Wold Carp Classic

World Carp Classic is oké

Wel als ze er niets bij uitzetten
45
33%
Nooit, gewoon ophouden met die onzin
74
55%
Leuk, een wedstrijd voor de grote jongens en top dat ze ook nog wat extra karper uitzetten, vang je tenminste wat
16
12%
 
Totaal aantal stemmen: 135
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-09-2006 22:58

Peter,

Ik denk dat ze inderdaad de deur dichttrekken.

Is dat wat je wilt? :-?

Voor de rest houd ik het hierbij, maar voorspel dat je met een dergelijke vraagstelling nooit een echt antwoord zult krijgen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-09-2006 00:23

Peter,
dit is jou wijsheid en jou gedachtengang waarom mensen dit zouden kunnen doen. Laat een ieder in zijn waarde en voor zichzelf bepalen waar hij/zij zijn behoefte uit haalt, kan je met 100% melden dat mensen op deze wijze zeker niet vatbaar zijn voor jou relaas cq standpunten.


Op deze wijze krijg je zeker geen antwoord zoals Kees al terecht aangaf, mocht je antwoord krijgen dan is het voorspelbaar en zul je geen goede referentie krijgen van de doelgroep. Je "opzet" schort nog al fors aan de wijze van juiste communicatie.
Succes met je zoveelste kruistocht,
Peter

p.s voor alle duidelijkheid, die wedstrijden is niet mijn ding.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-09-2006 10:05

Beste Kees/Peter,

Waar ik nu echt benieuwd naar ben wat karpervissers beweegt om aan een dergelijke wedstrijd mee te doen. Of ik er antwoord opkrijg zal wel niet, wel dat je hopelijk deelnemers aan het denken zet of dat het allemaal wel waard is zeker onder deze omstandigheden. Goed mogelijk is dat nog te veel van het goede is. Geen stellingnamen nemen zou voor mij wat te gemakkelijk zijn, dom weg je … achter na lopen is aan mij niet besteed.

Of ik de wijsheid in pacht heb weet ik niet die mening laat dat graag aan andere over. Wel een die aangeeft dat dergelijke grootschalige wedstrijden als het om karpervissen gaat niet meer van deze tijd zijn. Geen enkel belang voor ons karpervissers wordt namelijk er mee gediend meer het tegen over gestelde. Door de grote druk die er vandaag de dag op het karpervissen staat zullen we uiterst behoedzaam ook internationaal met onze sport om moeten gaan. Een hobby in een hobby als deze karperwedstrijden lijkt leuk maar helaas kunnen we niet om de feiten heen die voor zich spreken.

Groet,
Peter
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

24-09-2006 18:56

Ik zou mee doen om te bewijzen dat de mijne groter is dan de jouwe!!!

Of gaat het daar niet om??

Alleen voor een merk of bedrijf interesant lijkt me.
Gewoon één groot reclame gebeuren wat niet echt ten goede van de natuur komt!!

Een "gewoon" wedstrijdje van een commissie of vereniging zie ik anders.
Bij ons is dat gewoon een leuk bijeenkomen van karpervissers waar gezellig een dagje gevist wordt.
Met een wedstrijd element natuurlijk wat voor de meeste mededingers zeker niet de grootste reden is om mee te doen.
Gewoon gezellig
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-09-2006 20:33

MMmmm...er is het meeste gevangen op die ene obstakelstek
Volgende keer allemaal naar die stek :-?
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

25-09-2006 07:15

Hans Brinkel schreef:MMmmm...er is het meeste gevangen op die ene obstakelstek
Volgende keer allemaal naar die stek :-?


En dan met gevlochten lijn van minstens 30/100 en sleuren maar....
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-09-2006 08:34

Met zijn allen op één stek is niet toegestaan. :D

Je zou de organisatie ook gewoon kunnen vragen om hiermee rekening te houden bij de stekkeuze. Ze zijn zich er al van bewust dat dit deze keer niet helemaal naar wens is gegaan. Je kunt je ook nog aanbieden om de stekken uit te zetten. Ze zoeken namelijk een ander voor degene die het nu heeft gedaan.

