Etang de Marais

Plaats reactie
Ruud de Blom

05-04-2004 10:49

Wie heeft er wel eens in Etang de Marais gevist? Ikzelf een paar maal maar wil hier graag informatie over uitwisselen.
Ruud de Blom

23-08-2006 12:52

Niemand? Heb ik dan toch 56ha voor mijzelf? of toch niet!
Aart Lokhorst

23-08-2006 22:31

Bij Ailly-sur-Somme?
Ruud de Blom

24-08-2006 08:06

Nee Aart, het ligt tegen de duitse grens aan. Ik heb daar nimmer een (van de Fransen gezien) buitenlander zien vissen. Er wordt wel door Fransen gevist veelal op witvis en snoek/baars. Digene die wel op karper vissen, vissen op een foute manier en vangen dus ook niet veel. Ikzelf ving zo'n 10 vissen per dag (nachtvissen niet toegestaan helaas). Het meer is moeilijk te bevissen door de belaberde berijkbaarheid. Daar waar het meer makkelijk te bereiken is vangt men niets tot weinig. Aan de linker oever staan zo'n 40 afgesloten steigers zo'n 20 meter uit de kant.
1 steiger was niet afgesloten en onderhouden (zijn van Franse vissers). Toen ik daarop ging vissen was het helemaal huishouden. Men moet zo hard mogelijk smijten richting midden en dan knallen maar. De Fransen her en der op steigers witvissers keken steeds bozer (kennelijk nog niet meegemaakt. Iedere dag kwam de lokale boswachter, ik denk scheldend in het Frans dat ik daar vanaf moest. Ik haalde dan steeds mijn schouders op zei wat in het Nederlands en dan ging die weer. Kwam gelukking niet met andere vervelendere ambtenaren terug. Ik huurde aan de andere kant vh meer een huisje met een steiger. Alleen van die kant kwam ik niet voldoende naar het midden. Uitvaren mag ook niet. Het probleem is dat het enige huisje niet meer wordt verhuurd. Verder naar rechts ligt een kamping, tenminste daar gaat het voor door. Nederlanders heb ik daar niet gezien, men heeft daar totaal niets te zoeken of men moet van karperen houden. Ik zou er achter moeten komen of er bijvoorbeeld een caravan te huur is. De optie is dan sóchtens de rodpot sjouwen naar de grote vrije steiger en van daaruit naar het midden te smijten, gaat ook redelijk. Perfect zou zijn een steiger te huren ad linkerkant van een willekeurige Fransman. Maar kom daar maar eens achter van wie die zijn. Stelletje eigenheimers geven geen info.
Plaats reactie