karpermeer

Plaats reactie
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

14-01-2003 12:10

hallo

zijn er mensen die deze zomer gaan karperen in frankrijk?? ik wil deze zomer ook gaan maar weet nog niet waarheen. heeft iemand misschien een aanrader voor mij?
en weet iemand misschien waar ik het boek ´karpervissen in frankrijk´kan aanschaffen en voor welke prijs?

alvast bedankt

robin nieuwhof
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

14-01-2003 12:46

Op 2003-01-14 12:10, schreef robin nieuwhof:
hallo

zijn er mensen die deze zomer gaan karperen in frankrijk?? ik wil deze zomer ook gaan maar weet nog niet precies waarheen. heeft iemand misschien een aanrader voor mij in midden/zuid-frankrijk?
en weet iemand misschien waar ik het boek ´karpervissen in frankrijk´kan aanschaffen en voor welke prijs?

alvast bedankt

robin nieuwhof
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

14-01-2003 13:06

Robin,

In het midden en zuiden van Frankrijk zijn genoeg wateren te vinden, probeer eerst te bepalen hoe groot het water moet zijn dat je wil gaan bevissen.
Ik denk dat gezien jou leeftijd je het best kunt kiezen voor een water van een tussen de 2-10 ha.
Meestal zwemmen er op deze meren een redelijk bestand aan karper.
Aangezien je schrijft dat je in de zomer gaat, zal je waarschijnlijk afhankelijk zijn van je ouders, probeer daarom eens om met een campinggids van frankrijk een aantal campings op te zoeken met een meer erbij.
Er zijn in frankrijk redelijk veel campings die direkt naast een meer liggen, sommige van deze meren staan ook in het boekje van Aart Lokhorst over nachtvissen in Frankrijk.
De beheerders van dergelije campings kunnen meestal wel vertellen wat er rondzwemt.

Ik heb nog een goede tip in je prive box gezet.
Gast

14-01-2003 19:48

Op 2003-01-14 13:06, schreef Frank van Doorn:
Robin,

In het midden en zuiden van Frankrijk zijn genoeg wateren te vinden, probeer eerst te bepalen hoe groot het water moet zijn dat je wil gaan bevissen.
Ik denk dat gezien jou leeftijd je het best kunt kiezen voor een water van een tussen de 2-10 ha.
Meestal zwemmen er op deze meren een redelijk bestand aan karper.
Aangezien je schrijft dat je in de zomer gaat, zal je waarschijnlijk afhankelijk zijn van je ouders, probeer daarom eens om met een campinggids van frankrijk een aantal campings op te zoeken met een meer erbij.
Er zijn in frankrijk redelijk veel campings die direkt naast een meer liggen, sommige van deze meren staan ook in het boekje van Aart Lokhorst over nachtvissen in Frankrijk.
De beheerders van dergelije campings kunnen meestal wel vertellen wat er rondzwemt.

Ik heb nog een goede tip in je prive box gezet.


tussen de 2 en 10 ha???
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

15-01-2003 07:50

Jeroen,

Wat denk jij dan, dat er in frankrijk alleen maar grootte meren zijn.
Als je nou eens even de michelin atlas erbij pakt dan zie je genoeg kleine blauwe vlekjes, en weet je wat dat zijn, juist.

Je hoeft mij trouwens niet te vertellen wat er in frankrijk voor wateren zijn, ik kwam hier namelijk al toen ik nog in de pamper lag, dus ik heb in de loop der jaren genoeg wateren voorbij zien komen.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-01-2003 12:35

Frank,

Viste jij al toen je nog niet zindelijk was of heeft Jeroen tot zijn 16de een pamper gedragen :smile:

Robin,

Op mijn 15de zou ik trouwens eerst nog enkele jaren wat ervaring op doen in Nederland voor ik mijn geluk ging beproeven in Frankrijk. Je zou je ook in kunnen schrijven voor de karperviskampen van het KSN. Daar kan je zeker weten veel van leren en is voor de eerste keer Frankrijk nog leuk ook. Maar je moet het altijd zelf weten. Ben zelf trouwens ook al voor de eerste keer naar Frankrijk geweest op mijn 10de, ben toen achter de meerval aan gaan jagen en heb er gevangen tot een 200 pond, ehh millimeter :smile:

