....

Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

26-06-2007 20:40

Ha Jan Peter,


Ik ga niet ontkennen dat een sponsor hebben met dat soort dingen een hoop scheelt.

Voor die tijd ( vanaf mijn 18de tot 21ste ) was ik ook op meren als Lac de Salagou en andere grote meren in Frankrijk te vinden.

Om de prijs te drukken ( al mijn geld wat ik met werken verdiende ging al in het vissen ) draaide ik mijn aas zelf.

Een beetje zweet tot in je reet maar daarna een glimlach van hier tot aan Tokio...

Hoe willen jullie op dat soort meren een aantal stekken opbouwen met 10kg boilies? Ik neem aan dat we bijna allemaal naar Frankrijk rijden om een water goed aan te pakken.

In frankrijk bevis ik graag de grotere meren en wil ik een aantal stekken kunnen voorbereiden en die dan lekker afvissen.
Geeft jezelf enorm veel vertrouwen om na twee voerdagen plaats te kunnen nemen op een voerplek. Was vertrouwen niet 1 van de belangrijkste ingrediënten tot het vangen?

Je leert een water nou eenmaal ook beter kennen door veel andere stekken te bevissen. Allemaal puzzelstukjes verzamelen om daarna deels de puzzel in elkaar te leggen.

Ook de instant vissers onder ons zullen moeten beamen dat; hoe vaker een vis ‘zonderpik’ een balletje op kan nemen, hij met de tijd makkelijker vangbaar wordt.

Na een aantal sessies op die grotere wateren zul je ook achter een aantal holding area’s komen.
Natuurlijk zul je het dan met een potje fluo’s en 10kg bollen af kunnen in een week maar om achter dat soort dingen te komen, gaat nou eenmaal een hoop tijd zitten ( minder tijd natuurlijk voor de IT vissers onder ons )

Verder filter ik naar mijn mening ( en ervaring? ) met voer beter en sneller de grotere vissen van mijn voerplekken af dan als ik daar met een single haakaasje tussen, al die verspreide bolletjes, ga liggen.

Dan kom je weer bij voertactieken uit waarbij je er zelf voor kiest wat voor tactiek je inzet op dat water.
Hoe te bepalen? Gevoel zegt een boel. Ook de nodige kennis en het verwachtings patroon ( bijvoorbeeld kwa vis of vissers )wat je kan verwachten van het water, spelen hier allemaal een rol in.

Je hengels compact aanvoeren en dat twee dagen lang of twee dagen lang je zone verspreid aanvoeren en dan bij het weg brengen van je montages een compacte plek creëren in het voerbed. Enz. enz. enz. enz. enz.
Dat is allemaal een persoonlijk iets.
Wat ik zelf op dit moment meemaak werkt het laatste vaak het beste bij mij.

Misschien dat het op andere wateren er weer anders aan toe gaat? Ach, dat merken we wel weer.

Het is allemaal hoe je eigen hobby beleefd en inzet. Persoonlijk wil ik zelf, vooral in het buitenland, graag snel de grotere vissen bereiken en vangen van de Franse meren.
Hier in Nederland verschilt het per water. Je kan mij net zo goed elke avond met een penhengel ergens in de bosjes aantreffen, met het fanatieke vuurrood in de ogen, omdat er een groepje 20ers aan de oppervlakte liggen te azen.
Het andere moment kan je me in Frankrijk 's nachts op het water aantreffen waar ik net 2 hengels wegbreng met elk 5kg bollen op de montage…

Dus het sponsor verhaal, wat je aanhaalde in je eerste zin, is zeker makkelijk voor een visser. Dat ik daarvoor al op dezelfde methode mijn 'hobby' inzette, is mijn visserij.
Als ik later een gezin en weinig geld te besteden heb, zal ik het gerust anders doen en wie weet zelfs nog beter! Maar ja die ervaring heb ik nog niet... Kut he :D

Ga weer even snel verder op google earth... Mooi programma is dat toch man haha

Joooo


Later
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

26-06-2007 21:52

Ruud Visser schreef:Hoe willen jullie op dat soort meren een aantal stekken opbouwen met 10kg boilies? Ik neem aan dat we bijna allemaal naar Frankrijk rijden om een water goed aan te pakken.


