Spiegels van 41 en 58 pond

Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

29-10-2007 22:17

Kees Ouwehand schreef:
Vissend op het openbare water heb ik tientallen jaren moeten investeren om mijn eerste dertig ponder te vangen. Zelfs nu nog moet ik er voor werken. Hier wordt even een heel leven als karpervisser overgeslagen om als vanzelfsprekend 50 ponders te gaan vangen in een enkel vakantieweekje. Zal wel aan mij liggen, maar ik mis iets. Iets dat ik ook vond in de jaren dat ik met de vlieg viste en ook vind bij het karpervissen.


Groet, Kees


Beste Kees: Deze mannen zijn al 60ers. Die tientallen jaren c.q. een heel leven als karpervisser zit er dus waarschijnlijk niet meer in.
Gun ze hun plezier. Ik vond het in ieder geval een leuk verhaal.

Mannen veel plezier en vang er nog een hoop.

Steef.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

29-10-2007 22:17

p.s om welke dvd's gaat het hier??

wil ook weleens binnen een paar uur 20 jaar karpervissen in mij opnemen.....
Gebruikersavatar
Leo Olierook
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-10-2007 12:01
Locatie: Mijdrecht

29-10-2007 23:09

Grote genade, wat heb ik losgemaakt.
Ik dacht, kom laat ik eens een verhaal schrijven over onze belevenissen in de loop der jaren en het plezier wat we hadden en hebben met het ( wederom) vangen van karper.

Dat betaalwateren zo'n gevoelig onderwerp zou zijn, kon ik niet bevroeden en het verhaal is zeker niet bedoelt om reclame te maken voor wat voor een meer dan ook in Frankrijk. Het meer is dan ook niet genoemd.
Ik heb ook aangegeven dat het vissen op karper in ons eigen land ook hoog op de verlanglijst staat en dat wij een Frans water hebben bezocht was alleen maar om het feit dat we eens een grote karper zouden vangen die waarschijnlijk in ons eigen land alleen met zeer veel moeite en investeren mogelijk zou zijn en dat gegeven is voor ons niet weggelegd door beperkingen in onze gezondheid.

Eerder aangegeven, zei ik, dat ik het wel kortzichtig vond dat we gelijk afgerekend werden met het feit dat we een betaalwater hadden opgezocht. De reacties hierop voelden aan als een natte wind in een wit gehuurd trouwpak en verraste mij volkomen.
Blijkbaar ben je een crimineel als je zelfs er over nadenkt en laat staan als je het uitvoerd.
Ik ben toch wel blij over de fijne reacties die ik mocht lezen en schaar de negatieve reacties maar onder kletsmajoors die als een breedbekkikker met een aangeboren hazenlip elkaar maar wat naroepen.

Wij hebben plezier gehad in het vangen van deze kapitale vissen en dat kan niemand ons afnemen.
Einde verhaal.
Zwaarste Spiegelkarper tot nu toe 65 pond!
Zwaarste Schubkarper 50 pond, 115 cm
Zwaarste graskarper 32 pond, 110 cm
Zwaarste Meerval 110 pond 2.10 mtr
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-10-2007 23:18

Simpel vind je ook niet, de jou sympathieke reacties omarmen en de negatieve reacties afbranden met een paar enorme dooddoeners.

Had je eerst de moeite genomen om de huisregels te lezen of eerst eens wat rond te neuzen had je kunnen weten dat het op zijn minst gevoelig ligt.

Leuk verhaal dat wel, maar een enorme domme omschrijving van mensen die het niet met jou eens zijn.

Voor hetzelfde is het andersom en lullen de breedbekkikkers met een hazelip jou na.

Wees gelukkig op jou water en streef vooral de kilo's na en vraag je niet teveel af of de criticasters misschien ook wel een beetje gelijk hebben.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-10-2007 23:20

Inderdaad een goed moment om de discussie te stoppen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======