Wereldrecord is niet meer

Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

06-06-2007 18:28

Dat zou nog eens mooi zijn.
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

06-06-2007 19:02

Hét wereldrecord zwemt zijn rondjes schijnbaar niet meer. Het nieuwe wereldrecord ís er waarschijnlijk nog niet, het nieuwe moet eerste nog een paar pondjes pieeeeeeeeepbollen vreten. Daarna als 'ie vol genoeg zit, en boven het gewicht van de huidige recordvis komt, én ook nog eens gevangen is, hebben we een nieuwe recordvis.
Zal wel even z'n tijd nodig hebben, maar zal ongetwijfeld komen.....

Maar ik mis nog wat inhoudelijke reacties van een aantal mensen met bepaalde "beschuldigingen" ?
STEL
dat ik van het weekend op een BTW ga vissen.
Mag ik dan niet meer op het board komen ?
Kan ik dan geen mod meer zijn ?

Ieder lid die van dit board gebruik maakt, zal zich aan de huisregels moeten houden, ongeacht of dit een lid, een mod of een beheerder is.
Wat iedereen in zijn/haar eigen tijd doet is een privé aangelegenheid.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

06-06-2007 20:25

Marco en alle anderen die zich erg aangesproken voelen.

Je geeft zelf de "juiste" antwoorden op je eigen vragen, persoonlijk geef ik er geen **** om wat jij in je eigen tijd doet.

Maar ik blijf erbij dat je niet het ene moment over boeg, 't andere moment over stuurboord moet varen.

ps. Het blijft natuurlijk verdomde jammer dat zo'n megavis er niet meer is, maar vind het nog erger voor hemzelf dat hij al die jaren kat en muis in een schoenendoos heeft moeten spelen.

mvg, Marijn
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

06-06-2007 20:38

Ik geef nergens "juiste" antwoorden op vragen die ik stel. Ik laat alles open.

Ik voel me in zoverre aangesproken dat een mod gewoon het naleven van de huisregels in de gaten houd.
Heb nog nooit op een BTW gevist, en zal er ook niet gaan vissen.

Waar het mij om gaat, is dat als een lid/mod/beheerder naar een BTW gaan is dat zijn/haar eigen keus.
Pas als van een lid een BTW vraag op slot word gegooid, en van een mod of beheerder open blijft, dán is er pas sprake van het niet naleven van de huisregels.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-06-2007 20:45

Marijn (en Dennis) voor alle duidelijkheid en ik zal gepast caps lock gebruiken.

Een moderator is een door de beheerder aangewezen FORUMLID met wat extra privileges om mee te helpen de dagelijks gang van zaken op het bulletinboard productief en volgens de regeltjes te houden welke opgesteld zijn door de beheerder om de goede gang van zaken te bewaken.

Zelfs wat jij (jullie) ergens van vind(en) doet niet ter zake. Het zou mooi worden als je als gewoon forumlid vrijwillig bereid om iets meer te doen als andere forumleden en dan ook nog al die zeik van jullie over je heen moet krijgen. En dan mogen wij ons ook niet aangesproken voelen?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

06-06-2007 21:10

Kees Ouwehand schreef:Zelfs wat jij (jullie) ergens van vind(en) doet niet ter zake. Het zou mooi worden als je als gewoon forumlid vrijwillig bereid om iets meer te doen als andere forumleden en dan ook nog al die zeik van jullie over je heen moet krijgen.

Groet, Kees


Sorry Kees,maar dit vind ik een beetje onzin.
Waarom doet het niet terzake wat Marijn en Dennis ergens van vinden?
Zijn toch ook gewoon volwaardig forumlid die hun mening mogen uitspreken of tikken in dit geval.
Volg deze discussie met veel interesse en btw zal altijd een punt van oeverloze discussies blijven.
Feit is gewoon dat alle postings over wat iets met btw te maken heeft resoluut verwijderd worden,overigens ben ik het daar 100% mee eens.
Maar omdat alles wat met (europese) btw zo resoluut verwijderd word ga je automatisch vraagtekens krijgen bij mede forumers waarom dan bv een "Marroko" wel toelaatbaar is.
Die mening moet ook gewoon gerespecteerd worden lijkt mij.