Frankrijk heeft wel iets hoor, voor de karper ben ik er afgelopen jaar voor het eerst geweest en moet zeggen dat het me heel goed beviel. Echt vakantie, toch anders als hier in Nederland aan het water. Iets wat ik dit jaar zeker weer een paar keer doe, al is het alleen maar om er even uit te zijn.

mvg

Bart van den Hurk
Martijn Schild

15-01-2003 12:43

Hey Robin,
Ik geef Bart groot gelijk hoor, probeer met het KSN jeugdkamp mee te gaan. Ze gaan naar Lac de Pareloup en dat is ook een groot meer. Ik zou graag met hun mee willen, maar ja ik ben te "oud", jammer genoeg.

Mvg,
Martijn
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

15-01-2003 12:50

Bart,

Voordat je bijdehand gaat doen, ik viste in ieder geval al wel toen jij nog in je broek scheet.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-01-2003 12:57

Frank,

Een smile doet wonderen, ik weet niet of je gelet had op de leeftijden van jeroen en jouw, maar er zit maar een jaar tussen! Graag dus lezen voordat je zo reageert, of ben je de smile zelf vergeten. In mijn broek schijten doe ik nu nog, dus de kans is groot dat je daarvoor al viste :smile: , zeker wanneer ik weer trillend van opwinding met zo'n "beer" op de mat over het water tuur. Het draait er niet om hoe lang je vist, maar hoe je vist. Maar aan je reacties te lezen behoor jij tot een catergorie drie karpervisser (zie discussie High tec).

mvg

Bart van den Hurk
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

15-01-2003 13:00

gaaaaaaaaaap

zelf eerst even mijn bericht goed lezen misschien???????
Gast

15-01-2003 13:17

Op 2003-01-15 07:50, schreef Frank van Doorn:
Jeroen,

Wat denk jij dan, dat er in frankrijk alleen maar grootte meren zijn.
Als je nou eens even de michelin atlas erbij pakt dan zie je genoeg kleine blauwe vlekjes, en weet je wat dat zijn, juist.

Je hoeft mij trouwens niet te vertellen wat er in frankrijk voor wateren zijn, ik kwam hier namelijk al toen ik nog in de pamper lag, dus ik heb in de loop der jaren genoeg wateren voorbij zien komen.


Ik vroeg me alleen af waarom die dat formaat moest nemen. Wat betreft je pampers. Mn vaders kant van de familie is Frans dus ben ook wel een keertje in F. geweest. Pfff......
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

15-01-2003 13:35

Dit formaat water begruikte ik allen ter illustratie dat het niet echt verstandig is om meteen de eerste keer dat je naar frankrijk gaat op een groot stuwmeer te gaan zitten.
Maar dat je naar mijn mening eerst beter een wat meer beschaafd water op kan zoeken om je eerste frankrijk ervaring te gaan beleven.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-01-2003 13:45

Op 2003-01-15 12:50, schreef Frank van Doorn:
Bart,

Voordat je bijdehand gaat doen, ik viste in ieder geval al wel toen jij nog in je broek scheet.


Wat valt hier nu niet goed aan te lezen?? Het is gewoon op een arrogante toon geschreven. Is het al tijd voor het middagdutje?

mvg

Bart van den Hurk
Gast

15-01-2003 13:51

Maar 2! tot 10 ha is wel erg klein
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

15-01-2003 14:52

Jeroen,

Waar wil jij dan iemand van 15, die ook een leuk visje wil vangen dan neer poten?
Ik denk dat een water in die grootte gewoon een leuk water is voor zo'n joch, bovendien zijn er echt wateren in frankrijk van dit formaat waar ook leuke vissen rondzwemmen.
Ik ben het wel met jou eens dat het kamp van de KSN ook een goed alternatief kan zijn voor dergelijke jongeluitjes om hun visvakantie mee door te brengen.
Bovendien word ze natuurlijk een handje geholpen door de begeleiders van de KSN
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

15-01-2003 15:12

Jeroen,

100'erden Nederlanders en Belgen vissen jaarlijks op putten niet groter dan 10 ha, en daar zitten de grootste namen bij.

