hoe te voeren in één week Frankrijk en hoeveel KG meenemen!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

26-01-2006 19:20

Wie kan mij vertellen hoe te voeren als je met vier hengels vist en één week gaat? hoeveel kilo is dan genoeg en hoe het voer juist over de dagen te verdelen? en is het slim meerdere Soorten Aas/ Flavours mee te nemen!

Ik hoop op jullie hulp!! het liefst van ervaren frankrijk gangers!! :)


Mvg niek :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-01-2006 19:50

Niek, hoe zou je het in Nederland doen op een vergelijkbaar water met 4 hengels? Frankrijk is op zich niet anders dus...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

26-01-2006 22:21

Ja Niek,

hoe vis je in Nederland? Doe gewoon hetzelfde en gebruik het aas wat je in Nederland ook altijd gebruikt. De karpers in Frankrijk vinden vast hetzelfde lekker.

succes
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-01-2006 22:38

Sorry heren..maar niet geheel met alles eens dit keer.
Niek.
Het loont de moeite om te proberen te achterhalen of op jou water in Frankrijk waar je wilt gaan vissen veel catfish voorkomt of kreeften.
Mocht dit zo zijn dan kun je beter kiezen voor zoete boillies i.p.v. boillies met een vlees of vis smaken en atractors.
Als je niet weet wat er zwemt, dan kies je beter voor de zekerheid mijn inziens voor zoete bollen en niet voor vismeelbollen.
De hoeveelheid is geen antwoord op te geven daar wij het bestand niet kennen, de maand wanneer je gaat vissen, rivier of kleine afgesloten plas...allemaal relevante info welke ontbreekt.
mvg
Hans Brinkel
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

27-01-2006 08:42

Hoi Hans,

je hebt gelijk, maar ik kreeg de indruk dat hij nog nooit geweest was. Laat staan het verschijnsel meervalletjes en rivierkreeften al had leren kennen. Mocht dit wel het geval zijn, had ik ook niet zo'n vraag verwacht :)

mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

27-01-2006 13:59

Dit is inderdaad mijn eerste keer in frankrijk, maar ook de eerste keer dat ik met vier hengels vis.
Ik ga van 26 Juni t/m 3 Juli naar het meer La Poiteviniere, en is 80 Hectare groot, maar met stekken op werpafstand. Het meer heeft een zeer groot bestand aan karpers, zo'n 3000 geregistreerde.
Maar er zitten ook een aantal meervallen.

Ik hoop dat ik jullie met deze informatie meer over mijn voerkeuzes kunnen vertellen.

mvg,
Niek
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

27-01-2006 14:38

IS betaalwater toch??

Zo ja, geen info
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-01-2006 14:49

Vallen vragen over voeren nu ook al onder informatie verstrekken als je op een BTW gaat vissen??
Hij vraagt toch geen info over het water?
Het moet toch werkelijk niet gekker worden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-01-2006 15:47

Houdt rekening met:

* Jaargetijde
* Temperatuur
* Bezetting
* Aanbod natuurlijk voedsel
* Aantal andere vissers
* enz.

Wij hadden vorig najaar 50kg bollen bij, en bijna de helft is mee terug gegaan, omdat mn maat het meeste ving op een paar maiskorrels en een zakje pellets. Zo zie je maar ..

Ik zou in ieder geval het zekere voor het onzekere meenemen. Liever 50kg teveel dan 10kg te weinig. Als je het een beetje goed kan behouden neem je je aas gewoon mee terug, toch? Het zal maar flink aan het lopen zijn, en je aas is op.. dat vergeef je jezelf nooit meer.

Groet,
Stefan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-01-2006 23:31

Niek, tegen de tijd dat jij daarheen gaat hebben er al zo'n man of tien à 12 ook ieder een week op dezelfde stekken zitten te vissen en zullen de meeste vissen het 'spelletje' binnen werpafstand allang weer door hebben...
Zonde van het geld, maar dat is mijn mening!
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

27-01-2006 23:44

3 soorten bollen in verschillende diameters.
Vis, Fruit en een kruidenboilie.
Neem van elke soort genoeg mee, zodat als één soort goed loopt je al je hengels hiermee kan beazen.
Eventueel neem je mix mee en heel je reutemeteut om het ter plekke bij te maken.

Een vb : 2 jaar geleden een week naar meer van echternach. 2 man = 8 hengels .
3 soorten bollen van elks 12 kg in totaal ( 16 20 en 24 mm )
Van elke soort ook een pop-up gemaakt.
Hadden maar op één soort suc6.
die was op, resr nog al over.


Gewicht is van vele factoren afhankelijk, kijk de aangegeven puntjes van stefan slechten. Ik zeg wel beter teveel dan te weinig mee.

Gouden TIP: Pointeveniere = een zaterdag zaterdag water, wil zeggen iedereen komt de zaterdag aan en iedereen vertrekt>>>> veel lawaai en natuurlijk VOERBOMBARDEMENTEN, de vis kent dit fenomeen.
VOER NIET, alles singlehookbait.

grtz Peeke
grtz peeke
Greets Gino
martijn boer

28-01-2006 17:47

Beste niek,

La poiteviniere is een prachtig betaalwater en is zeker de moeite waard om heen te gaan.

Toen ik daar heen ben geweest had ik 25 kilo boilies mee en dat was voldoende. Let wel op dat daar al een ruime 15 jaar gevist word en dat het niet zo makkelijk is als het ooit eens was.

Neem een voerbootje mee of zorg dat je voldoende zware boilies meeneemt om ver te kunnen voeren. Ook een boiliespod met spodrod werkt goed.

