De lot, Adeche.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

03-05-2007 11:28

Hallo iedereen,
Ik ga met mijn fam. deze zomer 2 weken naar de Ardeche op de camping Marmotel bij het plaatsje Saint Geniez D'Olt.
Ik zag op Google earth dat daar ook een een riviertje van ong. 40 meter langs stroomt, dit blijkt een smal stukje van de lot te zijn.
Heeft iemand enig idee hoe de regels daar zijn? nachtvissen, bestand aan vissen?

Bvd,
Harry

p.s. voor de duidelijkheid, ik ga daar de laatste week van juli t/m de eerste week van Augustus heen.
tralalala....
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

04-05-2007 10:05

up
tralalala....
Hans Gielissen
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-01-2004 20:07
Locatie: Eindhoven

04-05-2007 11:25

hallo Harry,

allereerst Saint Geniez d'Olt ligt niet in de Ardeche maar in het departement Aveyron.
Dit is om te kunnen vissen alleen maar gunstig want in de Aveyron ligt veel (goed) viswater.
De regels zijn niet zo moeilijk maar wel afhankelijk van wat voor visserij je wilt gaan bedrijven. Omdat je naar nachtvissen vraagt denk ik dat je wilt karpervissen.
In Frankrijk heb je water van de eerste categorie en water van de tweede categorie. Doorgaans zijn (snel stromende) riviertjes, met een bestand aan forel, eerste categorie. Grotere rivieren en veel meren zijn tweede categorie. Op eerste categorie mag je in de Aveyron uitsluitend met 1 hengel vissen (bv. vlieghengel) op tweede categorie met max. 4 hengels. Voor beiden moet je een vergunning hebben. Omdat je in de zomer gaat kun je een vakantievergunning kopen. Deze is 15 aaneengesloten dagen geldig en geeft je het recht vrijwel overal in de Aveyron (en daar buiten) te vissen. Deze vergunning kun je halen bij de plaatselijke hengelsportzaak en vaak ook bij de plaatselijke Tabac.
Het heet Permis de Peche vacance en kost ongeveer € 35. Er is ook zo iets als een jeugdvergunning maar die geeft veel minder rechten.
Op Google Earth kun je niet erg veel zien van de omgeving maar er is een andere, meer gedetailleerde, site waarop je zelfs de camping kunt zien. Gezien de kleur van het water vlak bij de camping lijkt het er sterk op dat de Lot daar erg ondiep (en snel stromend) is (voor karper minder denk ik). Als je geinteresseerd bent in deze site (geoportail) laat je maar iets weten via mail want om deze site te kunnen gebruiken moet je of goed Frans of een handleiding krijgen van iemand (eventueel van mij dus).
Ik kan je dan ook een aantal links geven van sites die speciaal over het vissen in de Aveyron gaan. Ook deze sites zijn in het Frans maar er zit wel een vertaalknop bij naar Engels.
Op deze sites kun je ook exact uitzoeken waar je wel en waar je niet mag nachtvissen.
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

04-05-2007 17:03

hmzz, raar ik dacht toch echt dat we naar de ardeche gingen(zegt mn vader ook de hele tijd:P)
maar toch bedankt voor de info, daar heb ik wat aan! :D
ik ben wel geintresseerd in de links, PB onderweg :)
tralalala....
Plaats reactie