Puythouck

Plaats reactie
deleu Kevin
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-07-2006 12:38
Locatie: Menen

22-02-2007 12:18

Heeft iemand hier ervaring op??
Nachtvissen??Groottes/aantal van vissen??
Laatst gewijzigd door deleu Kevin op 12-03-2007 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

22-02-2007 12:28

http://www.google.nl
http://www.unpf.fr

Als je zelf een klein beetje moeite doet zul je meer dan voldoende info vinden.
Maak er zelf eerst eens werk van ipv "het gemak dient de mens" gedrag.
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

23-02-2007 10:01

Twannetje ongesteld of pijn in hoofd van carnaval. Valt ook niet mee voor een limbo om 3 dagen vrolijk te zijn....
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

23-02-2007 11:06

Nou nee stephan, voor mij geen carnaval.
Ik vind het gewoon een zer makkelijke en ongeinterresseerde manier van informatie verkrijgen.

Ik heb geen zin om te zoeken, laat anderen dat maar doen, zo komt het op mij over, en niet alleen op mij.
Ik weet het, reageer dan niet, maar je ik heb hem 2 sites gegeven waar hij info kan vinden, kom je er dan nog niet uit of heb je andere vragen over vergunningen etc. ja, kom dan op het board en vraag informatie.

Dit is naar mijn weten een discussieboard geen database om wateren te vinden.

Nogmaals dit is mijn bescheiden mening, en die mag ik best ventileren.
Jan Peter Teerling

23-02-2007 14:57

Toine van de Meulenhof schreef:Nou nee stephan, voor mij geen carnaval.
Ik vind het gewoon een zer makkelijke en ongeinterresseerde manier van informatie verkrijgen.

Ik heb geen zin om te zoeken, laat anderen dat maar doen, zo komt het op mij over, en niet alleen op mij.
Ik weet het, reageer dan niet, maar je ik heb hem 2 sites gegeven waar hij info kan vinden, kom je er dan nog niet uit of heb je andere vragen over vergunningen etc. ja, kom dan op het board en vraag informatie.

Dit is naar mijn weten een discussieboard geen database om wateren te vinden.

Nogmaals dit is mijn bescheiden mening, en die mag ik best ventileren.


Tja waarom moeilijk doen (zelf tijd&energie insteken om wat te vinden)
als het makkelijk kan (ff topic openen en wachten op een hap klare brok/antwoord) voeldoening vinden in zelf wat uitvogelen,en leren is een rariteit aan het worden.
Gebruikersavatar
sebastian brugman
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-09-2006 00:08
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

27-02-2007 16:31

Mij valt het ook op dat er veel mensen al snel lopen te zeiken op dit forum.. Iedereen is bang dat zijn stekkie wordt ondekt en wil niks los laten. En als je om hulp vraagt, waar na mijn menig een forum voor is krijg je een grote bek..

Ik snap je reactie
Wie niet waagt wie niet vangt.. Gewoon het schepnet vullen..
Jan Peter Teerling

28-02-2007 10:58

Sebastian&Marcel,
Het gaat er om dat iemand zelf eerst wat moeite kan doen om enige info te vergaren.Als je eerst even de zoek functie gebruikt kan je al genoeg vinden.Zo krijgen we niet tig keer de zelfde topic.Wel eens van de uitdrukking liever lui dan moe gehoord?Ben absoluut niet de beroertste om enige info te delen,maar wel na enig zoeken van de persoon in kwestie zelf.
Groet,
JP
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

06-03-2007 13:30

en ik ben het helemaal met JP eens.
zelf proberen info te vinden, verzamelen en aan de hand van de gevonden info je vragen stellen.

Je krijgt hier best wel antwoord op je vragen, maar niet als er duidelijk blijkt dat je er geen enkele moeite voor wil doen.
En stekken behouden in frankrijk ???? :roll:
Gebruikersavatar
erwin snaaijer
Berichten: 186
Lid geworden op: 09-03-2007 16:24
Locatie: hellevoetsluis

10-03-2007 15:56

ja er zijn ook mensen die alleen in frankrijk vissen en niet meer in nederland en als je dan zoon stek rustig wild houden en niet dat half nederland op dat watertje wild geven de mensen dus niet altijd info over bepaalde dingen ,heel begijpelijk.wat niet begrijpelijk is dat mensen te lui zijn om zelf is wat acktie te ondernemen en erop uit trekken en ontdekken zou handiger zijn.
en niet zo van zitten er grote visse op ?
welk aas moet ik gebruiken?
enzv
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

11-03-2007 17:29

man man man net een stel ouwe wijven
als je niks zinnigs heb te zeggen doe dat dan ook niet.

die jongen steld een vraag en als je daarop niet wil antwoorden doe dat dan ook niet tenzij het iets zinnigs is

mvgr dennis
Jan Peter Teerling

11-03-2007 19:26

dennis blokland schreef:man man man net een stel ouwe wijven
als je niks zinnigs heb te zeggen doe dat dan ook niet.

die jongen steld een vraag en als je daarop niet wil antwoorden doe dat dan ook niet tenzij het iets zinnigs is

mvgr dennis


Er word NOGMAALS wat van gezegt zodat niet IEDEREEN zo'n bull topic opend,en het board en beetje overzichtelijk blijft,en prettig leesbaar.

