aan alle karperaars!! een vraag.

John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-01-2003 22:36

Was een bericht van Johan Scheepers. Maar ik heb inm. begrepen dat hij deze zelf heeft verwijderd. Wat ik dus inm. met de mijne ook heb gedaan aangezien deze niet meer relevant was.
Groet,

John

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-01-18 22:38 ]</font>
cor pietersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Adam,amstelveen/2de adres is frankrijk
Contacteer:

18-01-2003 22:39

NOU BESTE JOHN HET SLAAT NIET OP JOU MAAR OP DIE BROEKIES DIE ALLES ZO NEGATIEF ZIEN EN IN DE WERKELIJK HEID ZIJN HET SCHATJES ZOALS JOHAN. MAAR BESTE JOHN IK BEDOEL ER NIKS KWAAT MEE EN DUS NEE HET GELD NIET VOOR DE OUDERE PERSONEN (EN TEN EERST IS DIT MIJN EERSTE POSTING EN TEN TWEEDE IK HEB GEEN BROER)MAAR IK WORD ZO MOE VAN DIE HELE JONKIES DIE ALLES BETER WETEN EN SENSATIE AAN HET ZOEKEN ZIJN WANT ZODRA ZE IN DE WINKEL ZIJN OF OP EEN BEURS DAN WILLEN ZE ALLE INFOMATIE HEBBEN.DAAR WORD IK ZO MOE VAN.

IK DENK ALTIJD MAAR LAAT IEMAND IN ZIJN WAARDE IK HOOP DAT JE ME NU EEN BEETJE BEGRIJPT JOHN


VRIENDELIJK GROET COR
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

18-01-2003 22:48

Cor RELAX, anders haal je hier het einde van de week niet eens.

_________________
Huisregel Forum

Topics waar informatie gevraagd wordt over betaalwateren. De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren. Voor informatie kunt u terecht bij de organisatie waar u geboekt heeft.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-01-18 22:49 ]</font>
Peter Silvertand
Berichten: 47
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Landgraaf

19-01-2003 10:53

Met 35 jaar al te "oud" voelen om te lopen en wat visspullen te slepen....
tjonge, tjonge,

Peter
HansPeter van Ee

19-01-2003 13:11

Heren

Moeten wij iemand als Cor Pietersma serieus nemen ?
Zijn schrijfstijl zegt mij genoeg lijkt me, iemand anders uitmaken voor Broekie is wel heel dom, wanneer jezelf toont een halve analfabeet te zijn.

met jeugdige groet

HPE
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-01-2003 13:40

Jongens,

Kunnen we Cor een klein beetje in zijn waarde laten, ondanks het gevoelige onderwerp. De opmerkingen over het Nederlands waren al gemaakt. Die hoeven we niet oneindig te herhalen.

Groeten, Kees
HansPeter van Ee

19-01-2003 14:09

Kees

Ik begrijp je ergenis, maar hij legt het mij er iets te dik boven op.
Maar goed, het toont maar weer eens duidelijk aan dat velen nog steeds onbekend zijn met wat er zich op bepaalde betaalwateren werkelijk afspeelt.
Het bericht wat ze gisteren hebben verwijderd van dhr. Pietersma leek wel een reclame-spotje.
Waaruit ik tevens uit op kon maken dat hij niet zoveel van het karperen begrijpt.

met onbegrepen groet

HPE
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-01-2003 14:14

Beste Cor Pietersma,gezien mijn leeftijd kan ik mezelf geen 'broekje' meer vinden. Jij hebt recht op jouw eigen mening al ben ik het met jouw mening absoluut oneens. Gezien jouw leeftijd zou een genuanceerder inzicht verwacht mogen worden, maar het heeft geen zin weer een hele B-water discussie op te rakelen. Alleen zou ik je er nog op willen wijzen dat hetgeen (m.b.t. 'visdiefstal') voor een aantal Engelse wateren geldt dit evenzo voor een aantal Franse B-wateren van toepassing is. Geen wonder op zich daar de meeste Franse B-wateren ook door Engelsen worden 'gerund'.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Aart Lokhorst op 2003-01-19 14:15 ]</font>
cor pietersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Adam,amstelveen/2de adres is frankrijk
Contacteer:

19-01-2003 14:25

bedankt kees voor je opmerking

en beste johan als ik reclame wil maken over een betaalwater dan doe ik het wel op mijn eigen website.daar staat alle infomatie op.die de mensen graag willen lezen en over dat meertje komen toch al boekjes en videobanden uit. dus reclame op deze forum vind ik niet zo belangrijk en ik kan de huisregels,maar laat mensen in zijn waarde oke maar probeer mensen te helpen dan ben je goed bezig.als het moet kunnen we iedereen wel af lopen zeiken maar we moeten nou eenmaal mee leven,en als mensen mij vragen over dat meertje om infomatie en mij een email of bellen krijgen die mensen dat en die mensen zitten toeval op deze forum,

en raymond bedankt voor je tip die CL wil ik wel is vergeten om dat ik met vier dingen tegelijk bezig ben dan wil wel is gebeuren dat ik het vergeet om het uit te zetten en ik geef je gelijk het komt zo boos over maar bedankt
cor pietersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Adam,amstelveen/2de adres is frankrijk
Contacteer:

19-01-2003 14:42

Dag Aart:wat je zegt over(m.b.t visdiefstal)ben ik helemaal mee eens als ik in frankrijk ben zie ik heel veel dingen gebeuren waar de honden geen brood van lusten.mijn franse collega Jeanpaul tevens vismaat is er mee bezig met kennissen om dat tegen te gaan wand hij zegt het wordt veel erger in de toekomst
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-01-2003 15:17

Tja Cor, dan zou ik je eerste posting ook nog maar eens overwegen. Met name een aantal betaalwateren zijn diegenen die (grote) gestolen vissen kopen en indirect zijn dus alle vissers die op dergelijke betaalwateren gaan vissen medeschuldig. Namelijk zonder vissers op die b-wateren ook geen reden om gestolen vissen aan te kopen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-01-2003 15:18

Beste Cor P.,

Er is al zo veel informatie over betaalwater. Wat jij daar nog aan kan bijdragen bovenop die van de reisorganisaties is mij een raadsel. Doen die jongens hun werk dan niet goed?

De informatie die ik tot nu ben tegengekomen is echter nimmer volledig. Wat de motieven ook mogen zijn om naar een betaalwater te gaan (en er zijn er wel een aantal te bedenken), informatie over visstandbeheer en de oorsprong van de karper zou het tenminste mogelijk maken om bewust voor een water te kiezen. Die informatie wordt echter tot nu toe niet door de betaalwateren verstrekt. Vanwege het commerciële belang wellicht begrijpelijk. Maar het staat het tegengaan van de excessen waar we nu mee geconfronteerd worden in de weg. En die excessen hebben voornamelijk te maken met het fenomeen betaalwater in ruimste zin. Net als bij sommige Engelse wateren is het motief te vaak het makkelijk kunnen vangen van zo groot mogelijke karpers ter commerciële uitbating van een water. Waar dit toe kan leiden hebben we van de week weer eens kunnen lezen en is een bedreiging voor de toekomst van het karpervissen.

Dit is alles wat ik nog zou willen toevoegen aan een discussie die al veel te lang aan de gang is.

Groeten, Kees

Ps. Eerder berichten zijn me ontgaan Hans-Peter
Willem Barnas

19-01-2003 22:27

Eén keertje dan,

In Engeland hebben ze een uitspraak:

"KEEP IT REAL"

Laten wij dit nu ietsjes anders opvatten, want wees eens eerlijk: Is een "betaalwater" een verrijking voor de échte, púre (karper)visserij? Denk het toch eigenlijk, héél voorzichtig (anders gaan er gelijk een paar staan brullen...) niet he?!
Boycotten die HANDEL (want dat is het) en een beetje meer werk verzetten voor een vrije, open en zelfgekozen stek, waar je niet weet waar je aan begint en waar alle mogelijkheden nog open staan, dat is vissen. Ik hoor eerlijk gezegd alleen maar negatieve berichten over "betaalwateren" (waarom is er anders deze discussie?). Nee, nee hoor, écht niet alleen van de eerste de beste campingpep met bijpassende smoking en filtersigaret, maar ook van serieuze, welwillende KARPERVISSERS, die het wel eens aan den lijve wilden ondervinden. De aanleiding voor deze discussie is naar mijn idee simpelweg het negatieve imago van de "betaalwateren" (ik krijg het nog maar net uit m'n strot) en ik denk dat dit niet voor niets is, want we hebben het niet over een groepie van tien man dat (s)preekt... Moet je nu eens kijken met z'n hoevelen we zijn en hoeveel er met een sik terugkomen uit het bloody beloofde en duur betaalde land. Ook denk ik dat we het beter over "commerciële wateren" kunnen hebben, want de term "betaalwater" bemoeilijkt blijkbaar het vrije discussiëren. Het zijn toch verdomme gewoon wateren en karpers die als hoer fungeren en waar men puur en alleen aan begint om centen te kloppen. Winst is dé drijfveer anders beginnen ze er niet aan, simple as that. Ik ga toch ook geen bakkerij opzetten om de mensen een plezier te doen? Centen, dat is wat we willen en dan zijn er ook nog mensen die zeggen dat een "commercieel water" (in de ruimste zin van het woord) een verantwoord karperbeheer kan hanteren, pff.
Ga toch a.u.b. hoepelen zeg. Het gaat om vangen, anders komen er geen klanten. Vangen ze niet dan zijn ze weg en komen nimmer terug, dus: Volstouwen die handel, volstouwen met (al dan niet gejatte en grote) vis, om de klanten maar alstublieft tevreden te houden, want owee, als ze dat niet zijn dan gaat er volgende maand géén zalm, kaviaar of forel op brood. Nee, dan kunnen we het stellen met een schamel plakkie kaas en wat pitten...... Houd mekaar nou niet voor het lapje en boycot die absolute verarming voor onze toch al zo wankele hobby, dit wens je de lelijkste karper(visser) nog niet toe. Keep it verdomme nou eens een keertje real en zoek een lekker rustig stekkie aan een rivier of één of andere vrije put (mochten die er nog zijn). De wereld van het échte karperen gaat dan weldra voor u open, ervaar de échte sfeer, de charme en het plezier, want daarvoor HOEF je niet naar zo'n commerciële kutput en ik kan het weten, want je vind ze niet alleen in Frankrijk.......