Wat nou ''stekken opbouwen'' ???? :o Ruud, zeker jij moet toch weten dat karpers op zo veel meerdere manieren te vangen zijn.... Er heeft vorig jaar een fantastisch stuk in, ik meen, de Karperwereld gestaan over instant vissen icm observeren. Fantastisch stuk dat het hele verhaal van kilo's storten totaal onderuit haalt. De karper zit niet vast aan de bodem, waarom zoveel vissers dan wel op 1 stek ?
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

26-06-2007 21:57

....
Laatst gewijzigd door Ensar Ozcelik op 02-02-2008 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

26-06-2007 22:31

Nee, puur gemakzucht en tenslotte doen alle ''grote namen'' in de boekjes het zo. Een aantrekkelijke plek bepalen door te peilen ( ook zoiets ). En vervolgens storten maar met boilies, mais en wat verder maar voorhanden komt. Vervolgens de hengels inzwiepen op de plek en wachten maar.

Als ik al voorvoer is het hoogstens een kilo'tje per dag en als ik echt wild doe dan toch maximaal 2. Veel makkelijker om de vis naar je voer te krijgen is namelijk het voer naar de vis te krijgen. Wat nou 20 kilo per dag ? Het is toch de bedoeling ze te voeren, niet te bombarderen.

Inwendig lach ik me helemaal dood om al die ''succes stories'' van mannen die 3 of 4 weken aaneengesloten op een stek zitten en gaan zitten wachten op succes. Uiteindelijk pakken ze hem dan hoor, die droomvis. Allemaal te danken aan tactisch inzicht, doorzetingsvermogen en..... mega veel kilo's voeren. Uiteraard heeft ook die zogenaamde superrig zijn aandeel in de winst gehad.

Hoeveel simpeler kan het ook. Vorig jaar had ik een vakantie met vriendin en vrienden te Frankrijk. Met toevallig ook een aardig meer in de buurt. Afgesproken was om zo min mogelijk te vissen aangezien we met zijn allen op vakantie waren. Dit ''zo min mogelijk'' bleek in de praktijk 1 sessie van 4 uurtjes te zijn. Ik had ook maar een kilo'tje ballen meegenomen en een paar aardbeien. In plaats van veel tijd te steken in voeren ben ik rustig op zoek gegaan naar wat karper activiteit. En wat bleek: ver weg van alle hengeldruk waren onze geschubde vrienden zich tegoed aan het doen van alles wat de natuur ze te bieden had. Maar eens kijken hoe ze op de boilies reageerden. Een klein voerstekje gemaakt op steenworp afstand wat na enige minuten de aandacht trok. Maar wat bleek vervolgens ???? Die vervloekte beesten leken afgeschrikt te worden door het hoopje ronde knikkers en lieten de plek vervolgens totaal links liggen.

Tweede poging dan maar, eens kijken of een aardbeitje in de smaak valt. Wat onwennig komen de karpers op het stukje fruit af zodra deze te water is gelaten. Maar wat er vervolgens gebeurt :o Totale chaos, dit kennen ze blijkbaar niet, maar willen ze kennelijk wel leren kennen. Om een lang verhaal kort te maken, ik had de juiste plek ( een onooglijk, ondiep klote strandje ) en het goede aas ( had maar net zo goed een vlok brood kunnen zijn ) en had de karpers voor het oprapen. Bij de overige, kilo's stortende, boys bleef het angstvallig stil. Tuurlijk, ook die gingen vangen. Maar om nou 10 vissen over een week te vangen.... Kun je moeilijk geslaagd noemen toch ?
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

27-06-2007 01:01

Niels Schouten schreef:
Ruud Visser schreef:Hoe willen jullie op dat soort meren een aantal stekken opbouwen met 10kg boilies? Ik neem aan dat we bijna allemaal naar Frankrijk rijden om een water goed aan te pakken.


