Beginnend Frankrijkganger

Plaats reactie
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

07-01-2003 10:03

Hallo iedereen,
zijn er personen die mij een openbaar Frans water kunnen aanbevelen waar ik als beginnend Frankrijkganger geen kan gaan?
Ik weet niet goed waar te beginnen.
Dit mag een kanaal of een meer(tje) zijn.
Heb al zeer positieve verhalen gehoord maar jammer genoeg ook al enkele negatieve (i.v.m. criminaliteit).
Hopende op enkele mooie reacties.
Tot later.
Pierre.
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

10-01-2003 19:26

Beste Pierre,

Ik denk niet dat je op deze manier veel reacties zult krijgen.
Probeer eerst een water uit te zoeken een dan hierover een topic in dit carpboard te plaatsen met de vraag of er misschien mensen zijn die informatie hebben over het water dat je in gedachte hebt.

Een tip kan ik je echter wel geven en dat is dat er in het boekje van Aart Lokhorst zeker interresante wateren van alle soort te vinden zijn die geschikt zijn voor een trip naar Frankrijk.
Dit boekje betreft echte een uitgave uit 2002 een het is natuurlijk de vraag of er dit jaar veel wijzigingen zijn gekomen m.b.t nachtvissen.
Als je voor het eerst naar Frankrijk gaat zou ik met behulp van dit boekje proberen een aantal wateren te selecteren die een beetje bij elkaar in de buurt liggen, zodat je kan kiezen welk water je het meest aanspreekt.
Nog beter is om in de wintermaanden een keer een weekend uit te trekken om eens wat van deze wateren een bezoek te brengen, een plaatselijk wat informatie in te winnen.

p.s. noord Frankrijk is ongeveer 5 uur rijden vanaf utrecht
mark hofman.

12-01-2003 01:58

je oet eerst voor jezelf uitmaken wat voor soort water je wilt bevissen. meer, rivier.

daarna wat voor een groote het water max of min. het water moet zijn

wat voor bestand wil je erop hebben.

als je dat heb gedaan blijven er niet veel wateren over.

succes

mark
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

13-01-2003 10:04

Hallo Frank en Mark,
bedankt voor de reacties.
Inderdaad, het boekje van Aart Lokhorst kan mij al een heel eind verder helpen en ik zal dit binnenkort ook in mijn bezit hebben.
Het was gewoon mijn bedoeling om misschien enkele reacties te krijgen i.v.m. welke rivieren er bijvoorbeeld aan te raden zijn.
Tot later.
Pierre.
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

13-01-2003 13:00

Je hebt in het noorden van Frankrijk verschillend rivieren, waar je in 2002 mocht nachtvissen en waar dit waarschijnlijk dit jaar ook nog wel toegestaaan zal zijn.
Richting Parijs zijn de volgende rivieren naar mijn mening interresant om met een bezoek te vereren: Somme, Oise, Aisne en Seine.
In de Noord-Oost hoek van Frankrijk heb je weer rivieren zoals de moezel en de maas.
Op al deze rivieren bevinden zich nachtviszone's
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

13-01-2003 13:14

Ik heb afgelopen jaar aan de Oise gestaan en ben op weg daar naartoe ook langs de Somme gekomen. Oise is een wat kleinere rivier (ongeveer 50 tot 70 m breed) die niet zo hard stroomt en niet superveel scheepvaart. Het moeilijke aan deze rivier is echter het vinden van een stek. Er zijn bijna geen stekken te vinden waar je fatsoenlijk je kamp op kan slaan en je hengels netjes aan het water kan zetten. Wij wilden hier gaan vissen maar hebben geen stek kunnen vinden, vooral vanwege de hoge waterkanten. Op veel plaatsen is het verschil tussen de oever en het water een meter tot een paar meter.

Bij de Somme hebben we ook nog even gekeken. Zag er heel mooi uit en waar wij de Somme hadden gezien lijkt het een rivier die beter begaanbaar is. Of dit werkelijk zo is weet ik niet maar die rivier heeft wel indruk bij mij achter gelaten.

Groetjes
ingemar janssen
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00
Locatie: st-hubertusstraat 12 3665 As

13-01-2003 15:27

hey ik wil eens een visvakantie maken naar frankrijk of ergens anders kan mij iemand vertellen waar een leuke plaats is wat niet echt duur is. en hoe ik het beste kan gaan zonder mijn materiaal te beschadigen. Je moogt mij ook altijd een website adres geven met de nodige informatie op.Greetz
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

13-01-2003 16:20

Ga gezellig met mij mee, komend voorjaar wil ik naar een meer in zuid-frankrijk en mijn vismaat heeft andere afspraken waardoor hij niet meegaat
ingemar janssen
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00
Locatie: st-hubertusstraat 12 3665 As

13-01-2003 17:37

dat zie ik wel zitten. ik wil dit al zo lang. laat op tijd iets weten: wat , waar , prijs enz. bedankt frank
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

13-01-2003 21:41

Ingemar,

Ik heb een prive bericht naar je verstuurd.
Plaats reactie