05-02-2003 20:39
Klaas (e.a.)
nee, dit was de prijs voor een week vissen, exlusief de vliegreis, die heeft hij apart vernoemd in euro's via zalveltem dacht ik, maar dit terzijde. Zie het niet als een aanval op John, Klaas. Zoals ik al zei, veel klopte wel, maar gaf een dubbelle smaak.
Je reaktie doet het lijken alsof ik alleen op John afgaf, integendeel, in dat geval zou ik er niet eens over schrijven hier.
Ik schreef het juist hierop, omdat het voor mij een schril contrast was, aangaande mijn uitpluizen hoe een en ander bij de KSN gaat. Ik wil lid worden van de KSN, om iets tegen verdere teloorgang van de karpervisserij te kunnen doen, wat dit zou moeten zijn probeer ik nog uit te puzzellen, en mede door het lezen van dit forum sinds ik er lid van ben, begrijp ik meer en meer de noodzaak daartoe.
Dat je 500 pond weinig vind das een tweede, omdat je stekkie verzorgt wordt met inderdaad inderdaad o.a. een hulpie etc.... tsja. een hulpje en een tent voor je verzorgd, of een camping aan het water met douches etc.... ik zie daarin geen verschil, beide zijn gewoon betaalwateren.
Het commerciele aspect hoef ik je toch niet uit te leggen, nietwaar?... een uitbater nodigt wat bekende vissers uit, die promoten het verder met goede verhalen erover, Alijn promoot intussen effe zijn schrijven in een nieuw land, nieuwe kansen voor beide, voor de verhuurder en de schrijver. Precies zoals het vroeger ging met maddocks zijn video, en bijvoorbeeld mijn eerder aangehaalde video-band van groothuis in het vervolg daar weer van. Ik begrijp dat dit allemaal valt onder het motto: moet kunnen, waarom niet, marktprincipe enzo
Hetzelfde principe geld mijns inzien voor het afrika-gebeuren. Een uitbater wil graag wat meer klanten, wat heb je nodig? een bekende visser die het promoot... Of dit ook voor John geld weet ik niet, eerlijk gezegd had hij best een aardige show, best clean zogezegd. Nietemin werkt mijns inzien toch nog immer bovengenoemde commerciele werkingen, niets mis mee, maar hoe moest ik dit nu plaatsen qua beleidsvoering van de KSN aangaande BTW problematiek etc?
Over het target vissen.
mag ik dan een volgende voorwaarde aandragen voor het geaccepteerd beheersplaatje van BTW's, waar zijn we? 5? 6?
7: iedere karper, vaker dan 10 x gevangen dient te worden overgezet naar een water waar hij niet meer bevist zal worden, voor minstens 5 jaar... (niemand gaat hiermee accoord natuurlijk) maar toch kom ik dan weer terug op het punt waarin de karper zijn bestaan is omgedraaid van een vrij levend wezen, naar een object voor het plezier van de karpervisser, humaan behandelt met onthakingsmatten en al.....
En het is dat wat ik steeds maar weer roep, en niet alleen betreffende de BTW's, maar op het gehele Karpervis gebeuren:
een karper leeft niet omwille van de karpervisser zijn hobby, en heel veel wateren, BTW of niet lijkt dit al erg het geval...... In veel voorbeelden haal ik bijvoorbeeld ook steeds weer KK aan, of de naampjes-vissen van belgie in het algemeen etc. Het is gewoon denigrerend, EN egoistisch. In verschillende topics heb ik terloops al eens gevraagd: hoe vaak mag eigenlijk een karper gevangen worden?
Dat ik nooit een antwoord hierop krijgt verbaast mij niets, het zou het ingooien van vele hun eigen ruiten betekenen.
Och, en dan lees ik wel eens goedmakerijpraatjes, ze hebben heus wel eens een maandje rust hoor..... of erger, het regelt zichzelf, als ze vaak genoeg gevangen zijn bijten ze vanzelf niet meer joh.... ok, maar dan staan de echte cracks op die juist die vissen nog eens gaan vangen.....
Klaas, soms heb ik de indruk dat je steeds mijn beste bedoelingen mist. Ik weet dat mijn satire, sarcasme zelfs, soms grof is... dit is omdat heel veel mij bitter stemt.... vergeet echter niet dat ik de beste bedoelingen heb. Daarom wil ik bijvoorbeeld ook een realistisch beeld voor houden, en voor gehouden worden....
Daarom bijv. wilde ik ook stellen dat groothuis een werkelijk fenominaal romantisch schrijver was, maar zijn video een aanfluiting.... Gewoon als weerspraak omdat iemand anders het een succes noemde. De wereld, en zeker deze wereld, relativeert gewoon veel te weinig. Nadeel is echter dat het schrijven tegen 'helden van velen', hoe realistisch ook weer gepend, meestal onmogelijk is... Voor velen is Maddocks een held-bij-voorbaat.... Bekijk zijn video met pondjes-klokje nu eens goed, en wees een realist: HIJ MISHANDELD KARPER...., maar goed, helden mogen dat. Zijn hengels werden nog beter verkocht, en du der werd overlopen, en nauwelijks iemand sprak over 3 bewaarzakken met opspartellende vissen erin op enkeldiep water.... En dan mag ik hier lezen dat de onthakingsmatten nu standaard gebruikt worden dankzij de betaalwateren???
heeft iemand nu al die zelfcorrigerende riem voor me? ;o)
de woorden hier namens de KSN gesproken stroomden niet met wat ik ervaarde in De Hoorn. Dat was mijn punt uit mijn vorige posting alhier.... NIET dat ik tegen john schreef... Nogmaals, dat was best clean te noemen, maar iets te naief om dit ook zo te ervaren, wetende dat de werking van commercie er een rol mee speelde. Daarbij kwam kijken dat John over zijn visserij, en de visserij in het algemeen een aantal rake dingen zei, maar daar gaat deze topic niet over. Mijn algemeen beeld van John is een goede... dat was ie al overigs, mijn beeld daarvan...
Vriendelijke groet
Ed