Wat nou ''stekken opbouwen'' ???? :o Ruud, zeker jij moet toch weten dat karpers op zo veel meerdere manieren te vangen zijn.... Er heeft vorig jaar een fantastisch stuk in, ik meen, de Karperwereld gestaan over instant vissen icm observeren. Fantastisch stuk dat het hele verhaal van kilo's storten totaal onderuit haalt. De karper zit niet vast aan de bodem, waarom zoveel vissers dan wel op 1 stek ?


Wat nou “stekken opbouwen????”

Sorry Niels, maar als je die tekst die ik hierboven neer heb gezet goed leest, dan filter je er zo tussen uit, dat ik inderdaad probeer mijn visplekken op te bouwen. Het lijkt wel of je meteen voor gek wordt geklaard zeg! haha!
Ik probeer met dat voeren een soort van vertrouwen te winnen onder de vissen die in mijn sector hun baantjes rondzwemmen. Ik zie mijzelf als een Bob de (op)Bouwer maar dan met mijn voer.
Weet zelf ook inderdaad dat je op heeeeeeeeeel veeeeel manieren die vissen kan vangen! Ben ik met je eens. Vond het ook een leuke tekst en vis op sommige wateren graag instant.

Ensar Ozcelik schreef:Omdat ze denken dat somige "dikke" vissen alleen maar daar zwemmen, omdat ze daar een paar keer gevangen zijn? misschien is dat wel zo ik weet het niet :roll:

Mvg,

Ensar


Sorry, begrijp het niet haha :oops: :oops:


Niels Schouten schreef:Nee, puur gemakzucht en tenslotte doen alle ''grote namen'' in de boekjes het zo. Een aantrekkelijke plek bepalen door te peilen ( ook zoiets ). En vervolgens storten maar met boilies, mais en wat verder maar voorhanden komt. Vervolgens de hengels inzwiepen op de plek en wachten maar.

Als ik al voorvoer is het hoogstens een kilo'tje per dag en als ik echt wild doe dan toch maximaal 2. Veel makkelijker om de vis naar je voer te krijgen is namelijk het voer naar de vis te krijgen. Wat nou 20 kilo per dag ? Het is toch de bedoeling ze te voeren, niet te bombarderen.

Inwendig lach ik me helemaal dood om al die ''succes stories'' van mannen die 3 of 4 weken aaneengesloten op een stek zitten en gaan zitten wachten op succes. Uiteindelijk pakken ze hem dan hoor, die droomvis. Allemaal te danken aan tactisch inzicht, doorzetingsvermogen en..... mega veel kilo's voeren. Uiteraard heeft ook die zogenaamde superrig zijn aandeel in de winst gehad.

Hoeveel simpeler kan het ook. Vorig jaar had ik een vakantie met vriendin en vrienden te Frankrijk. Met toevallig ook een aardig meer in de buurt. Afgesproken was om zo min mogelijk te vissen aangezien we met zijn allen op vakantie waren. Dit ''zo min mogelijk'' bleek in de praktijk 1 sessie van 4 uurtjes te zijn. Ik had ook maar een kilo'tje ballen meegenomen en een paar aardbeien. In plaats van veel tijd te steken in voeren ben ik rustig op zoek gegaan naar wat karper activiteit. En wat bleek: ver weg van alle hengeldruk waren onze geschubde vrienden zich tegoed aan het doen van alles wat de natuur ze te bieden had. Maar eens kijken hoe ze op de boilies reageerden. Een klein voerstekje gemaakt op steenworp afstand wat na enige minuten de aandacht trok. Maar wat bleek vervolgens ???? Die vervloekte beesten leken afgeschrikt te worden door het hoopje ronde knikkers en lieten de plek vervolgens totaal links liggen.

Tweede poging dan maar, eens kijken of een aardbeitje in de smaak valt. Wat onwennig komen de karpers op het stukje fruit af zodra deze te water is gelaten. Maar wat er vervolgens gebeurt :o Totale chaos, dit kennen ze blijkbaar niet, maar willen ze kennelijk wel leren kennen. Om een lang verhaal kort te maken, ik had de juiste plek ( een onooglijk, ondiep klote strandje ) en het goede aas ( had maar net zo goed een vlok brood kunnen zijn ) en had de karpers voor het oprapen. Bij de overige, kilo's stortende, boys bleef het angstvallig stil. Tuurlijk, ook die gingen vangen. Maar om nou 10 vissen over een week te vangen.... Kun je moeilijk geslaagd noemen toch ?



