info over La Val de Bonnal

Plaats reactie
manuel schotman
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-11-2005 13:03
Locatie: nieuwendijk

17-11-2005 12:36

Volgend jaar gaan we met het hele gezin naar La Val de Bonal in Rougemont. Wie kan mij wat vertellen over het vissen in de meren bij de camping???
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-11-2005 14:51

Kun je de zoekfunctie even gebruiken, er zijn al enkele topics over dit water geweest. :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Alex Kroezen

22-11-2005 20:55

Hey daar ben ik ook eens geweest niet zozeer om te vissen maar dat is uiteraard wel gebeurt. Ik ben eigenlijk principieel Frankrijk onthouder gezien ik van mening ben dat Nl genoeg te bieden heeft.

Maar goed we schrijven 1998 als ik me niet vergis. Het bestaat uit drie meren. Vanaf de camping loop je over een brug over een riviertje. Dan aan de rechterhand een grasveld en vervolgens bereik je meer 1. Dit is min of meer het zwemmeer ligt vol met zwemmers maar ook bootjes voornamelijk geconcentreerd aan de camping kant. De overkant was toendertijd een mooi plekkie om te zitten waar veel Franse locals zaten en geregeld wat vingen. Gewoon blind naar het midden.

We lopen naar rechts en komen bij meer nummer 2. Heb ik niet veel info over maar de verste hoek vanaf camping lag altijd veel vis. Geen plateaus bekend bij mij.

Nu komt het interessantste meer nummer 3. Je loopt nog steeds rechts langs meer 2. Nu kun je rechtdoor of naar links tussen meer 2 en 3 door, je gaat hier links en bij de eerste de beste open plek rechts zet jij je hengels op aan meer 3. Je pakt de boot en vaart 150m-200m met een hoek van 45 graden naar rechts. Dus naar de kant toe waar je gelopen zou hebben als je rechtdoor was gelopen. Als je 150m gevaren hebt kom je ineens over een stenen richel heen van +/- 80cm water. Deponeer hier uw aas en vaar zo snel mogelijk terug want je hebt binnen 10 minuten een run. Het is nodig om met 2 mensen te zijn want toen wij er zaten was het constant runs.

Aas maakt niet zoveel uit maar particles slinger je het snel mee aan en pop uppie als hookbait.

Maar nu iets anders, 95% wat wij vingen waren grassies ze hadden het helemaal vol gedouwd daarmee. Er zitten een aantal spiegels waarvan enkelen over de 40 ponds gaan. Succes.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

23-11-2005 17:52

Ik ben er ook geweest! Kan je alleen vertellen dat ik er erg veel dwergmeervalletjes ving..
Dat was in meer nummer 3

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Ruudje Valkenaars
Berichten: 19
Lid geworden op: 16-02-2005 13:11
Locatie: Bergeijk

23-12-2005 22:22

ik ben er een jaar geleden ook geweest.

we hebbe op het 3e meer gevist.

we viste met particals omdat bollie`s binne 2 uur eraf waren gevreten door die dwergmeervalletjes.

we hebbe ook alleen maar graskarpers gevangen.


voor foto`s van het 3e meer stuur maar een pb
jaja
dirk de vries
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-01-2005 22:12
Locatie: hoogkarspel

12-02-2006 22:11

hoi bener afgelopen zomer gewest,als je er bent ff een rondje lopen .
ik heb gevist op het waterski mer en er leuk gevangen als je meer wil weten hoor ik t wel groetjes dirk
dirk de vries
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-01-2005 22:12
Locatie: hoogkarspel

12-02-2006 22:29

hoi ben er afgelopen zomer geweest,als je er bent ff een rondje lopen .
ik heb gevist op het waterski meer en er leuk gevangen als je meer wil weten hoor ik t wel groetjes dirk
Plaats reactie