Btw wat voeg jij voor constuctiefs toe in dit topic Dennis???
Als je wat NUTTIGS te melden hebt,probeer dat even MET argumenten te onderbouwen en ZONDER beledigen te uiten.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-03-2007 23:18

Beste kevin,
Toine heeft je al op weg geholpen met de site die hij heeft vermeld.
Verder zou je kunnen kijken of iemand voor je nog een boekje nachtvissen in frankrijk heeft (de laatst uitgekomen versie) van Aart Lokhorst.

Deze is wel niet geheel up to date maar nederlandstalig mocht frans een probleem voor je zijn.
met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-03-2007 23:21

Beste Jan Peter,
het is simpel oordelen uitgaande van de posting van Kevin.
Achtergrondinformatie over hoeveel hij al heeft gezocht is jou en mij onbekend.

Een aanname cq conclusie is simpel getrokken niet waar, het aanleveren van een franse site kan voor Kevin best een probleem vormen. Wie weet kwam hij niet meer verder. Hij vraagt niet om stekinfo maar om viswater in 2 departementen in Franrkijk.

Misschien is gewoon waarnemen voor sommigen onder ons een optie in plaats van aan te nemen cq te interpreteren.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-03-2007 23:27

Beste topicstarter (en andere mensen die soortgelijke topics openen),

Het is inderdaad altijd wel heel simpel om zo maar even zo'n topicje te openen.
Als je nou eerst even zoekt wat voor wateren daar liggen, dan zoek je eventuele regels mbt nachtvissen en dergelijke op en pik je er een paar wateren uit die interessant zijn.
Dit alles kost je als je het goed aanpakt hooguit een paar uurtjes!
Als je nu nog vragen hebt, stel ze dan specifiek, leg je verhaal duidelijk uit en let op je taalgebruik en je zal een stuk meer nuttige info krijgen.
Het is zo weinig extra moeite, maar het geeft wel aan dat je er zelf ook wat aan wilt doen.
Het valt me vaak op dat de grootste zeikers op dit forum niet degenen zijn die niet zomaar alles voor willen kauwen, maar vooral degenen die alles voorgekauwd willen hebben. Ik vind dat mensen best zelf wat moeite mogen doen en daar ook op gewezen mogen worden. Als iemand dan nog vragen heeft praten we verder.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-03-2007 23:35

Beste Daaf,
een prima optie, dit geeft duidelijkheid over dit soort topics en voorkomt het geneuzel. Men weet tot op heden niet was de beste Kevin wel dan niet heeft uitgezocht. Dat wijzen op zou iets meer mogen getuigen van enige nuance als men de feitelijke informatie over het geheel niet heeft.

Ga misschien wel te vaak uit van het goede van mens, moet wel zeggen als ik dit niet meer zou hebben dan...... :wink:

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Jan Peter Teerling

11-03-2007 23:43

deleu Kevin schreef:Weet iemand een water in noord frankrijk departement 59 of 62 zijn??


Hallo Peter,
Als Kevin zijn zoekfunctie had gebruikt,had hij deze link allang gevonden http://www.carphunters.suite.dk/Parcour ... Venues.htm

Wat betreft dit:

Een aanname cq conclusie is simpel getrokken niet waar, het aanleveren van een franse site kan voor Kevin best een probleem vormen. Wie weet kwam hij niet meer verder. Hij vraagt niet om stekinfo maar om viswater in 2 departementen in Franrkijk.

Tadaa:http://www.carphunters.suite.dk/ParcoursCarpe/59-nord.htm

En tadaa:http://www.carphunters.suite.dk/ParcoursCarpe/62-pas-de-calais.htm

Daar heb je meerdere viswateren waar je je eerst op kan focusen.Het staat er in het engels uitgelegt,mag aannemen dat Kevin inmiddels de basisschool heeft afgemaakt,aangezien hij al 26 is.

Mss in het beter als Kevin de volgende keer zijn vraag wat beter formuleerd,dan kan zijn vraag niet verkeerd geintrepreteerd worden.

Want laten we eerlijk wezen,deze vraag kun je op tig manieren interpreteren,en dan heb je kans op verkeerde aannames.

Deze zin van Benny zal denk ik ook voor het vraag gedeelte gelden (weer een interpretatie!)

2b. Als aanvulling hierop geldt dat het als storend wordt ervaren als mensen slechts met 1 zin of zelfs 1 woord reageren. Probeer antwoorden dus enigszins inhoudsvol te houden en te korte reacties te voorkomen

Let vooral op het woord "inhoudsvol"..

Dus als je gewoon je vraag enigzins normaal formuleerd,krijg je sneller een concreet en duidelijk antwoord,en minder off-topic gezeik.
Jan Peter Teerling

11-03-2007 23:56

Hallo Daaf,
Ben het roerend met je eens,is het zoveelste topic over dit onderwerp.

Beste Peter,
Jij gaat nog steeds uit van het goede in de mens?Ik laat me graag prettig verassen,maar geloof al jaren niet meer in sprookjes.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-03-2007 23:59

Beste jan Peter,
gelukkig zijn sprookjes voor een groot deel in mijn wereld nog aanwezig :D wil dit ook graag zo houden en nee leef niet in utopia :wink:

duik nu mijn nest in morgenochtend weer op tijd op pad.
weltrusten,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Jan Peter Teerling

12-03-2007 00:02

Beste Peter,
Never loose faith,maar wees wel realistisch..
:wink:

Gaat ook maar een slapen,morgen 2 daagse sessie doen.
Weltrusten.
Plaats reactie