Opnieuw sorry Niels haha!

Dat voeren doe ik niet uit gemakzucht. Of misschien toch wel. Het proberen vertrouwen te kweken onder die zoetwater varkens en ze daardoor proberen sneller en makkelijker het schepnetje in te trekken.
Mocht je de tekst goed hebben gelezen dan zeg ik daar ook meermaals in, dat deze ervaringen berusten op groot open water ( in binnen en buitenland )
Om hetzelfde hier opnieuw neer te typen heeft ook geen zin.

Verder heb je het over uitpeilen van je stek. Je noem dat “ook zoiets?”.
Ook hier ben ik het totaal niet mee eens!

Buiten dat ik wil weten hoe het bodemprofiel er uit ziet met betrekking tot trekroutes, is een dieptemeter ook handig om erachter te komen met wat voor bodemprofiel je te maken hebt ( hard of zacht ), of je niet midden in wierbedden je aas loopt aan te bieden ( voer kan geen kwaad, dat gaat vaak juist heel goed! Maar ook om je aaspresentatie perfect aan te bieden zonder wier en dergelijke op je haak. ) en of er obstakels liggen ( die informatie is ook weer nodig om je vistechnische kant aan te pakken ).
Dus voor mij is “ook zoiets” ook wel enorm van belang met die visserij welke ik o.a. beoefen.

Als ik in het buitenland zit, dan ben ik 24 uur per dag aan het vissen ( daar valt mijn voeren ook onder ). Wat ik ook o.a. in die eerdere posting vertelde, moet iedereen zijn hobby zelf invullen. Ik kan alleen maar mijn ervaring geven en de visserij hoe ik hem zie.

Je kent de verhalen van die ‘ouwe’ baasjes vast wel. Iedereen krijgt langs de waterkant wel eens naar zijn hoofd; “Ach, vroeger zaten we hier met een aardappel op een pan stroop te vissen. Jullie met jullie achterlijke elektronica en voor honderden euro’s aan voer!”
Persoonlijk sta ik met mijn visserij in de meeste gevallen(!) liever met mijn voer langs de waterkant dan met die dakpan. Denk iets van evolutie van het geen wat karpervissen heet. Jij gaat ook niet met een paard en wagen naar Frankrijk maar met een auto. Je kan die vissen nou eenmaal makkelijker vangen.
Het voer gebruik ik alleen maar om mijn visserij te optimaliseren. Wil nou eenmaal zo veel mogelijke vangen en op die meren ook zo groot mogelijk. Zullen gerust mensen tussen ons in zitten die liever de kleinste uit een populatie wegvangen maar ik kies er zelf ook voor om te proberen die dikzak te vangen.
Neemt niet weg dat ik mijn ‘hobby’ in verschillende perspectieven plaats want als ik Nederland ben vis ik 9 van de 10 x aan de oppervlakte of met de penhengel.
Dit om afwisseling te creëren in mijn visserij en zodoende door de ‘observeer ervaringen’ ( denk aan je aardbei ) weer meer uit mijn statische visserij te halen en visa versa.
Ook dit was trouwens terug te lezen in mijn eerste posting maar dacht laat ik het maar even herhalen om verwarring te ontkomen.
Jij bedoeld met je gemakzucht dat er veel mensen inderdaad teksten niet goed lezen(!) en alleen maar blind de kilo’s er in flikkeren om dan te gaan afwachten op de dingen die komen gaan.
Dus jij haalt ‘blind voeren’ aan wat ik wel een goeie vind!
Zelf houd ik een paar ‘basis’ regels in de gaten als ik op een water aankom of die nou groot of klein is en ik deze meerdere dagen achter elkaar zal bevissen.