En bedoelt u dat als u vrijwillig instemt met de vraag of u moderator zou willen zijn,dat u dan van "gewone"forumleden" verwacht dat ze u met de "fluwelen handschoen"aan gaan pakken?
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-06-2007 21:17

Omdat je niks te maken hebt met privézaken van forumleden. Zou ook mooi worden als ik mij met jouw privézaken hier ga bezig houden.

De discussie over Marokko gaat in een ander forum. Dat dit betaalwater is blijft voor mij nog onduidelijk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

06-06-2007 21:26

Niemand bemoeit zich hier met uw prive leven.
Behalve als het over het karpervissen gaat,dat is tenslotte ook voor iedereen prive hoe en waar die vist.
Want daar gaat het hier nog steeds over en daar gaan ontelbare discussies over op dit forum,recht van menings uiting heet zoiets.
Niemand hier zal bv u verbieden om bijvoorbeeld een btw in frankrijk gaan te bevissen,maar velen zullen er wel een mening over hebben.
En die mag niemand dan meer uitspreken naar u toe omdat u moderator bent?
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-06-2007 21:33

Ik vraag niemand om een mening over waar ik vis, maar dat is niet op een betaalwater. Maar dan nog, als dat wel zo zijn vraag ik jouw ook niet om je mening. Dit board gaat mag ik hopen niet over meningen over anderen. Dat er discussies gevoerd worden over het phenomeen betaalwater kan ik inkomen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

06-06-2007 21:45

Dat is dan vervelend voor u,maar ik geef graag mijn mening.(misschien inderdaad wel iets te graag).
Of het nu tegen een gewoon forumlid, een moderator van dit forum of de koningin is maakt voor mij geen enkel verschil.
En als ik dan ook nog denk te proeven dat er personen zijn die zich iets meer voelen dan een ander omdat ze weet ik veel wat voor functies allemaal bekleden,dan gaan mijn nekharen een soort van overeind staan.
Misschien is dat totaal verkeerd geintrepeteerd,dan bied ik bij deze mijn welgemeende excuses aan.
Maar op dit moment kan ik me niet echt van die indruk onttrekken.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-06-2007 21:48

Dat is inderdaad helemaal verkeerd geïnterpreteerd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

06-06-2007 21:53

Oke.bij deze dan mn excuses.sorry.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-06-2007 22:24

In orde, lijkt me ook een mooi punt om hierover op te houden.

Als iemand een waardevolle toevoeging heeft over de vistrip naar Marokko en waarom dit onder de noemer betaalwater valt, volgens redelijke definities van wat een betaalwater is en zijn/haar zorg daarover, dan graag in het topic dat daarover gaat.

Tot nu toe krijg ik toch sterk de indruk dat diegene die hier nu zo een ophef over maken er zelf niet zoveel zorg over hebben.

Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

07-06-2007 09:50

Gelukkig voor die vis is hij inmiddels dood, is toch ook geen leven zo lijkt me. Net als die grote spiegel LMlake, ook die zal eerdaags wel een keer omvallen. We zijn met z'n allen systematisch de karpers aan het vetmesten, ik doe er net zo hard aan mee. Het is misschien niet de directe doodsoorzaak, maar fysiek zijn dergelijke vissen toch zwakker dan hun gezondere slanke broeders. Waarom is de gemiddelde leeftijd van de vissen in België bijvoorbeeld stukken lager dan in Nederland, echter het gem gewicht hoger. Ik klaag er ook niet over, vang zelf ook graag een zware vis! Maar je moet niet zeuren als er weer een doodgaat of een bestand op een water omvalt omdat ze een 'verkoudheidje' hebben (Gavers, Harelbeke (al is dit wel gissen geblazen)).

