Het begin van het einde!!!

Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

08-10-2002 20:34

Michael en Aart

Ik had er nog geen eens aan gedacht. Maar voor mij is beleefd blijven heel normaal. Ik kan mezelf niet druk of boos maken omdat iemand anders een andere mening of ervaring heeft dan mij. Mij is altijd geleerd respect voor anderen te houden, soms is het beter om respect te blijven geven ondanks je het niet terug krijgt.

Toch bedankt!
Groet Bart.
marc westenberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: amsterdam

15-10-2002 20:02

Beste Aart,
Ik heb nu het afgelopen jaar de discussie gevolgd over de betaalwateren. Zoals met elk fenomeen zijn er voor en tegenstanders. Hetgene wat ik tot nu toe steeds mis is een structurele aanpak het uitgeven van bv een keurmerk. Ik begrijp dat, dat veel tijd vraagt. Ik liep Marco Kraal van de week in amsterdam tegen het lijf en hij verbaasde mij door mij mee te delen dat er op de najaars ksn meeting een discussie zou worden gevoerd door jouw en enkele tussenpersonen die de boekingen voor betaalwateren regelen. Helaas mis ik in dit tweetal de visrechthebbende die het beleid op dat water regelt. Ik denk dat die een intressante partij zou zijn.

Met vriendelijke groeten marc
Arjan van den Berg

16-10-2002 09:28

Marc,

Had jij ook niet een eigen betaalwaterfirma?
Ik heb ooit een advertentie gezien in De Karperwereld meen ik me te herinneren.

Had jij wel de water eigenaren gechecked?

MvG

Arjan
marc westenberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: amsterdam

16-10-2002 21:51

Beste Arjan,
Dit klopt 100% ik heb op het moment dat ik er achter kwam dat er vis van dubieuze herkomst opzat ook meteen het contact en contract met deze mensen verbroken. Ik had dit inderdaad beter na moeten gaan maar had dit niet gedaan maar ik denk dat het bericht daar niet over ging.


met vriendelijke groeten marc
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

17-10-2002 15:55

Marc,

Dát vind ik echt klasse!

Goed gehandeld! Laten we hopen dat de reisorganisatie's hier van leren en ook hun contacten opzeggen met de (vele) verkeerde Franse uitbaters!

Groeten,

Michiel
Mik Philipse
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-04-2002 02:00
Locatie: Delft
Contacteer:

20-10-2002 09:05

Gelukkig is dit niet zo een zielige discussie aan het worden.........

Veel pelzier nog allemaal met werkelijk oneindige verhalen over de onthaakmatten en betaalwateren.

Mzzllllll,

Mike Philipse
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

01-11-2002 19:37

Voor al degene die de petitie gesteund hebben.

Patrice en Veronique mogen blijven op La Horre. Veronique zal het ontvangst en de andere voorzieningen regelen.

De petitie heeft dus tegen verwachting in toch z'n vruchten af geworpen!

In naam van de karpers op La Horre BEDANKT!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

02-11-2002 21:44

Gefeliciteerd Bart,

Of we hier nu een polonaise moeten gaan lopen waag ik te betwijfelen. Maar het feit dat je echt gaat waar je voor staat en je je niet van de wijs laat brengen zolang men de tegenargumenten niet met zwart op wit bewijzen onderbouwt (terecht of onterecht) zegt veel over je doorzettingsvermogen. Mijn respect heb je in ieder geval, al zal je hier niet echt op hebben zitten wachten.
Nog veel plezier met Patrice, het ga je goed.
Groet,

John
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

03-11-2002 13:07

Of nu een juiste beslissing is genomen door Patrice te laten blijven betwijvel ik persoonlijk, misschien dat de toekomst duidelijkheid zal brengen.

Jos
HansPeter van Ee

03-11-2002 15:29

Aart

citaat: Mannen, ik hoop dat één ding jullie wel duidelijk is geworden n.l. dat een op een nette en redelijke manier gevoerde discussie over een B-water of B-wateren, zoals tussen Bart en mij zeer wel mogelijk is.

Dat deze discussie zo goed is verlopen dat is de grote verdienste van Bart en zijn volwassen manier van reageren.
Hij kreeg aardig wat dingen voor zijn voeten geworpen, maar voelde zich dus duidelijk niet echt aangesproken, omdat hij zelf dondergoed door heeft, dat wat voor een grote groep mensen wel opgaat, niets met hem te maken heeft.

De in het verleden gevoerde discussie over betaalwateren zijn vaak fout gelopen omdat mensen niet goed lezen en elkanders standpunt niet wilden begrijpen of zien.
Daarbij zag een aantal mensen hun vangsten van grote vissen aldaar gereduceerd worden tot een banale visjes vangerij.

Zelf ben ik een voorstander van harde discussie's waar gerust harde woorden mogen vallen maar men moet niet het respect voor elkaar verliezen.

Datzelfde paarse gedrag wat op een ander board wordt gehanteerd binnen B-water discussie's heeft ons ganse land naar de verdoemenis geholpen.
Niet alles moet men met de mantel der liefde bedekken, sommige dingen moeten gewoon gezegd worden.
Dat is in het verleden niet gebeurd en daarom is het karpervissen zo uit de klauwen gelopen.