• water tempratuur
• hoeveel vis kan ik verwachten
• grote van de vis
• trekroute of holding erea
• andere vissers
• observatie
• wind richting ( en hoelang blijft hij in die richtingen staan )

Met het vissers gevoel erbij, stem ik hierop mijn voerhoeveelheid op af.
Dus het kan best zijn dat de ene dag mijn plek een kg voer per dag krijgt en het andere moment 20kg en weer het andere moment hier weer alleen een paar fluo pop upjes over de bodem dansen…
Het zijn zoveel verschillende factoren waar ik rekening mee moet houden. Gelukkig gaat het automatisch maar nu ik het zo op papier moet zetten is dat best lastig om het uit te leggen.

Om een beetje met jouw kant mee te gaan, heb ik elke buitenland trip wel een penhengel bij me en een kg of wat kattenbrokken. Dit weer om goed om te kunnen springen met de situaties ter plekke.

Verder als ik je verhaal zo lees had je die vissen met dat “wat nou stekken opbouwen” en “Voer zonder prik” wel zo ver gekregen.
Je merkt zelf wel hoe dat gaat met als je aan de oppervlakte een aantal dagen achter elkaar voert, dat de vissen elkaar wel lijken aan te steken om te gaan eten.
Komen elke dag wel nieuwe vissen bij die de voerplek afschuimen om ook wat van dat ‘veilige’ makkelijke voer tot zich te nemen. Dit gedrag maak ik ook mee op de voerplekken die ik voor mijn statische visserij aanleg in zowel binnen als buitenland.

Er zit een wereld van verschil met de instant visserij en de ‘ikvoergraagvoorvisserij’. Elk water vraagt nou eenmaal om zijn eigen benadering. Tien man op een putje van een hectare, denk jij dat ik hier mijn 5kilo bollen bovenop gooi? Misschien strooi ik wel elke avond wat kg’s aan de oppervlakte :wink: . Ze zwemmen inderdaad niet alleen op de bodem Niels, zo ver was ik al gekomen :wink:
Gaat wel bij beide visserijen om maar 1 ding en dat is vangen.
Nou doe ik dat graag in het buitenland, en daar probeer ik dan ook mijn tactiek/techniek aan aan te passen.
Ga nu maar slapen. Morgen 5 uur tussen die 4 rubberen banden zitten om wat te voeren. Wat een gek he! Hahahahaha

Groetjes,


Hij die er ook die aardbei aan had gehangen.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

27-06-2007 09:24

:wink: Goede uitleg Ruud, het is ook absoluut niet persoonlijk aan jou gericht mijn hele verhaal. Waar ik meer op doel, en dat haal jij perfect aan, is het blind voeren. Voerstekken worden veel te vaak als vangstgarantie gezien, vandaar ook mijn opmerking: ''wat nou voerstek''. Slechts om aan te geven dat er ontelbaar veel meer alternatieven zijn. Dat jij ook de andere manieren wel kent om een visje te pakken, daar ben ik wel van overtuigd.

Ik zal nog eens een voorbeeld geven. De Vecht nabij Weesp. Een prachtig water om te observeren. De karpers zijn hier met wat gedud, redelijk makkelijk te traceren. Aangezien de karpers alhier niet vies zijn van onze eigen gedraaide knikkers, gooien we er een paar handjes bij zodat ze lekker ongestoord kunnen bunkeren. Nadat de bollen opzijn en we besloten hebben de stek in het weekend te gaan bevissen, rijden we huiswaarts. Op de weg terug zien we op een gegeven moment twee andere karpervissers staan voeren. Dat wordt even een praatje maken natuurlijk. Ook deze jongens gaan hetzelfde weekend de karpers achter de vinnen zitten als wij, echter zitten we een behoorlijk stuk uit elkaar, dus last van elkaar zullen we niet hebben. De betreffende vissers hebben nog niet eerder op de Vecht gezeten en willen het eens rustig aan gaan proberen. Hebben een op het oog strategische plek gekozen, een aftakking waar 3 uitlopers bijeen komen. Ook het bodemverloop is keurig netjes uitgepeild, en op een soort van taludje, waarvan zij denken een harde plaat, worden de knikkers gestort. Er is besloten 3 kilo per dag te voeren ( 5 dagen lang !!! ) omdat zij gehoord hebben dat Vechtkarpers niet dol zijn op alles wat afwijkt van hun natuurlijke dieet.

