben veel wijzer geworden van de info die ik deze winter heb gekregen en heb gelezen: beet, karperwereld, karper.

ik zal zeker eerst kijken of het hier dit jaar wel lukt. als het niet lukt zal ik waarschijnlijk de visvakantie iets verplaatsen naar een water in nederland bv. nieuwkoopse plassen.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

27-03-2003 20:28

Hmmm, nieuwkoopse plassen, lijkt mij ook niet direct een "watertje" om op te beginnen.

Wat je schrijft over het niet vangen van kaprers op druk beviste putjes, daar kan ik je misschien wel even op antwoorden. Als je meer en langer en vaker vist of gaat kijken op deze waters dan zal je ongetwijfeld bijleren. Een tip die ik je zeker kan geven is kijk eens hoe en met wat de andere vissen. vaak wordt er op bepaalde wateren vrij stereotiep gevist. Bv een gevlochten onderlijn van +- 25 cm en een 18 mm boilie. Wel probeer het dan eens met een nylon onderlijn van 10 cm en een kleinere haak (maatje 8 ofzo) Vis eens met tijgernoten, maples of kikkererwten of met kleine boilies 12 of 14 mm. Probeer eens een stiffrig of zwaarder lood of net lichter lood. Dit zijn allemaal kleine dingen die je volgens mij nog moet gaan leren. en durven gebruiken. (dit is geen kritiek ofzo hoor...) Gewoon een goeie raad. De dingen die je dan bijleerd kun je later ook in frankrijk gaan gebruiken. Vergeet niet dat je daar vaak maar een een paar dagen kunt vissen en dat het dan heel moeilijk kan zijn om de vis en de juiste methode te vinden.

Mvg

Peter

ps: Die KSN karpertrips zijn misschien wel de moeite waard om eens over te informeren. Lijken mij best wel leuk voor de jeugdige vissers.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

28-03-2003 09:14

En mocht je info nodig hebben over die trips, kijk dan eens op de ksn site of stuur een mailtje naar
<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:s_slechten@Hotmail.com" class=bericht>s_slechten@Hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperstudiegroep.nl" target="_blank" class=bericht>www.karperstudiegroep.nl</a><!-- BBCode auto-link end -->

mvg
stefan slechten
Plaats reactie