Dat dat eeuwige gezeur over het vissen op een water waar je moet betalen. Dit is een moreel iets, dat iedere karpervisser voor zichzelf moet afwegen. Ik ga simpelweg geen 300 euro neertellen om een weekje te mogen vissen zonder keuzevrijheid in alle drukte. Maar ook Marokko trekt me absoluut niet bijvoorbeeld, ook daar kan ik in mijn ogen niet mijn eigen ding doen. Het is een bewuste keuze van mezelf. Zo moet elke karpervisser zijn persoonlijke keuze maken, ik veroordeel dan ook niemand in zijn eigen keuze. Want de 'moraalridders' die anderen even gaan vertellen hoe fout ze bezig zijn, zijn in mijn ogen net zo min als de visser die willens en wetens op gestolen vissen gaat zitten vissen. Respecteer de keuze van een ander en hou op met het gezeur. Die wateren zijn er en zullen er blijven, alleen nog maar meer wateren zullen BTW worden. Dit omdat dit de vraag is vanuit de markt, mooi toch? Des te meer openbaar water is godsverlaten en kan ik er mijn eigen ding doen.

Maar goed, het ging hier over de condoleances van een vetgemest varkentje...
mvg

Bart van den Hurk
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

07-06-2007 09:55

Kees

Vissen op dat water in Marokko kan ik dat met de Marokkaanse vis-pas?

met onbetaalde groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-06-2007 10:04

Hans Peter,

Lijkt erop dat jij een zwartvisser bent. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

07-06-2007 10:09

Kees

Wat Nederland betreft overtreedt ik jaarlijks een aantal regels.
Dan betreft het illegaal nachtvissen, open vuur, soms een joint roken en een shelter plaatsen waar het officieel niet mag.
Wordt betrapt en bekeurd, dan ben ik zo sportief dat ik gewoon betaal.
Maar dan nog ben ik een slecht voorbeeld voor anderen.

Een betaalwater bevissen is waarschijnlijk minder erg ?

met vr. gr.

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

07-06-2007 10:13

die vispas hoef je in nederland niet in te wisselen ,je mag vissen met 2 vispassen :wink:
groet Henk
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-06-2007 10:16

Werkelijk geen idee, Hans Peter.

De kwaliteit van het visstandbeheer op betaalwateren en de bijverschijnselen zoals karpertransport van openbaar naar privéwater is de zorg. Wat karpervissers zoal uitspoken zal gemiddeld genomen niet zoveel anders zijn dan elders.

Ik verzamel ook Vispassen, Henk. Althans lijkt erop dat ze dat denken. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

07-06-2007 18:20

Hey nu komen we ergens!!!! Net een posting van Klaas dat hij liever op een goed beheerd BTW vist dan op een slecht beheerd verenigingswater!!!! Vreemd is wel dat deze alweer verwijderd is?!?! Ok desondanks: nu komen we eindelijk ergens. Ik probeer een nieuwe discussie omtrent BTW uit te lokken. Aangezien ik op regelmatige basis op in UK vis, weet ik wat goed beheerd water is. En oa Klaas weet dondersgoed hoe ik over dit onderwerp denk, ben jaren geleden een van de mensen geweest die ECHO in Europa geprobeerd op te zetten, mede hierdoor is er nu een uitstekende samenwerking tussen NL, Belgie, Frankrijk UK..
Het is zo makkelijk om alle BTW over de bekende kam te scheren.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-06-2007 18:58

Dennis,

Als je een discussie over BTW wil, is het dan niet handiger om daar een topic over te openen i.p.v. over een dooie karper. :o
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

07-06-2007 19:08

ach ja zou kunnen, is nu zo gelopen..
K. van den Herik

07-06-2007 23:25

mijne dames heren,

Hierbij zet ik mijn lidmaatschap op.

Ik wens niet zomaar zonder bericht verwijderd te worden gegroet
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2007 08:46

Dan ga je ervan uit dat de inhoud zo schokkend was dat wij het verwijderd hebben, Klaas?

Nou, ik zal eens navragen wat er gebeurd is, maar bovenstaande aanname lijkt mij heel onwaarschijnlijk.

Wij hadden natuurlijk ook graag een bericht ontvangen van de vermissing.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-06-2007 10:08

Kijk nou eens wat ik vind!

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ht=#484376

K. van den Herik schreef:Ik vis liever in een goed beheerd btw dan in een slecht beheert verenigingswater.

Wat voor water iets is intreseert me geen zier. Hooguit nog een paar kleine dingetjes die me tegen houden zoals

Water wat eerst met een gewone vergunning te bevissen was en nu niet meer.



MVG

Klaas


Tja, Dennis. Lopen de dingen nu zo, of.....

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======