Het vervolg van dit verhaal laat zich raden. Mijn vismaat en ik hebben onze spullen uitgestald op de voorgenomen stek, uiteraard eerst maar eens gekeken of er uberhaupt npg vis te bekennen was. Na een geslaagde sessie ook naar maar even bij onze collega's langs. Hun visnacht was minder geslaagd, op wat brasems en een verdwaalde zeelt na was er geen enkele karper gevangen.

Hun stek leek op het oog heel mooi, maar was overdag zeer druk met scheepvaart ( watersport ). Blijkbaar gaat dat de karpers niet in de koude kleren zitten en trekken ze naar de rustige plekken toe. Het peilen wat deze heren gedaan hebben was dan ook totaal overbodig, aangezien op dit stuk amper een karper te vinden is. Het voeren, van in totaal 25 kilo boilies, behoeft uiteraard geen verdere toelichting.

Nogmaals Ruud, het is absoluut geen persoonlijke aanval richting jou of op andere vissers die veel voeren. Ook ik maak regelmatig gebruik van deze tactiek als het mij zinvol lijkt. Wat mij gewoon opvalt is dat je zo vreselijk veel karpervissers alleen maar ziet storten langs de waterkant, zonder dat ze maar een idee hebben waarom ze dit eigenlijk doen. Ze lezen dit dan in de bladen op op de internetfora en zien de foto's van al die enorme bakken. Dus wordt er een mooi stekkie langs de waterkant uitgezocht en storten maar !!! Voeren heeft alleen zin als je weet dat er karper zit. Boilies zijn zo'n verdomd duur brasem aas, toch ?

Deze hele mentaliteit is denk ik mede de oorzaak van de ''verloedering'''van het karpervissen. Iedereen met een paar honderdjes over koopt een setje, flikkert wat voer op een plekkie en gaat terzijnertijd vanzelf een keer wat vangen..... Althans, dit is wel het beeld wat heerst op het moment.
Jan Peter Teerling

27-06-2007 09:58

Kom er vanavond even op terug Ruud,moet eerst werken..
Das pas echt kut! :wink:
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

27-06-2007 15:01

....
Laatst gewijzigd door Ensar Ozcelik op 02-02-2008 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Jan Peter Teerling

28-06-2007 14:02

Hey Ruud,
Natuurlijk geeft het hebben van een aassponser je voordelen.Zeker als die je ook nog aas leverd met hoogwaardige ingredienten die je,als zelf draaid (in grotere hoeveelheden!),in geringere hoeveelheden in je aas kan verwerken of helemaal niet,om het kostenplaatje nog enigzins rond te krijgen.

Ook ik draai mijn eigen boilies,en ik kan je vertellen dat "dat beetje zweet in je reet" aan het einde van de dag meer lijkt op een woestkolkende rivier in je bilnaad.. 8) Maar idd. een goed lopende sessie met 'homemade' knikkers,geeft je net dat beetje meer voldoening.

Waar het mij een beetje om gaat,is dat het lijkt (volgens de diverse bladen) dat als je naar het buitenland gaat om te vissen,je grote hoeveelheden aas nodig hebt om succesvol terug te komen.
(Kan me een artikel van jou herinneren van Cassien,en ja,je hebt het idd. nodig als je op de vis zit op zo'n water,maar het kan verkeerd geintrepreteerd worden,maar is dat ook niet een beetje de bedoeling richting je sponsor?)

Natuurlijk heeft iedereen die een sponsor heeft,(aas,materiaal e.d) een zekere 'verplichting' richting zijn sponsor.Artikelen met foto's (ja 'die' foto's) en de daarbij behorende zgn succesverhalen.Maar behalve van een hoop voordelen,kan een sponsor hebben,natuurlijk ook nadelen hebben.(Bep. in je visserij)

Zeker voor de (wat jongere en) niet zo ervaren karpervissers die hun geluk in het buitenland gaan zoeken,is het soms moeilijk om tussen de regels door,ook een hoop info te vergaren.Ze vergeten vaak dat er behalve (soms) een hoop voer,ook een hoop watersense & commonsense nodig is om tot de behaalde resultaten te komen.(De in het verleden behaalde resultaten,bieden geen garantie voor de toekomst?)

