Zuid-Frankrijk

Plaats reactie
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

26-01-2006 22:26

Dit jaar ga ik wederom met de ouders op vakantie, en we gaan dit jaar nog een stukje lager dan vorig jaar. Nu stuit ik op een aantal wateren, en mijn vraag is, of er iemand is die misschien wat meer weet over deze wateren:
- Etang de Moliets
- Etang de la Prade
- Etang de Moison
- Etang de Soustons

Het enige wat ik kan vinden over Etang de Moliets, is dat het een natuurgebied is, maar dat je wel vergunningen kan krijgen bij het gemeentehuis.

Ik hoef geen voorgeknauwelde info, hoef alleen te weten óf je er mag vissen, en of er kerper zit, de rest zoek ik zelf wel uit :lol:

Groeten,
Stefan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-01-2006 22:59

Stefan, kijk in je mailbox! Er stond één schrijffoutje in je bericht, het is n.l. Etang de Moisan (en niet Moison);-)
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

27-01-2006 13:06

Hoi Stefan,

Wellicht kan je wat info halen uit de onderstaande links;

http://www.touradour.com/towns/fishing.htm

http://www.touradour.com/towns/lakes.htm

Groet,
JS
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-01-2006 13:13

Hoi Aart, Jan,

deze info had ik inderdaad ook al gevonden via Google. Toch vriendelijk bedankt voor de moeite :wink:

Groeten,
Stefan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-01-2006 23:39

Stefan, kijk dan nog even op http://www.unpf.fr en daar op de site van het betreffende departement...
Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

29-01-2006 21:19

He Stefan

Ik heb vorig jaar in de zomervakantie op deze wateren gevist.
Etang de moliets is een schitterend water om te zien en het ligt ook mooi tussen de bossen in, het is alleen wel over het algemeen een diep water want vanaf de kant gaat het stijl naar beneden van ongeveer 3 meter tot tien meter diep.
Er is 1 gedeelte op het water waar het wat minder diep is en dat ligt in een hoek waar ook een paar lelievelden liggen.
Ik heb hier een paar ochtend sessies gemaakt en we hebben helaas niks gevangen, ik heb tijdens die sessies ook geen karper activiteiten gezien.

Etang de laprade
Dit water hebben wij niet kunnen vinden op 1 of andere manier!

Etang de soustons
Ook dit water ziet er weer schitterend uit en heeft immens grote lelievelden. We hebben hier 2 keer gevist, 1 keer een ochtend sessie en 1 keer een avond sessie, een vriend van mij ving een klein schubje van een pond of tien maar verder was het niets. op duizenden dwergmeervalletjes na dan!!!! :evil:
We hebben op dit water wel veel activiteit van karper gezien alleen moesten we alweer naar huis na deze twee sessies!

Ik hoop dat je wat aan deze informatei hebt

Gr Jeroen

Mocht je verder nog wat willen weten kan je natuurlijk altijd effe een pb sturen!
Plaats reactie