welk materiaal voor rivier de aisne?

Plaats reactie
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

14-06-2007 20:32

Beste karpercollega's,

Ik zit tijdens de vakantie vlakbij rivier de aisne. Nu vroeg ik mij af of iemand daar het water een beetje kent. In Nederland vis ik namelijk met licht materiaal. 85 gr lood, geen voorslag etc. Nu vroeg ik mij dus af, hoe groot is deze rivier eigenlijk qua breedte? Staat er een grote stroming? en is voorslag bijvoorbeeld noodzakelijk ivm vele mossels? Of is het gewoon een klein riviertje waarbij ik gewoon met mijn alledaagse materiaal uit de voeten kan, afgezien van een beetje zwaarder lood misschien?

begrijp me niet verkeerd, ik heb verder geen stekinformatie nodig, ik zou vind het alleen zonde vinden als ik straks zwaar geschut aanschaf en achteraf blijkt dat het helemaal niet nodig is.

Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens op het riviertje de kromme rijn gevist en ken de rivier de linge ook, breedte hooguit 15 a 20 meter waarbij ook geen zwaargeschut aan te pas hoeft te komen. is het zo'n riviertje of toch groter? Via google earth heb ik even naar het riviertje gekeken, maar qua stroming en grote kan ik het toch niet goed inschatten.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Enneh vangse he

laters
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

14-06-2007 21:30

Hoi eumir,

De Aisne is niet zo'n brede rivier, het kan wel redelijk stromen.
Het lijkt een beetje op een flink kanaal hier in Nederland.
Er is redelijk wat broepsscheepsvaart en pleziervaart.

Nachtvissen mag in het Dep, Aisne niet!!! Doe dit echt niet, ze pakken je bijna zeker. In het naastgelegen Dep Oise. mag wel genachtvist worden.

Wat betreft populatie, zitten er zeker hele mooie vissen, alleen soms erg moeilijk vissen door de weinige stekken.

Wat betreft materiaal zou een 2.5 lb hengel wel voldoen. Qua lood zou ik minimaal gaan voor 100gram met voorslag, neem wel zwaarder mee!!

Verder gewoon ballen voeren en lekker vissen, en hopelijk mooie vissen vangen.

Als je niet permanent vist zou ik bij een sluis of brug gaan zitten, dit levert meestal het meeste vis op, let wel op je materiaal misschien kom je tekort....

Veel succes en laat me weten hoe het was...

met vriendelijke groet,

Carlo van den Boom
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-06-2007 23:20

Eumir, het meeste is al door Carlo gezegd. Vergelijk de Aisne qua breedte maar ongeveer met de Linge, alleen stroomt het meestal behoorlijk meer.
Enne...nachtvissen waar dat niet is toegestaan kost 750 Euro.
Matthew Arensman
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00

16-06-2007 10:16

Eumir,

Je hebt een pb!

Groet,

Matthew
Plaats reactie