Lax des Settons

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel Verhaegh
Berichten: 28
Lid geworden op: 20-02-2006 21:51
Locatie: Veghel
Contacteer:

27-02-2006 17:54

Beste mensen

ik ga dit jaar voor het eers na lac des settons heeft hier iemand ervaring mee
welke maande er wel of niet genacht vist mag worden
en wat info over het water ik hoor graag van jullie
bedankt

gr roel :wink:




EEN MAAL EEN VISSER ALTIJD EEN VISSER...
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

28-02-2006 12:25

ik heb afgelopen oktober op lac des settons gevist en is een erg leuk water op dit water is een grote nachtvis zone. de nachtvis zone achter de eilandjes en je mag daar bhalve bij de baye/strand/boottewaterplaats vissen van punt tot punt daar een tip zorg dat je op de punt tussen de twee eilanden vist vanaf daar kan je goed vissen naar het diepere gedeelte toe. de water stand kan erg fluctueren nou waren wij in het najaar en dan laten ze water weglopen het water liep toe ongeveer een meter per dag weg hierdoor zaten we al op de bodem een meter of twintig uit de oorspronkelijke kant. het water heeft een goed vis bestand. er zwemmen veel spiegels en aardig wat jonge schups rond de 15 pond let wel op als deze beginnen magje er tien keer uit voor die beestjes. verder is de jaarvergunning daar €62,- en op te halen bij phil bazaar deze ligt ongeveer 15 min. rijden in het kleine dorpje daar let wel op veel boodschappen kan je daar niet doen en dan moet je naar naar het grotere dorpje daar heb je een liddle ong. 40 min rijden je mag er met boot op ook met benzine motor en je mag er alles meedoen behalve uitvaren de lijnen dienen ook recht naar vooren net zoals de hengels
wij hebben vorig jaar gewoon uitgevaren en met toplood gevist maar dit is op eigen risico het water is plus minus tot (waar je mag vissen en het water staat hoog) 8 meter diep. het is een erg leuk water en ze doen niet moeilijk wij hebben er een heerlijke tijd gehad voor de rest veel plezier en succes (en ja dit wil je natuurlijk ook weten he) het record vorig jaar was......48 pond /24 kilo succes de zwaardere exemplaren zijn allemaal spiegels. succes
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

28-02-2006 12:29

hehe twee keer :wink:
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

28-02-2006 15:44

wanneer ben je trouwens van plan te gaan?
ik heb evt. ook nog wel wat foto's voor je
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

28-02-2006 16:57

Een tip, als je even op Settons searched krijg je mega veel info.
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Roel Verhaegh
Berichten: 28
Lid geworden op: 20-02-2006 21:51
Locatie: Veghel
Contacteer:

28-02-2006 18:01

he
bedankt voor jullie reactie
we gaan van 17/6 t/m 23/6
1 weekje maar

elco wat bedoel u met settons searched is dat een site of een link

paul heel leuk dat je fotos heb al je weel heel graag zelf mag je ze opsturen naar thebestroel@hotmail.com mensen bedankt ik hoop dat ik nog meer info krijg

groeten roel
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

28-02-2006 18:30

Rechtsbovenin staat zoeken/search, wanneer je hierop klikt krijg je een scherm voor je waarin je een term kan typen. Typ hier Settons en je krijgt een schat aan topics waarin erg veel info staat.
Waar een wilg is, is een heg
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-02-2006 22:01

Paul en Roel, wat Paul zegt over wanneer je er mag nachtvissen, dat klopt niet. Ik heb net even op de site van de departementale visfederatie Nièvre gekeken. Daat staan de gevens voor 2006 al op:
nachtvissen mag je op Settons in 2006 vanaf 1-4 tot 30-6 en vanaf 1-9 tot 31-10.
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

01-03-2006 08:39

die gegevens op die site zijn van 2004 maar kloppen helaas niet in het gebied de morvan (waar settons, baye en vaux, cressent en pannciere ligt) ik ben er afgelopen jaar nog geweest en toen de tijd waren de regels zo tevens heb ik regelmatig contact met een eigenarese/beheerder van een camping gelegen aan panneciere zo weet ik ook dat setton vroig jaar gepland stond om leeg te halen maar dat werd verzet nadat bleek dat er nood reparaties aan de dam bij cressent moesten gedaan worden. ik zelf keer dit jaar terug naar de morvan en had dit voor dit jaar al weer uitgezocht. ik weet dat er erg veel verschillende dingen aan info staan op ionternet maar geloof mij maar dat dit de regels zijn.


greetz paul
Gebruikersavatar
Arjan Noordervliet
Berichten: 18
Lid geworden op: 27-01-2006 21:49
Locatie: waddinxveen

04-03-2006 22:23

Roel,

Wil zelf ook gaan vandaar een mailtje gestuurd naar Frankrijk. Dit is een antwoord op je vraag wanneer je mag nachtvissen. Ook over het gebruik van een boot of voerboot.

Wanneer ga je? Laat ff weten hoe het was?

Arjan

de visvangst van de karper van nacht wordt van 1 april tot 31 oktober op het meer van Pannecière toegestaan, op de vijver van geld, op het kanaal van Nivernais, en op de Loire. Zij wordt van 1 april tot 30 juni vervolgens van 1 september tot 31 oktober op het meer van St Agnan, het meer van Settons, en de vijver van Baye toegestaan. U hebt het recht niet om uw lijnen met een boot of een ander bootje (evenmin op afstand bediend gerei) te leggen. Men moet sinds de kant werpen. De website: http://www.unpf.fr/58






--------------------------------------------------------------------------------

Van: federation peche [mailto:fede.peche58@wanadoo.fr]
Verzonden: donderdag 2 maart 2006 9:17
Aan: a.noordervliet
Onderwerp: Re: nightfishing for carp



Bounjour,

la pêche de la carpe de nuit est autorisée du 1er avril au 31 octobre sur le lac de Pannecière, sur l'étang de Vaux, sur le canal du Nivernais, et sur la Loire. Elle est autorisée du 1er avril au 30 juin puis du 1er septembre au 31 octobre sur le lac de St Agnan, le lac des Settons, et l'étang de Baye.

