lac du der

Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

20-11-2002 11:20

Edwin,

Ik begrijp je volledig en bedankt voor je toelichting.

Als je ook al zo lang meedraait en dan ineens lucht krijgt van dergelijke praktijken, kan ik me best voorstellen dat je een beetje verbitterd over zulke zaken nadankt. Dat is jouw goed recht en een nobel streven tegelijkertijd.

Mazzel, Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

20-11-2002 17:21

beste Aart

je hebt gelijk,
de eerste keer heb ik veel geluk gehad op het zuid bassin, de tweede keer een stuk minder op stek 5, maar dat mag de pret niet drukken, volgend jaar zit ik weer op zuid en hoop op succes, maar al met al het is echt een fantastisch water.
groet marcel van eck
Gebruikersavatar
raymond van der burgh
Berichten: 90
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Locatie: rijswijk

22-11-2002 19:51

herman
als je zonder fh wilt vissen dan zal je een goede boot nodig hebben !!!!
want je kan dan aleen overdag vissen maar wel op de mooie stekken!
verder kan je dan op een camping plaatsnemen
mazzz en succes
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

21-12-2002 00:33

voor het schrijven, nogtans het opsieren hiervan, van een artikel voor hier op de Karperwereld, ben ik op zoek naar een mooie foto van de kerk bij Du Der.

Kan iemand mij die doen toezenden, danwel verwijzen naar waar ik hem zou kunen vinden?

Met vriendelijke groet
Ed ;o)
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

21-12-2002 11:48

hoi edwin heb een foto naar je opgestuurt ,
check je mail maar.

gr. ruud
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

21-12-2002 12:38

Thanks Ruud!

Je heb wel wat moeite moeten doen een @mail adres te vinden. Sorry daarvoor. Bemerkte daarnet dat ie niet zichtbaar stond in mijn profiel.....

nu wel dus ;o)

groeten ed
;o)
John de Leur
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-12-2002 01:00
Locatie: Vianen

30-12-2002 20:06

beste herman ik weet dat er op het zuidbassin over het algemeen het gemidelde gewicht wat lager licht heb nog wel wat informatie over stek 3 28 29 30 14 15 16 tel 0654391029 q
maarten lansink1
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-01-2003 01:00
Locatie: zutphen

05-01-2003 18:42

heej hanspeter
wat bedoel je met die opmerking van die 16 jarige jongens die zijn heus niet allemaal on ervaren hoor als je dat soms denk daaar kan ik me best kwaad over maken dat tegen woordig de jeugt van 14 15 en 16 jaar altijd gelijk als on ervaren en zo word gezien jullie oudjes denken gelijk dat karpervissen alleen voor jullie is en dat jullie alles zijn !groeten maarten
HansPeter van Ee

06-01-2003 23:09

Maarten

Als zestienjarige jongen kan jij nooit uitgeleerd zijn in Nederland.
Viste bijvoorbeeld Alijn Danau al op zijn zestiende op karper in Frankrijk ?
Zelf heb ik tot mijn zeventiende gewitvist en daar heb ik later bij het karpervissen veel profijt van gehad.
Zonder zelfhaaksysteem, boilie's, optonic, bivvy, stretcher zouden heel wat minder mensen op karper vissen.
En ik denk (...) zeker niet dat karpervissen alleen voor de ouderen is weggelegd.
Wel weet ik dat als iedereen de juiste leerschool als visser heeft doorgelopen dit ten goede zou komen van heel veel brasems.
En dat heeft echt niets met leeftijd te maken.

Dit is mijn mening Maarten, en niet van jullie oudjes...

met pensionerende groet

HPE
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

06-01-2003 23:43

als alijn danau nu zestien was, zou hij dan thuis blijven HansPeter?

