Weetjes

Plaats reactie
Martijn Schild

17-02-2003 20:24

Wat zijn dingen die een karpervisser die naar Frankrijk gaat, zeker moet weten?
Ik begrijp dat dit een zeer ruime vraag is, maar hierdoor kan er ook zeer ruim op geantwoord worden.

Mvg,
Martijn
'Martin Monster'
Berichten: 8
Lid geworden op: 02-02-2003 01:00
Locatie: Spijkenisse

17-02-2003 22:16

Hoi Martijn,

Wat je moet doen is kijken of er een dokter of Ziekenhuis in de buurt is. Ik ben zelf 3 jaar geleden in Frankrijk geweest met een vismaat van me die niet goed werd en die met spoed naar he Ziekenhuis moest (midden in de nacht), maar had me daar helemaal niet in verdiept dat zoiets wel eens kon gebeuren.
Ik had het geluk dat 1km van mij vandaan 2 Franse jongens aan het vissen waren, die mij geholpen hebben aan een dokter. Anders was het heel anders met mijn vismaat afgelopen.

Daarom is het eerste wat ik doe als ik naar Frankrijk ga, kijken of er een Ziekenhuis of in ieder geval een dokter in de buurt is en zorg dat ik altijd mijn mobiel bij heb.

groeten,

Martin
Martijn Schild

17-02-2003 22:48

Zeker geen onbelangrijke tip!
Ik ga zeker even kijken of er iets van een ziekenhuis in de buurt is.

Bedankt Martin.

Mvg,
Martijn
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

18-02-2003 10:07

Hetgeen een karpervisser ook zeker moet weten is dat hij zich aan het plaatselijke regelement moet houden, dit is vaak zeer verschillend per departement. Het kan zo zijn dat als je je niet aan de regels houd je visspullen kwijt kunt zijn en er kunnen tussen die gardes de peches (controleurs) die om de kleinste dingen op je hele hebben en houwe zoals hengels tent etc. maar ook op je auto beslag kunnen leggen en die mag je dan via de rechtbank terug kopen, en dat zijn geen malse prijzen.

Met vriendelijke groet,

Josse de Bruin
stef v.d linden
Berichten: 39
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-02-2003 14:37

Een gamme vert in de buurt is ook zekere makelijk daar verkopen ze mais,hennep duivev voer etc voor minder als in Nederland en het scheelt een hoop ruimte en gewicht in je auto.Gamme vert is een soort boeren bond en je vind ze meestal buiten de stad of dorp daar waar de super markten zijn
mvg Stef
Martijn Schild

18-02-2003 14:41

Josse en Stef bedankt voor de tips.
Dat maakt het toch wat makkelijker voor de Frankrijkganger, het zijn zeker tips om rekening mee te houden.
Ik hoop dat er nog veel meer van dit soort "ruime" tips volgen.
Plaats reactie