Het ideale van deze wateren is dat je niks extra's hoeft te hebben. Het is gewoon precies als de Nederlandse visserij, met een iets grotere kans op een wat grotere vis.

Vr.Gr.

Bertil
Gast

15-01-2003 15:19

Op 2003-01-15 15:12, schreef Bertil Wielink:
Jeroen,

100'erden Nederlanders en Belgen vissen jaarlijks op putten niet groter dan 10 ha, en daar zitten de grootste namen bij.

Het ideale van deze wateren is dat je niks extra's hoeft te hebben. Het is gewoon precies als de Nederlandse visserij, met een iets grotere kans op een wat grotere vis.
Vr.Gr.
Bertil


Juist omdat ik vaak op die wateren vis vind ik het zo leuk om in Frankrijk een stukje groter te gaan. Wat betreft de grote namen zegt me helemaal niets. Karpervissen zie ik niet als een topsport, maar als een hobby.
Dus ik vis in F. graag iets groter. Ookal zijn de vangsten dan miss wat minder. Maar het gaat mij nogmaals om de gezelligheid en niet om de vanngst
mark hofman.

15-01-2003 15:21

frank,

wie denk jij wel niet wie jij bent?

''Ik denk dat een water in die grootte gewoon een leuk water is voor zo'n joch''

je bent zelf ook nog een jochie. en zo te horen zit je nog in de puberteit ook.

mark
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

15-01-2003 15:34

Mark Hofman,

Frank probeert gewoon iemand te helpen hoor!!!
Waardeer dat eens ipv te gaan schelden. Altijd meteen dat gezeik, dat is nergens goed voor.

Bertil
mark hofman.

16-01-2003 13:37

bertil,

schelden?

ik sprak frank alleen aan op zijn gedrag.

frank die viel jeroen en bart gelijk aan bij zijn postingen. zo kwam het in ieder geval over!

die frank doet als of hij god is! en als ik er wat van zeg loop jij gelijkt te zeiken (als ik jouw woordspeling gebruik, ik formuleer het liever anders) ik niet!!!!!!!!!!

ik spreek alleen iemand aan.

mark

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mark hofman. op 2003-01-16 13:38 ]</font>
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

16-01-2003 13:49

Mark,

Voordat je iemand aanspreekt, kun je beter eerst even tot tien tellen een alles eerst even goed doorlezen.
Ik mag dan misschien overkomen alsof ik god ben, maar onze vriend jeroen is bijvoorbeeld van dit forum geknikkerd omdat hij met vreemde namen begon in te loggen (zie discussie de dader is gepakt)
dus ik ben god niet maar ook niet zo kinderachtig als deze malloot.
Trouwens met mijn informatie heb ik alleen iemand willen helpen, misschien heb je er zelf ook nog wat aan als je het nog een keer leest.
Arjan van den Berg

16-01-2003 13:54

Mark,

Ook ik vind jouw reacties in deze topic ook heel erg storend.
Voor mij ben jij de zwakste schakel, liefst tot ziens.

Frank doet gewoon zijn best iemand te helpen, ga zo door.

MVG

Arjan
mark hofman.

16-01-2003 20:41

sorry frank ik zag niet dat hij die idioot was, ik had er niets van gemerkt. ik vind nog steeds dat je raar reageerde en dat zal wel zo blijven, ook tegenover bart

ik begrijp best dat je iemand wil helpen, maar ik proef er toch een raar smaakje in, ik weet niet wat het is.

met fijnproevende groet

mark
HansPeter van Ee

18-01-2003 00:07

Bertil

Volgens mij zijn die mannen met naam en faam ook gewoon mensen.
En er lopen er zat tussen waarvan ik vermoed dat ze niet eens zo denderend kunnen vissen.
Daarom zoeken ze ook kleine putje's met grote vis, wat een o zo betrekkelijke visserij is.

met blankende groet

HPE
Plaats reactie