De voorbeelden die je opnoemt (boillies, bivvies etc, zogezegd de moderne tovermiddellen) zijn veel eerder een succesvolle bouwsteen van de moderne karpervisser, juist omdat ze het blanken draaglijk maken. Niet zozeer omdat ze qua techniek meer vis opleveren, dus het vissen aantrekkelijk maken. Deze systemen leveren op zich niet meer vissen op als de old-faschion penvisser, echter de tijd van het niet vangen wordt eerder, want gemakkelijker op de koop toegenomen.

Daarbij komt ook nog eens kijken dat een twee vollen weken blanken op cassien of du der als zijnde 'stoer' gezien wordt (je gaat er tenminste voor) en dit hou je met een pen en een pieper echt niet vol.

Iedere startende visser die een willekeurige nederlandse thuisput zal bevissen, terwijl hij deze moderne technieken moet ontberen zoals 'wij' dat vroeger ontbeerden, en ordinair met een pen of pieper/folie aan de slag moet, zal het vrij snel gezien hebben, als hij zichzelf niet vrij direct kan spiegellen aan hetgeen wat hem door de jaren heen is voor gehouden, namelijk echte vissers vangen grote bakken in grote getallen (mediadruk).

Als ze dan, gewoon zonder tent, maar op het fietsje, brommer, auto, whatever, steeds dagelijks heen en weer moeten rijden, en zo lang het vol te houden is dagelijks proberen te vissen, en dit twee volle weken lang, dan vermoedt ik toch sterk dat er veel en veel meer zullen afhaken, dan zij, die met moderne middellen lekker een twee weekjes op cassien, danwel du der gaan zitten kamperen, en ook blanken.

Ze wanen zich namelijk veel eerder een echte karpervisser.... of die technieken nu beter vangen of niet. Zoals ik het eerder beschreef: de moderne technieken vangen niet zozeer meer (je moet namelijk sowiso best veel kennis van het beessie hebben zogezegd) het maakt echter het niet-vangen een stuk dragelijker...

groeten van een verder mijmerende ed
maarten lansink1
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-01-2003 01:00
Locatie: zutphen

07-01-2003 15:24

ja ik heb ook van me 6e tot me 1o op witvis gevist en ik heb het geleerd van me opa en me vader dus leerschool genoeg en daarna ben ik begonnen en ben heel vaak met me oom mee geweest die doet het al 26 jaar en ik ben heel verandwoord bezig maar ik vind wel dat jeugt begeleiding nodig heefd maar ik vind ook dat de jeugt altijd altijd in het slechte punt staat en dat is niet altijd zo
en van dat moderne gedoe dat is wel weer waar maar ik heb het het de eerste 2 jaar niet makkelijk gehad met karpervissen heb het eerste jaar er 1 gevangen en ik zat elk weekend 2 nachten en het 2e jaar had ik er oook maar 7 maaar nu ben ik over die tijd heen het is dat je ver weg woont maar naders zou ik je graag eens uitnodigen om een keer een weekend met mij te gaan vissen dan zul je zien dat niet alle jeugt prutsewrs zijn en ik vis niet alleen lui maar ook met de pen en drijvend
maarten lansink1
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-01-2003 01:00
Locatie: zutphen

07-01-2003 15:31

en de meeste mensen die mij kennen met karpervissen weten wel beter ik ga er 100% voor ik vis alle dagen als het kan en ook als het moest met de pen of een hengel met een foali waker zelfs in de koude winters nu ga ik bijna elk weekend vissen trouwens zoveel karpervissend jeugt van mijn leeftijd is der bijna niet meer alleen vismaten van mij en een paar in de stad

groeten maarten
maarten lansink1
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-01-2003 01:00
Locatie: zutphen

07-01-2003 15:32

en het enigste wat me tegne houd om na die grote franse wateren te gaan is omdat ik geen fishfinder heb maar ik ben al druk aan het zoeken naar wateren waar dat niet nodig is en dan ga ik er zekr heen !
dus kort gezegt ik heb geen geld genoeg voor een finder daarom houd het me tegen
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

08-01-2003 20:20

voor info mail me even, gr m