Maar ja...

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

26-09-2006 19:57

Ik heb de hele discussie gelezen en kan niet anders constateren dat het hier om commerciële piemelmeterij gaat. De grote firma's en/of bekende vaak gesponsorde vissers moeten namelijk laten zien dat je met merk x veel meer vis op de kant brengt dan met merk y. De mijne is groter dan de jouwe, dus.
Dat daarbij het welzijn van de vis op een lager pitje komt te staan vind ik een schande. Onverantwoord vissen in obstakelzones? Toplood en boomstronken? Ik snap het niet meer. Hulde voor de mensen die voortijdig vertrokken zijn (om welke reden dan ook). Wat mij betreft schaffen ze dit soort WK's dan ook direct af. Daarnaast vraag ik me echt af wat deelnemers ermee proberen te bewijzen. Zeg eens eerlijk, weten jullie nog wie de laatste drie gewonnen heeft? (persoonljk kwam ik zonder het op te zoeken niet verder dan die van vorig jaar).

PS. Enige nuance is natuurlijk op zijn plaats. Er zitten ook ongetwijfeld vissers tussen die wél safe vissen of die in een sector hebben gezeten zonder obstakels. Ik kan me alleen zo kwaad maken om die mensen die om commerciële belangen hun "principes" om veilig te vissen aan de kant zetten. Laat mij maar gewoon mijn eigen ding doen. Ze zullen mij er nooit tussen aantreffen.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-09-2006 20:04

Kees Ouwehand schreef:Met zijn allen op één stek is niet toegestaan. :D

Je zou de organisatie ook gewoon kunnen vragen om hiermee rekening te houden bij de stekkeuze. Ze zijn zich er al van bewust dat dit deze keer niet helemaal naar wens is gegaan. Je kunt je ook nog aanbieden om de stekken uit te zetten. Ze zoeken namelijk een ander voor degene die het nu heeft gedaan.

Maar ja...

Groet, Kees

Kees...ik bedoelde meer nu er geen wedstrijd meer is, iedereen naar die ene nu o zo goede obstakelstek gaat :-?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-09-2006 20:06

Peter van de Sande schreef:Ik heb de hele discussie gelezen en kan niet anders constateren dat het hier om commerciële piemelmeterij gaat. .


Peter for president... :D :P
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-09-2006 22:51

Peter, je vergeet nog wat er van de karper in sommige vorige 'wedstrijdwateren' terecht is gekomen (Sarulesti, Amance, Madine)...
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

27-09-2006 00:40

En wat dacht je van de opmerking dat er zeker een 70 plusser zou moeten zwemmen....
Gezien door de heren tussen de andere kapitale vissen....
Werkt als vliegen op s..... volgens mij
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
hans ijsveld
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2004 17:23
Locatie: Maasdriel
Contacteer:

27-09-2006 17:50

Gewoon de sponsors boycotten, niks meer kopen van die merken,
ik begin er alvast mee..
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

28-09-2006 17:58

Hans Brinkel schreef:
Peter van de Sande schreef:Ik heb de hele discussie gelezen en kan niet anders constateren dat het hier om commerciële piemelmeterij gaat. .


Peter for president... :D :P


Ik sluit me hierbij aan heren. Wat een walgelijk gebeuren dat WCC, heeft met de sport ''karpervissen'' totaal niets meer te maken. Ook is dit beslist geen reclame voor onze o zo geliefde hobby. Een commercieel machtsspelletje met slechts als doel een veredelde reclame campagne te voeren.
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

28-09-2006 20:13

Ik wil overigens nog wel even aangeven dat ik geen enkel probleem heb met commerciële activiteiten. Reclame maken is een belangrijk onderdeel van elke firma en ik ben er als consument ook zeker voorstander van om op de hoogte te worden gehouden van ontwikkelingen.
Ik vind het alleen verkeerd om daar enduro's, classics of WK's voor te houden. Dat gaat (in dit geval) vaak ten koste van de vis en dat komt de naam van karpervissers en hun visserij zeker niet ten goede.