Dit zal ongetwijfelt de boilieboeren geen windeieren leggen,maar m.i.z niet (altijd) nodig.Wat je zegt,op grote meren zul je zeker als je regelmatig wil verkassen,veel aas bij je moeten hebben.Zoeken,dingen proberen,verkassen etc. dat vraagt om grote(re) hoeveelheden aas.

Er wordt te vaak van uitgegaan dat als je maar een grote hoeveelheid boilie's bij je hebt,en stort op een strook/stek dat de dikke vissen dan vanzelf wel 'de kant op kruipen'.Dat je om succesvol te zijn idd. een hoop puzzelstukjes nodig hebt,en enige kennis van zaken,word te vaak aan voorbij gegaan.

Voor de rest ben ik het in grote lijnen met je eens,en schaar ik je zeker niet onder de 'ondoordachteveelstorters' (Dat moet een geruststelling voor je zijn.. :wink: )

Nog even mbt tot dit:

Ook de instant vissers onder ons zullen moeten beamen dat; hoe vaker een vis ‘zonderpik’ een balletje op kan nemen, hij met de tijd makkelijker vangbaar wordt.


Zo snel dat ik de eerste vis met pik op de mat krijg,hang ik de stokken aan de wilgen...

Vang zúh!
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

28-06-2007 14:06

koop dan ook niet meteen een Aqua!

is de helft van die 1500 euro
peter andrae

02-07-2007 19:00

Lig ik rustig televisie te kijken op de bank ik denk wat hoor ik nou plons,plons en dat ging zo een tijdje door ik denk daar moet ik het mijne van weten en wie staat daar rustig op mijn stek te voeren.

Afbeelding

ja juist kijk hier heeft ie in de gaten dat ik hem heb gezien dus die dacht wow wegwezen.

Afbeelding


Ik ben zo waakzaam omdat er vorige week een met een voerboot bezig was hier die word ook gesponsord kan niet anders kijk zelf maar.


Afbeelding


Ik denk ik zet de achtervolging in wil het fijne ervan weten nou ik ben hem gevolgd hij had mij nog niet in de gaten ik stond tussen de bosje,s.



Afbeelding


Even een fotootje tussendoor voor Robert.

Afbeelding


Maar ja die gesposorde boys zijn snel dus de tocht ging weer verder ik zag ook een prachtig kasteel in mijn achtervolging.


Afbeelding


En weer hollen voor ie weg is via allerlei vreemde paadje,s.

Afbeelding


Bijna was ik hem kwijt maar met die bollielast op zijn schouders kon hij nooit ver weg zijn maar hij had mij in de gaten en stond mij op te wachten zijn eigen tegoed te doen aan een.

Afbeelding

Lekker he Ruud.

Afbeelding


En nog een toetje.

Afbeelding

Maar ja nog steeds niet veel gezien van het voeren ik nog onschuldig vragen Ruud waar voer je en voer je nou veel,hij zegt loop maar mee dan zie jet het zelf wel nou dat laat ik mij geen 2x zeggen ik ben mij rot geschrokken kijk zelf maar.

Afbeelding

ben je toch niet lekker en dan denk je dat ik alles heb gehad nee nu moest ik weer bukken ik zeg waarom ja daarom.


Afbeelding


Nou het echte voerwerk ging nu beginnen er werd mij medegedeeld om maar even rustig te gaan zitten dit ging wel even duren,nou nou zeg ik dan ga ik wel even zitten maar heb mij niet verveeld.


Hier word nog even de kat uit de boom gekeken maar bij het volgende schip gaat hij helemaal los.

Afbeelding


Bij deze hoorde ik hem mompelen kijk ouwe das mijn voerboot :o en wat voor.

Afbeelding


Ja denk zo kan ik het ook.

Afbeelding

Bij deze moest ik even ingrijpen anders was er iemand overboord gekiepert ze komen best ver die bollie,s met zo een werppijp.


Afbeelding


Er gaat wat in hoor tjonge wel 1 heel rugtasje vol was helemaal van de kaart.

