wil graag in contact komen met ervaren cassien gangers

arnoud janssen
Berichten: 12
Lid geworden op: 03-09-2002 02:00
Locatie: vortum mullem
Contacteer:

18-01-2007 20:13

ik wil dit jaar mijn eerste cassien sessie gaan houden en wil me graag goed voorbereiden ik weet nog niet of ik in t voor of na jaar ga
alle info is welkom
arnoud
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

18-01-2007 21:09

Voerboot met dieptemeter is aan te raden! :wink:
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

18-01-2007 21:18

Veel succes :lol:
Gebruikersavatar
martin doorten
Berichten: 26
Lid geworden op: 21-06-2005 20:55

19-01-2007 17:22

Hallo,


Veel succes!!
Ben vorig jaar echt voor de laatste keer geweest, ga er de aankomende vijf jaar niet meer naar toe!!!


(Peppenwater) :( :(


Later.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

20-01-2007 16:34

zo, daar heeft arnoud wat aan aan die antwoorden.
Nou heeft hij de informatie waar hij om vroeg.

Arnoud kijk eens op de volgende sites :

http://www.carpscene.com/cassien.html
http://www.kbrause.gmxhome.de/lac_de_st__cassien.htm


en even zoeken op google, trefwoord lac de st cassien
Ronald margadant
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-12-2006 15:49

20-01-2007 20:09

Begrijp 1 ding niet,

Waarom kunnen bepaalde mensen niet gewoon reageren op de gestelde vraag, reageer dan gewoon niet!

Ronald
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

21-01-2007 12:18

Tja Ronald,

tegenwoordig worden er op dit board alleen nog maar mensen afgezeikt, of antwoorden gegeven waar niemand niets aan heeft.
Zal wel met de slechte vangsten te maken hebben denk ik.
Danny Mieremet

21-01-2007 12:30

Toine van de Meulenhof schreef:Tja Ronald,

tegenwoordig worden er op dit board alleen nog maar mensen afgezeikt, of antwoorden gegeven waar niemand niets aan heeft.
Zal wel met de slechte vangsten te maken hebben denk ik.


Daar geven ze mee aan, dat hij er beter niet heen kan gaan. Er wordt tenslotte niks gevangen aldaar.
Toch succes met het plannen van je trip.
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

21-01-2007 12:37

Arnoud, probeer het eens bij google.
Zat info te vinden d8 ik.
Mijn mening?

Pak je spullen, rij erheen, en volg je gevoel! Een goeie stek van vorig jaar, kan nu de grootste boutstek zijn!

Succes kerel!
¤¤¤PROOST¤¤¤
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

21-01-2007 13:06

Mitchel,

hij wil voor de eerste keer naar Cassien.
Inderdaad is het beste om je goed te informeren via Google, evt een telefoontje eraan wagen richting Pierre of Gerard.
De nummers hiervan zijn vast wel ergens te vinden op internet.

@Danny,

en waar basseer jij op dat er niets gevangen wordt ?
beetje kort door de bocht vind je ook niet ?
Gebruikersavatar
martin doorten
Berichten: 26
Lid geworden op: 21-06-2005 20:55

21-01-2007 15:48

Hallo,

Pieter en gerard willen niets meer met het water en de aanwezige karpervissers te maken hebben. Het is niet meer mogelijk om bij deze personen een vergunning te kopen.


Drie weken geleden is de top vis Banana gevangen op een record laag gewicht, de vis zag er zeer slecht uit.... :cry: :cry:


Later.
arnoud janssen
Berichten: 12
Lid geworden op: 03-09-2002 02:00
Locatie: vortum mullem
Contacteer:

21-01-2007 19:03

Ff voor de duidelijkheid ik wil naar cassien maar ik heb maar 1 week de tijd om vis te vangen dus met andere woorden ik hoef daar niet alle wielen uit te vinden want daar is een week veel te kort voor dus wat voor informatie zoek ik
Natuurlijk de stek waar ik vis vang maar dat is een utopie als ik weet welke stekken ik absoluut niet moet bevissen is dit ook nuttigen informatie
En op welke diepte s hebben jullie gevangen of op welke diepte s hebben julllie juist helemaal niet gevangen
Wat is de bodem structuur op welk gedeelte en welke ervaring hebben jullie met de verschillende takken
Wat voor aas te gebruiken en hoe zit t met brasem
Of misschien heb je wel info waar ik helemaal niet aan denk
Let wel ik vraag niet de ideale stek maar info om daar die 6 nachten zo productief mogelijke te vissen
Gebruikersavatar
martin doorten
Berichten: 26
Lid geworden op: 21-06-2005 20:55

21-01-2007 19:38

Hallo,

Als je een week de tijd hebt, is mijn advies om een stek op te zoeken die al een tijdje met rust is gelaten. Wat ik daarmee bedoel is, heel veel (karper)vissers die op cassien vissen zijn allemaal mee lopers, ook wel mee vaarders genoemd. Dit bedoel ik niet verkeerd maar deze vissers verkassen omdat andere vissers ook verkassen.

Ook moet je eens proberen om NIET te vissen, hiermee bedoel ik overdag niet vissen en alléén voeren, en de stekken overdag met rust te laten. En dan s,avonds de stekken af te vissen, niet meer als één hengel op een stek leggen.


Later.
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

21-01-2007 20:27

wat is een cassien sessie?
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

21-01-2007 20:31

iets wat jij voorlopig nog niet zal meemaken. :lol:
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

21-01-2007 20:41

@dayo: dat is een sessie op cassien, een groot stuwmeer in zuid Frankrijk.

@martin : Ik wist niet dat Gerard en Pierre niets meer met het water te maken wilde hebben, waar kan je dan nu je vergunningen halen ?
Is het werkelijk zo slecht gesteld nu met Cassien ?

@Ruben : wie zegt dat hij dat voorlopig niet zal meemaken ? misschien gaan zijn ouders wel op vakantie naar Zuid Frankrijk en kan Dayo vissen op Cassien, je geeft dus een antwoord wat compleet nergens op slaat.
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

22-01-2007 21:23

Toine van de Meulenhof schreef:@dayo: dat is een sessie op cassien, een groot stuwmeer in zuid Frankrijk.

@martin : Ik wist niet dat Gerard en Pierre niets meer met het water te maken wilde hebben, waar kan je dan nu je vergunningen halen ?
Is het werkelijk zo slecht gesteld nu met Cassien ?

@Ruben : wie zegt dat hij dat voorlopig niet zal meemaken ? misschien gaan zijn ouders wel op vakantie naar Zuid Frankrijk en kan Dayo vissen op Cassien, je geeft dus een antwoord wat compleet nergens op slaat.


helemaal mee eens :wink:
Robert

Niet zeiken,, Gewoon vissen!!
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

23-01-2007 21:39

De dieptes zijn er erg grillig, ik wil wel mededelen, da tik er vis heb gevangen op geringe dieptes. Ligt natuurlijk aan de tijd van het jaar overdag/ 's nachts, etc. Maar ook in Cassien hoef je niet ver uit de kant te vissen.........
In 6 dagen zo productief mogelijk vissen, ik zou dan toch meerdere stekken gaan afvissen, niet perse de mensen achterna die in een bepaalde arm vis zijn het vangen (meevaarders, zoals eerder genoemd.......) maar wel na 2 dagen geen vis op de stek (wat echt niets bijzonders is daar!!!!) zou ik ervoor kiezen om toch te verkassen, moet zeggen dat 6 nachten niet lang is voor zo'n water als Cassien, maar je kan er met de neus in de boter vallen......... :roll:
Succes

groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

18-02-2007 21:18

Veel succes op cassien!
Zo als je waarschijnlijk al weet is het niet een makkelijk water, of je moet veel geluk hebben zoals bijvoorbeeld het verhaal van cassien in een paar karperwerelds terug ( of het blad karper was het?? ) die zaten in de westarm, en dan ook nog op het goede moment van dat jaargetij. Maar dat is nou juist het punt van cassien, het stekje kunnen krijgen. Ga dus niet van te voren zitten denken van die of die stek willen we gaan proberen en plannen maken van te voren, maar rij er maar heen en zie daar ter plekke welke stekken beschikbaar zijn, en ga dan op die stek het beste er van maken. Bedoel dit zeker niet negatief, maar dat is nou eenmaal cassien, hoort erbij, accepteren. ( en niet over zeuren zo als velen doen, ga er dan niet heen!! ) Ben er afgelopen najaar weer geweest, en echt waar eind oktober zat de zuid de west en de noord bom vol, op een paar stekken na dan. En een van die paar open stekken hebben we dan ook een week gezeten. Tips begin met zeer weinig voer en verspreiden, voorslag een must, markers zal ik niet doen ( of alleen om je plek te markeren), probeer alle dieptes op cassien ze zwemmen echt overal, goed materiaal mee, goede boot met dieptemeter, tent zware haringen ( mistral ) na 2 dagen verkassen kan je doen zo als gezegd wordt?? ( dat is iets wat je met je eigen karpergevoel moet beslissen ) maar wij gingen juist na een paar dagen vangen. ( de vis op cassien pakt niet gelijk!! maar zwemt er eerder 2 dagen omheen is mijn mening ) kijk maar eens op de spacesite onderaan...... Wens je veel succes, en wie weet tot cassiens.... ( ben zelf ook weer plannen aan het maken voor het voorjaar) Groeten van de Explorerman.
Gebruikersavatar
martin doorten
Berichten: 26
Lid geworden op: 21-06-2005 20:55

21-02-2007 18:36

Hallo,


Jan willem, leuke foto,s man!
Je hebt gelijk, je moet inspelen op de mogelijkheden die zich aan het water voordoen. :wink: :wink:




Later. :P
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

22-02-2007 21:35

Kijken of het dit voorjaar weer gaat lukken????....... de mooie tijd komt er weer aan. ( hoewel.. het wintervissen heeft ook zo z`n charme )
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

03-03-2007 13:12

Jan-Willem Boer schreef:Kijken of het dit voorjaar weer gaat lukken????....... de mooie tijd komt er weer aan. ( hoewel.. het wintervissen heeft ook zo z`n charme )


Hallo Jan-Willem, laat ff weten hoe 't geweest is.
Zijn er trouwens nog anderen die deze winter naar Cassien zijn geweest?

Marijn
Ronald margadant
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-12-2006 15:49

05-03-2007 22:44

Hai,

ben net twee weken terug, heb er zoals altijd een geweldige vis vakantie gehad, heerlijk weer en de condities zaten dit keer zowaar mee.
Het water stond goed op peil iets dat wij nog nooit hadden meegemaakt in deze periode.
Na een rondje gemaakt te hebben bij gerard en pierre kwamen we te weten dat er de afgelopen 2 a 3 weken naar hun weten geen schub was uitgekomen, dit doordat de water temperatuur toch nog aan de lage kant lag ongeveer 8 Gr.
Enfin....
We hadden 7 nachten en zijn begonnen op de befaamde brugstek, de eerste nacht liep er om 2 s'nachts een hengel af , maar werd helaas verspeeld door lijn breuk... dit was tevens de enige aanbeet in drie dagen.
Toen zijn we verkast achter in de Zuid, daar ving m'n maatje (Ro Lang) de eerste nacht een dikke meerval van 1.50m. De brasem was goed los, en uiteindelijk na 5 nachten kon ik een halve rijen landen van 18.3 kg. de laatste nacht ving ro nog een geblokte spiegel van 12.5 kg. en konden we terug zien op een geslaagde sessie!
een dikke mee
Ronald margadant
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-12-2006 15:49

20-03-2007 13:33

Ja zekerrrr,

Heb je al geboekt, of oefen je nog steeds je pokerface....... :roll:

Ro