Om nog even op Aart terug te komen. Ik weet wat er op die wateren gebeurd is, maar omdat ik niet 100 % zeker weet of die situatie het gevolg is van de aldaar gehouden wedstrijden wil ik me liever niet wagen aan een mogelijk valse beschuldiging. Ik wil alleen maar dat er op een nette manier wordt omgegaan met vis en viswater en daarom reageerde ik op deze topic.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-09-2006 01:51

Ik beschuldig ook niemand Peter, trek alleen maar bepaalde conclusies uit het verleden, 1 + 1 is nog steeds 2.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-09-2006 08:37

Hmm, 2 - 1 moet dan weer 1 zijn. Dus Surlesti had geen sterfte gehad als er geen sprake was van een World Cup Carp (niet hetzelfde als de Classic trouwens). Robert Raduta was een voorbeeldig beheerder gebleven en Surlesti nog steeds een aantrekkelijk betaalwater voor grote karper?

Ach, wie zal het zeggen.

Groet, Kees
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

29-09-2006 10:41

[quote="Kees Ouwehand"]Hmm, 2 - 1 moet dan weer 1 zijn. Dus Surlesti had geen sterfte gehad als er geen sprake was van een World Cup Carp (niet hetzelfde als de Classic trouwens). Robert Raduta was een voorbeeldig beheerder gebleven en Surlesti nog steeds een aantrekkelijk betaalwater voor grote karper?

Ach, wie zal het zeggen.

Groet, Kees[/quote]

Funny!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-09-2006 19:05

Tja, grappig. Ik vraag al een jaar om betrouwbare informatie over de toedracht van de sterfte op Amance.

Ben ook benieuwd wat dit jaar de ervaringen van karpervissers zijn geweest.

Van een melding van een deelnemer uit 2005 die dacht belazerd te zijn word ik niet heel veel wijzer.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

30-09-2006 19:29

Kees,

ik vis al enkele jaren op Amance.

de laatste keer ( vorig jaar okt) had ik slechts 1 vis.
dit jaar is er ook zeeeeer slecht gevangen.

of er daadwerkelijk een sterfte is geweest is mij niet bekend. er zijn vorig jaar in het voorjaar wel een flink aantal dode karpers gevonden ( in ieder geval in de baai bij de jachthaven)maar het aantal was niet schrikbarend

ook is er bekend dat een aantal 20kg vissen nu elders hun rondjes zwemmen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-09-2006 21:29

Bedankt voor de info, Mark.

Beeld wat ik heb is dat er voorjaarsterfte is geweest in 2005.

Een uitzonderlijke uitzetting van karpers in het najaar van 2004 is onduidelijk.

Inderdaad blijken karpers er soms bijzondere verhuisgewoonten op na te houden. :-?

Groet, Kees
Sebastian Hoff
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-11-2005 13:46
Locatie: Hoorn

06-10-2006 13:04

bla
Laatst gewijzigd door Sebastian Hoff op 19-10-2006 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-10-2006 12:03

Gewoon bij de naam noemen en niet zo vaag zijn, dit soort verhalen kan niemand iets mee. Het is voor mij of je houd je mond of je noemt een naam. Nu scheer je iedere naam over één kam en betrek je ook de goed willende namen erin.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-10-2006 12:19

Ik ben het met Piet eens, noem de man bij naam waarschijnlijk leert hij daar meer van.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-10-2006 12:26

Moeilijkheid is wél dat eea gemakkelijk geschreven kan worden, maar wie weet de waarheid ?
Wat als iemand een geintje wil uithalen ?
Om andere redenen iemand wil dwarsbomen ?
CarpeR Diem