Was wel een heel leuk uitstapje met zo een gesponsorde jongen snap niet dat die geen last heeft van zijn rug van aldat gesjouw met die bollie,s :wink:

Op deze foto sta ik na te denken over wat ik nou allemaal heb gezien en meegemaakt vandaag.


Afbeelding


Op de terugweg naar huis zag ik zijn bus naar links hangen daar liggen de bollie,s ik dacht als dat maar goed gaat,maar gelukkig zijn we weer heelhuids thuis gekomen,ja wel een risico je raakt zo maar van de weg met al die bollie,s,gelukkig had hij beide handen aan het stuur.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

02-07-2007 23:15

Maaaaaaaaaaaan :lol:
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

03-07-2007 01:44

hum bekend plekkie. Peet ik heb jouw daar snachts ook is gezien en zonder visspullen. was toen al verdacht, en nu zeggen dat je de weg kwijtraakt. :wink:
toch maar een vork mee volgende keer daar :lol:
groetjes henk
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

03-07-2007 02:48

Hoi, Peter,

M.u.v. van het "Henk de Jonge" topic van lang geleden, is dit de
leukste post die ik in jaren heb gelezen.
Proficiat! :D
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

03-07-2007 09:59

Leuke stek :lol:
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

03-07-2007 10:49

Gaaf stukkie peter!

Leuk om op zo'n groot watertje je ding te kunnen doen!

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

03-07-2007 11:11

Jan,

Hoe is het eigenlijk met Henk? Weet je dat?

En ruud, is dat niet 'Joris's plekje?'
Oude stekkenpezer.... :)


gr. Frank
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-07-2007 11:42

Ruud zijn reet :oops:
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

04-07-2007 12:18

Zeg ensar,
Je kan het jezelf(of je ouders) zo duur maken als je zelf wil. Voor de helf had je je ook makkelijk kunnen redden. Maar dat je ouders dit allemaal betalen vind ik wel erg ver gaan.
Ik probeer, en dat lukt me aardig, mijn spul ook aardig op peil te houden maar daar moet ik naast mijn school wel keihard voor werken. Ja je word afgebeult daar bij de AH.
Je zocht nog nieuwe hengels, ik zou voor die eclipse gaan, zijn wel mooi prijzig.
Gr ron
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

04-07-2007 14:34

....
Laatst gewijzigd door Ensar Ozcelik op 02-02-2008 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
jop vossebeld
Berichten: 61
Lid geworden op: 20-06-2007 19:44
Locatie: arnhem
Contacteer:

28-07-2007 23:08

mensen doe is niet zo dom tegen ensar:p
hou je woorden voor je als hij er niks aan heeft
als hij wilt showen moet hij dat zelf weten toch
maar nu vraagt hij niet om jullie commentaar waar die niks aan heeft

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

MVG, jop
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

29-07-2007 09:38

wel met zo een topic
You know youve played warcraft too much when....

Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Gebruikersavatar
Rob van Gorp
Berichten: 55
Lid geworden op: 07-04-2007 19:05
Locatie: Eersel

29-07-2007 10:48

Henk Janssen schreef:en het is niet eens nodig om met leadcore,safety system,sliders, rig glue, foam, wartellood,onderlijnmateriaal,wartels,quicklinks,haken,krimpkous,stoppers
te vissen.
nou mischien wel met haken
groet henk

Wat is dat voor onzin :P ghegeh
Laatst gewijzigd door Rob van Gorp op 29-07-2007 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rob van Gorp
Berichten: 55
Lid geworden op: 07-04-2007 19:05
Locatie: Eersel

29-07-2007 10:50

Ensar Ozcelik schreef:Ja ik heb de eclipse gezien maar ik twijfel tussen de speedmaster met kurk en de eclipse.. die flank van de eclipse heb ik niet goed kunnen zien.

Mvg,

Ensar


Als ik zou moeten kiezen zou ik de speedmaster pakken, heb hem gister in mijn hand gepakt maar is wel een fijne hengel lijkt mij zo, de mensen die hem hebbe zijn er zover ik weet ook tevreden over. maar wat heb je er eigenlijk aan om zo'n topic te posten had hem bter bij pats topic neer kunne zetten ;).... mja het zal wel


greetz