Vraag over wintervissen rivier Saone

Plaats reactie
Sebastian Hoff
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-11-2005 13:46
Locatie: Hoorn

22-11-2005 14:06

Ik ben op zoek naar info over vissen op de Saone in de winter. Ik heb een korte trip gepland voor half december in de buurt van Belleville sur Saone.
Zijn er mensen die mij advies en tips kunnen geven over dit gebied van de Saone? Ik zou graag weten of wintervissen een goede optie is en of er bepaalde plekken rond Belleville goed bevisbaar zijn. Ik heb er reeds enige sessies op de Moselle opzitten dit jaar, en uit ervaring weet ik dat een goede stek vaak moeilijk te vinden is. Alle hulp is welkom :P
Sander Ouwerkerk
Berichten: 34
Lid geworden op: 26-03-2002 01:00
Locatie: Den Haag

22-11-2005 17:57

Hoi Sebastian,

Ik vis zelf regelmatig op de Saone en ken de omgeving waar jij het over hebt behoorlijk goed. Ikzelf heb nooit in de winter op de rivier gevist en was dat dit jaar wel van plan, ook in dcember. Dan komen er natuurlijk wel wat probleempjes om de hoek kijken waarvan voor mij de belangrijkste de stroming is. Je zult dus een heel aantal stekken kunnen vergeten.
Ik heb dezelfde vraag gesteld op een Frans forum over het vissen op de Saone en daar kreeg ik het antwoord dat het wel degelijk mogelijk is om een visje te vangen.
Ik weet dat er naast Belleville een afgraving ligt die in contact staat met de rivier. Dat lijkt mij toch wel een interessante plek. Verder zijn er in de omgeving nog een aantal van deze afgravingen te vinden. Gewoon een kwestie van zoeken, kijken, peilen en vissen.
Moet ik wel kwijt dat als je zoals jij maar een paar dagen de tijd hebt het waarschijnlijk niet makkelijk zal worden.

Groetjes Sander
Plaats reactie