vergunning gebied oise departemnet 60

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

12-04-2006 20:00

Ben van plan om in mei in dit departement te gaan vissen maar heb een vraagje over de vergunningen. Als ik een vergunning haal mag ik dan in het hele departement vissen of is er verschil in water. Er is genoeg water en je mag bijna overal nachtvissen dus vandaar mijn vraag.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-04-2006 20:33

Tom, dat overal mogen nachtvissen in dit departement valt nog wel tegen, geldt alleen maar voor 17 meertjes van HSV-en en daarnaast op de rivier de Oise, de niet gekanaliseerde Oise en het riviertje de Aisne, maar alleen voor zover deze in dit departement liggen. Of die HSV-en naast de vergunning nog wat extra's vragen wordt niet op de site van de departementale visfederatie Oise vermeld. De totale wateroppervlakte van alle meertjes in dit departement die bij de federatie zijn ingebracht is maar 180 ha, dus ca. 1/6 van de oppervlakte van de Nieuwkoopse plassen, dus in verhouding maar weinig water...
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-04-2006 11:12

Tom,

wij hebben een vergunning gekocht en je mag inderdaad zoals Aart zegt nachtvissen op de Oise en de Aisne, alsook een aantal putten. Maar houdt er wel rekening mee dat je voor gesloten deuren en verassingen kan komen te staan. Toen wij er waren was er 1 water wat compleet leeg stond, een ander water stond een hek voor, en de beheerder was niet te bereiken, en op weer een ander water werd er nog eens een extra bedrag gevraagd per nacht om te mogen vissen. Zorg dus dat je goed info inwint bij de federatie aldaar.

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

13-04-2006 16:28

Dat valt even vies tegen dan, Aart ik had jouw boekje erbij gepakt en daar stond nog al wat water in. Inderdaad beschreef je toen al dat de hectaren niet bekend zijn. Ik baal er wel van want ik had dit gebied uitgekozen voor mijn eerste trip met mijn vismaat. Dan maar weer wat verder rijden want Noord frankrijk vindt ik veel te druk. Nog sugesties voor een departement?

Bedankt in ieder geval.
Plaats reactie