Dat men nu nog durft te reppen over een kleine groep die het verpest voor de anderen is ook grote onzin.
Bij het voetbalvandalisme is dat de realiteit maar bij het karperen niet.
Wie dit wel denkt loopt echt met oogkleppen op.
Men ziet zelfs dat mensen van de gestampte pot zich verlagen tot een bepaald gedrag aan de waterkant.

Neem nu mijn reputatie binnen discussie's, ik neem geen blad voor mij mond en zeg waar het op staat.
Het rare is nu dat men mij dingen in de schoenen schuift en beweringen doet die kant noch wal raken.

Aart, en dat putje wat jij nu pacht bezit een aardig bestand aan grote vissen die erop zijn blijven hangen nadat de rivier was terug gezakt.
Tegen verschillende mensen heb jij lopen vertellen wat een dikke en zware vissen er wel niet zwemmen.
Verlaag jij jouw nu niet tot iets wat nog slechts door heel weinig karpervissers wordt verfoeit??

met vragende groet

HPE
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-11-2002 21:12

HP,

Waar wil je nu naar toe?

Lijkt me niet handig om met modder naar Aart te gaan gooien.

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-11-2002 23:03

HPE, dat putje is in feite gepacht voor de leden van de KSN regio Zwolle. In onze regio is het helemaal geen geheim wat het karperbestand daar is. De visrechten daar waren al sinds ca. 6 jaar niet meer verpacht, de HSV die het tot een aantal jaren geleden pachtte heeft ervan afgezien omdat ze niet voldoende looprechten meer konden krijgen. Logisch toch dat wij zo'n kans niet voorbij laten gaan? Uit oogpunt van een 'visvriendelijk' beheer kan ik je tevens zeggen dat er maximaal door 2 vissers tegelijk gevist mag gaan worden.
HansPeter van Ee

04-11-2002 07:46

Klaas

Het is niet als modder bedoeld, ik heb het misschien wat verkeerd geformuleerd.

Aart

Sorry, als het misschien een beetje bot overkomt zoals ik het in voorgaande posting
dus formuleerde maar het schoot me even te binnen als voorbeeld.

Wat ik eigenlijk wilde aan geven is het volgende.
Is het maar telkens weer aangeven van de gewichten van vissen feitelijk niet het begin van het einde??

Bijna elk gesprek met een collega en elk karperblad dat ik open staat bol van het gewichten-gen**k.
Elke karper hoe klein dan ook is een levend wezen.
Duwen wij onze jeugd niet de verkeerde richting op wetende dat de grotere karpers hele kwetsbare vissen zijn en waarvan de behandeling op de kant ervaring eist.

Zo weet ik in ieder geval van Bart dat hij een water dus niet puur en alleen op gewicht uit kiest, ondanks dat heeft hij wat met la Horre schijnbaar.

met vis-vriendelijke groet

HPE
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2002 08:30

HPE, in dit geval gaat het absoluut niet om het pochen met gewichten maar alleen maar om het aangeven van het karperbestand dat daar aanwezig is. Dat het bestand in dit geval vrij uniek is is alleen maar een bijkomstigheid. Ook als dit niet zo geweest zou zijn hadden we voor dit water toch een visrechtcontract afgesloten omdat we immers ook alle mogelijkheden zouden hebben om geleidelijk met pootkarper een ecologisch verantwoord karperbestand op te bouwen. Mijns inziens is het logisch zo'n kans met beide handen aan te grijpen als geen enkele HSV, omwille van het niet kunnen verkrijgen van voldoende looprechten, er belangstelling voor heeft.
Wat mij betreft einde discussie!
HansPeter van Ee

04-11-2002 11:45

Aart

Toch zit ik nog met een vraag.

Hoeveel wateren zal de KSN in de toekomst gaan beheren??

met vragende groet

HPE
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2002 13:00

HPE, ten eerste betreft het in dit geval niet de landelijke KSN, maar regio Zwolle.
Ten tweede zou ik niemand weten die een duidelijk antwoord op jouw vraag zou kunnen geven, temeer daar dergelijke mogelijkheden nauwelijks voorkomen.
Een soort 'medebeheer' zie ik wel zitten, in feite is ons IJssel Spiegelkarperproject daar ook een voorbeeld van en betalen 3 visrechthebbenden (Fed. Oost-Nederland, de Gemeente Kampen en De Hengelsport Zwolle) hier ook aan mee en hiervan profiteren alle karpervissers die een vergunning hebben van een van de drie bovenstaand genoemden en heeft het al of niet KSN lid zijn hier niets mee te maken. Feit blijft wel dat het overgrote deel van de kosten door KSN regio Zwolle vrijwilligers bij elkaar geschraapt wordt d.m.v. acties op beurzen etc.
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

16-11-2002 19:25

waarom heeft iedereen hier zo'n hekel aan betaalwateren?
du der was vroeger toch ook geen betaalwater en toen kwamen jullie er graag.
maar die teringzooi die ze er toen van hebben gemaakt willen ze niet meer.
nu moet je betalen, het is goed geregeld en nu zeiken jullie het af?
raAR HOOR!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-11-2002 22:25

Beste van Eck:wat is de zin van die 4 dubbele posting?
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

25-11-2002 15:47

dit was een foutje geloof ik
excuses
marcel