saonne

Plaats reactie
joris hermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 13-12-2002 01:00
Locatie: enkhuizen/ijmuiden

20-12-2002 20:53

ik wil aan komend jaar gaan vissen op de saonne op meerval en karper is er iemand die mij een paar plaats namen kan geven waar dit goed te kombineren is en waar grote karper en meerval te vangen is
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-12-2002 01:58

Beste Joris, op pak em beet de laatste honderd kilometer van de Saone zit in ieder geval grote karper en meerval, maar...ook veelvouden aan kleinere vissen, dus wat je eventueeel vangt moet je maar afwachten:)
Waarschuwing: nog niet bekend is waar je eventueel 's nachts mag vissen!!!
Glenn Van Cauter
Berichten: 96
Lid geworden op: 14-12-2002 01:00
Locatie: Aalst
Contacteer:

21-12-2002 10:38

Beste Joris
In de buurt van Gray zit je wel goed. Je moet wel letten op de periode waarin je gaat want van april tot juni vind je de karper meestal in de ondiepere bochten waar veel plantengroei is en later op het seizoen moet je ze echt gaan zoeken en de meeste vangsten worden dan gedaan in het midden van de rivier. Door de scheepsvaart is het wel aan te raden met zwaar lood te vissen en slechts te voeren als de scheepsvaart stil valt: s'avonds en s'nachts.
joris hermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 13-12-2002 01:00
Locatie: enkhuizen/ijmuiden

20-01-2003 17:47

beste Aart lokhorst

we zijn van plan om in begin april naar de saone te vertrekken maar jij zij mij dat ik het beste in de laatste honderd kilometer kon gaan vissen kan je mischien iets preciezer zijn want ga maar eens zoeken in de laatste honderd kilometer.
ik weet dat alles wat vissen aan gaat met zoeken te maken heeft maar ja misschien kun je me nog iets meer vertellen ik zal je in iedere geval mijn e-mail adres geven <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:jorishermans@hotmail.com" class=bericht>jorishermans@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
ik hoop nog iets van je te horen of van anderen mensen die ervaring hebben op deze prachtige rievier in frankrijk al vast bedankt karper collega's
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2003 22:50

Beste Joris, als ik je een goede raad mag geven zou ik dat begin april maar vergeten (i.v.m. nog lage watertemperatuur en nog grote kans op zeer harde stroming. Beter een week of 5 à 6 later te gaan. Op dit moment weet ik nog niet waar je wel en niet zou mogen nachtvissen in 2003 op de Saône en ik neem aan dat dat wel de bedoeling zal zijn.
Nog even geduld dus...
Gebruikersavatar
Marco Havelaar
Berichten: 104
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

31-01-2003 06:35

Voor de meerval is April juist top met een hoge waterstand en sterke stroming op karper vissen is dan echter niet mogelijk.

Ps.Meervallen en Karperren tegelijkertijd is niet aan te raden.
silures:
"If the earth didn't suck, we'd all fall of you know!"
http://www.silures.nl
Gast

02-02-2003 16:56

of hy gaat juist met een karper op meerval vissen!!!! :eek:
Plaats reactie