Vous n'avez pas le droit de poser vos lignes avec un bateau ou une autre embarcation (engin télécommandé non plus). Il faut jeter depuis le bord.

Site internet: http://www.unpf.fr/58

Salutations

----- Original Message -----

From: a.noordervliet

To: fede.peche58@wanadoo.fr

Sent: Wednesday, March 01, 2006 8:50 PM

Subject: nightfishing for carp



Bonjour,



Si je peut vous raconter quand les poissons de nuit sur la carpe a été autorisés, cette année, sur Lac Settons, Le Lac le Pannecière, etc..



Meilleures salutations,





Arjan Noordervliet
Gebruikersavatar
derk zegers
Berichten: 146
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Nederland

13-04-2006 16:42

Op de site van het unpf staan voor settons twee nachtviszones aangegeven, heeft iemand hier meer info over want voor zover ik weet heeft settons maar 1 nachtviszone...

MVG
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

14-04-2006 11:10

De nachtviszone tussen le Lyonnet en La Cure is onderbroken door een zwemstrandje. Misschien wordt dat bedoeld.
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

14-04-2006 13:19

jep dat zijn de twee
vis zwemt
Jeroen Busscher
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-04-2006 11:06
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

14-04-2006 15:45

Hey Paul,

Jij zegt:
zo weet ik ook dat setton vroig jaar gepland stond om leeg te halen maar dat werd verzet nadat bleek dat er nood reparaties aan de dam bij cressent moesten gedaan worden.

Ik ben van plan om dit jaar naar Crescent te gaan (zie andere topic). Weet jij toevallig ook of deze reparaties aan de dam zijn uitgevoerd. Is Crescent toen leeggehaald en de vis eruit gehaald? Of konden ze deze reparaties doen zonder het gehele meer en de vissen leeg te halen?

Hoop dat je me hier wat meer duidelijkheid over kan geven,

Groeten,
Jeroen
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

14-04-2006 19:13

hoi er is indd een vidage geweest vorig jaar weet niet in hoeverre de oorspronkelijke vis er nog zit denk gewoon nog wel zat hoor zeker de dikste zitten er nog wel maar verder zou ik het niet durven zeggen

groetjes paul
vis zwemt
Jeroen Busscher
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-04-2006 11:06
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

15-04-2006 13:00

Hey Paul,

Heb je enig idee waar ik kan checken of ze het meer helemaal leeg gehaald hebben en wat ze met de vis hebben gedaan?

Heb jij wel eens op dit meer gevist? En zo ja wat zijn jouw ervaringen op dit meer?

Je hebt het over dikste, weet jij misschien wat over het visbestand? En kun je op de nachtviszones een beetje rustig vissen, zonder veel last te hebben van toeristen en andere vissers?

Ik hoor het graag van je

Groeten,
Jeroen
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

15-04-2006 16:15

ik zou het niet weten hoeveel ik heb alleen van een vismaat van me die daar vlakbij een huis heeft gehoord hoe het eruit zag tijdens de vidage en dat is leeg he :wink: nee er zijn veel rotsen en scherpe punten verder wordt er gewoonlijk bij een vidage veel vis verkocht aan betaalwateren maar ik heb echt geen idee in hoeverre dit is gebeurd bij cressent en ja het is in het gebied erg rustig je zit namelijk midden in een groot natuurpark maar van cressent zelf weet ik niet zoveel heb er ook nog nooit gevist maar over het algemeen is het erg rustig in de morvan maarja je hebt wel wat toeristen maar weet ook noiet of je met motor op cressent mag zoja dan heb je waarschijnlijk wel wat boten enzo maarja dat belemmerd zeker de vangst niet.

succes
vis zwemt
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-04-2006 21:36

Jeroen, door even een mailtje te sturen naar: contact@peche-yonne.com (het e-mail adres van de departementale visfederatie Yonne) kun je op al jouw vragen een antwoord krijgen.
En als je bij http://www.google.fr Lac du Crescent intypt kun je op een van die sites foto's van een leeg meer zien...
Jeroen Busscher
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-04-2006 11:06
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

21-04-2006 11:17

Beste Aart,

Bedankt, zat ik inderdaad al aan te denken. Alleen nog effe iemand vinden die mijn vragen kan vertalen naar het Frans. Maar dat moet wel lukken.

Trouwens, op welke site heb je die foto´s van het lege meer gezien. Ik heb zitten zoeken, maar kan ze niet vinden.

Ik wil namelijk graag weten of het meer vorig jaar heeft leeg gestaan en wat ze met de vis hebben gedaan. Dan kunnen we bepalen of we nog steeds naar Crescent willen of ergens anders ons geluk gaan beproeven.

Groeten,
Jeroen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-09-2007 11:17

Vidange in 2008 op Lac des Settons. Vanaf ongeveer 20 augustus t/m eind oktober 2008 zal niemand daar kunnen vissen, meer wordt leeggelaten i.v.m. onderhoud aan de dam etc.
Geschat wordt dat er momenteel 18 ton aan karper in dit 365 ha grote meer zit. De topvissen (25 a 28 kg) zullen na de vidange weer teruggezet worden.
Plaats reactie