Voer goed verspreid voor bijv. 2 hengels en vis twee op spots of single hookbait met evt. een kleine stringer).

De boilie die daar al jaren voor zeer goede resultaten zorgt is Big Fish Mix (BFM) met caviar en black pepper van Nutrabaits doordat deze werd gebruikt door martin russel, die daar georganiseerde trips runde, en hier overvloedig mee voerde en zijn klanten mee liet vissen. (80-100 kilo per week).

Als je niet de mogelijkheid of kunde hebt om ver te vissen en/of te werpen (120-140m) kun je het ook kort voor het kantje proberen maar of dit succes opleverd is afhankelijk van de hengledruk van de weken ervoor.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik proberen van stek 3 te vissen deze is in juni juli erg goed ivm de bereikbare diepere gedeeltes van het water en levert vaak veel grote vissen op.
succes en als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Martijn
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

28-01-2006 19:38

iedereen bedankt voor de tips..
ik heb hier zeker iets aan.. Gino jou Gouden tip ga ik denk ik opvolgen.. dit lijkt me een prima idee ik ga gewoon wat later in de week voeren.. ik neem denk ik 3 flavours mee

Mvg niek
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

28-01-2006 20:04

Michiels Gino, is inderdaad een goede tactiek.. maar kun je dan beter de hele week single blijven vissen of pas later in de week beginnen met voeren??

Gr. Remko
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

28-01-2006 21:14

Ken het water niet, maar als ik hoor dat het een meer is van 80 Hectare waar continu veel gevist wordt, zou ik zeker niet teveel voeren!
Probeer minstens een a twee hengels alleen met een zakje PVA. Zou daar op andere plaatsen proberen te vissen als waar iedereen al vist!! Misschien zelfs kort onder de kant proberen?!
Heb in het verleden ook op een betaalwater mooie vis gepakt, de grootste kwam van een Single hookbait.......
Zou niet teveel meenemen, om jezelf te "beschermen" teveel te voeren. Als je gericht op de dikkere wilt vissen, zou ik met zo'n bestand (3000 stuks of zoiets) Sowieso buiten de (eventuele) voerstuk vissen.
Op water waar heel veel vis zit en daaronder veel kleine, is veel voeren, veel kleine vis vangen en de grote blijven uit!! De kleine vis is meestal eerder op het voer!! Let op de grootste ga je op een Single hookbait pakken....
Dus liever grote vis dan minder voeren!!! Veel kleine vis, veel voeren!!!!
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

28-01-2006 21:14

Als je nu bv de eerste nacht en eventueel ook de tweede nog geen tik hebt gezien en elders wordt er wel gevangen, dan begin je te voeren he.

Ook rekening houden met je boilie, formaat vorm etc.
De meeste onder ons vissen/voeren met 16 - 20 mm bollen, durf eens extreem gaan, 10 - 12 mm en 30- 50 mm bollen.
Worstjes, dumbels,driehoekjes, blokjes, "boil in the bag" etc, gewoon anders doen dan de anderen, een tigernoot met boiliedeeg etc, ik noem hier nu zomaar enkele dingen op die het verschil kunnen maken.



grtz peeke
Greets Gino
Sam Bos

29-01-2006 02:00

niet te moeilijk denken jo jemig als je hier goed vangt vang je daar meestal ook wel je visjes hoor :)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-01-2006 11:28

martijn boer schreef:
De boilie die daar al jaren voor zeer goede resultaten zorgt is Big Fish Mix (BFM) met caviar en black pepper van Nutrabaits doordat deze werd gebruikt door martin russel, die daar georganiseerde trips runde, en hier overvloedig mee voerde en zijn klanten mee liet vissen. (80-100 kilo per week).



Best wel moeilijk soms dat vissen 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-01-2006 11:58

http://www.karperwereld.nl/artikel/poitev.htm

Op dit water zwemmen de karpers hun rondjes langs de rand van de voerplekken. Die worden doorgaans op maximum werpafstand geplaatst. Wat betreft kilo's, niet zo heel erg belangrijk. Komt neer op aanleggen van je voerplek en plaatsen van je aas op afstand en liefst voorbij de lijnen van je buren (beetje afhankelijk van de stek). Als je daar echt gaat vangen wordt je van het terrein verwijderd, geloof ik (Danau). :lol:

Groet, Kees

Ps. Anders doen, met al die Engelsen die daar vissen?
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

29-01-2006 21:10

Anders doen, met al die Engelsen die daar vissen??? wat bedoel je daarmee. en wat bedoel je met word je verwijderd!!

daar geloof ik niet erg veel van..
Andre Breukel
Berichten: 19
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00

29-01-2006 21:27

Niek je hebt een PB,

Groeten,
Andre
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-01-2006 22:15

Beste,

Ik doel op het feit dat een nieuwe aanpak verzinnen daar niet mee zal vallen. Er is al heel wat gepasseerd op dat water. En de Engelsen die er vissen kennen de klappen van de zweep wel. De karpers dus ook.

Het andere slaat op een incident dat Allijn Danau had op dat water. Maar dat zal jou niet gebeuren vermoed ik zo. Hij voerde teveel als ik het mij nog goed herinner.

Het is een water waarop heel wat grote karper zit. Niks vangen zal daar niet meevallen, maar kan altijd gebeuren. Een kilo of 10 tot 20 aan boilies plus wat ander grut waaronder single hookbaits lijkt mij voldoende voor een redelijke vangst.

Succes ermee.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

30-01-2006 11:24

bedankt voor je reactie kees.

Dat van danau heb ik al gehoord ja.. Dat moet je ook niet doen regels zijn er niet voor niets. :)

groetjes
Plaats reactie