Groet'n uit het vrije Noorden,
Willem Barnas

p.s.:Wie riep daar dat we in deze discussie ons taalgebruik moeten nuanceren? Staan we aan het water dan ook zo poeslief tegenover elkaar?!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-01-2003 23:19

Willem, geen woord Frans bij:)
Willem Barnas

20-01-2003 07:52

Ja,

Zo is het toch, of ben ik nou achterlijk?

Groet'n uit het vroege Noorden,
Willem Barnas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2003 08:28

Nee Willem, je hebt perfect aangegeven hoe de vork (in een groot aantal gevallen) in de steel zit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Aart Lokhorst op 2003-01-20 08:28 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2003 08:47

Trouwens, even als aanvulling: ECHO (Keep it real) de Engelse vereniging die de wantoestanden qua illegale karperimporten in Engeland bestrijdt staat op Carp 2003 ook (voor de eerste keer) in de gezamenlijke KSN-VBK-NVVS-KGT-Carp Club 25 etc. stand.
Er bestaat een goede onderlinge samenwerking vooral in de strijd tegen illegale karperex- en importen waarbij met medewerking van de CEFAS (zeg maar de Engelse AID)steeds meer transporten worden onderschept. De steun hiervoor van zoveel mogelijk karpervissers is daarbij van groot belang, immers hoe meer leden des temeer mogelijkheden illegale activiteiten te kunnen bestrijden.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-01-2003 09:41

Aart, weet jij of er een mogelijkheid is om lid te worden van ECHO op de beurs in Zwolle? Want via hun site is het nogal omslachtig...

Groet,Kiron
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2003 10:27

Natuurlijk kan dat Kiron. ECHO is met 6 man aanwezig in de gezamenlijke stand op Carp, waaronder alle bestuursleden. Vergeet je dan ook niet om lid van de KSN te worden? Want vergis je niet in het feit dat wij de meeste gegevens aangeleverd hebben om illegale ex- c.q. importen naar Engeland te voorkomen en dit ook zullen blijven doen daar het immers een gezamenlijk belang is. En een grotere vereniging heeft nog meer mogelijkheden, lid worden dus....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Aart Lokhorst op 2003-01-20 10:28 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-01-2003 10:50

Het niet lid zijn van de ksn heeft als reden dat mijn mailtjes naar het adres van de KSN tot op heden altijd onbeantwoord zijn geweest. Misschien dat ik me in Zwolle wel aanmeld...........

Groet,Kiron
Cor Blokhof

20-01-2003 13:15

Aart,

De KSN kwam als ik het goed heb toch met een lijst van "goede" en "slechte" betaalwateren ?

Is hier al iets meer over bekend en ik wou graag weten hoe de KSN over Echternach denkt

Alvast bedankt

Groeten,

Cor
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2003 13:25

Cor, we zijn er nog mee bezig, ik kan nog niet precies zeggen wanneer dit klaar is. Bovendien moeten er nog een aantal formulieren van een 'grote verhuurder' binnenkomen waarvan de invulling is toegezegd maar wat nog steeds niet gebeurd is. Tot zolang geen commentaar.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-01-2003 13:27

Kiron, dat moet op een misverstand berusten, kom s.v.p. even langs op Carp.
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

20-01-2003 14:25

Kiron,

Als je je aan wilt melden voor de KSN dan kan dat ook tijdens 1 van de regiomeetings. 5 februari staat er weer een meeting op de agenda. Lou Kamp komt dan wat video's laten zien.

Gr. Martijn