Spiegels

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

17-11-2006 22:30

Ik lees geregeld dingen over frankrijk op deze site want ik ben ook van plan om een keer te gaan dus alle informatie is natuurlijk handig..maar als ik dan naar de fotos kijk van de vangsten zie ik bijna alleen maar spiegels...Vang je in frankrijk meer spiegels dan schub ofzo? ..wel jammer dat het niet in evenwicht is ..Oude grote schubs vind ik stukken mooier dan spiegels..

Ik hoor het wel

Groetennnnn
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-11-2006 22:58

Het verschilt natuurlijk een beetje per water maar op heel veel Franse wateren vang je inderdaad meer spiegels. Daar komt nog bij dat ik de beschubbing van de Franse spiegels vaak minder mooi vind dan de Nederlandse. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de kweekstammen. Begrijp me niet verkeerd overigens, natuurlijk zwemmen er ook in Frankrijk plaatjes tussen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

17-11-2006 23:11

daaf pb
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

18-11-2006 10:35

hoi

ja in frankrijk zul je ver het algemeen spiegels meer tegen komen.
en mischien zien de meesten er wat minder uit maar daar staat wel tegen over dat ze over het algemeen ook zwaarder zijn.

Dat de meeste zo zwak beschubt zijn heeft trouwens te maken met dat deze rassen oorspronkelijk gekweekt zijn voor de consumsie.(met het idee dat zo min mogelijk schubben makkelijker is om schoon temaken)

een ander voordeel van dit ras is dat ze veel sneller groeien en over het algemeen ook groter woorden, daarom worden deze vissen het meest op franse wateren uitgezet.


Maar zoals eerder gezegt het is niet overal zo hoor op zomigen rivieren zwemmen soms zelfs meer schub dan spiegels,
Dit heb ik van de zomer mee gemaakt op de loire: we vingen alleen maar schubs tussen de 10 en 35 pond en die waren even mooi als onze NL schubs. :wink:

M.v.g Thomas de Nieuwe
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Plaats reactie