artikel Frank Warwick

Plaats reactie
edwin mulder
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-09-2002 02:00

20-09-2002 13:05

In karperwereld 26 staat een artikel van Frank Warwick over single hookbaits. Ik vis zelf ook al enige tijd met deze methode en overigs niet zonder succes in Nederland en Frankrijk. Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee?
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

20-09-2002 13:41

hoy edwin,

ik heb in frankrijk ook met een hengel met enkel en aleen een pop upje gevist(dynamite fluo pop ups) en kan niet zeggen dat die hengel minder produceerde als de andere 2, integendeel!!

ik ben nu op mijn thuiswater(is maar een vijvertje van 1.5 hectare waar zeer veel last is van dressuur) ook met deze manier aan de slag gegaan en heb die ene keer meer gevangen dan alle anderen, kan toeval zijn???

ik begin er zelf wel steeds mee rin te geloven dat het werkt

groeten rob
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

20-09-2002 15:06

Hoi,

Ik vis ook wel eens met single hook baits en heb het zeer overtuigende artikel ook gelezen.

Wat ik wil benadrukken is dat het in sommige situatie's voor succes kan zorgen maar lang niet altijd. Lees het stukje "dek alle opties af" nog maar eens. Het zou zonde zijn als diegenen die nu enthousiast geworden zijn het twee of drie keer proberen en daarna gewoon weer vertrouwd verder vissen.
Pas dus niet je hele visserij hier op aan, maar hou de waardevolle informatie uit dit artikel wel in je achterhoofd.

groeten jeroen

PS, bedenk dat Frank Warwick ook kleine, lelijke vissen heeft gevangen met single hook baits, een andere suggestie druipt er van af...maar wel mooie foto's!
Gebruikersavatar
Antoine Daemen
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

24-09-2002 08:46

Jongens,
druipt dit artikel ook niet weer van de commerciele ondertoon ?
Hoezo?
Toeval dat er een levensgroot reclame-omslag is gewijt aan dynabait-products (lees Frank Warrick)op de achterzijde van de KW ?
Toeval dat er nog eens extra aandacht wordt besteed in een productenrubriek in de KW en is het dat ook louter toeval dat er nog eens een groot artikel over dit geschreven wordt door deze Frank?
Vind ik niet.
Ik vind dat dit te commercieel is, ook van de KW. Het lijkt wel ofdat ze er geld voor krijgen om dit te plaatsen.
Bij bijna alle artikelen staan foto's van mensen die gesponsord zijn of worden uitgerekend die produkten aanbevolen.

P.s.
Frank warrick schrijft over gebruik van single hookbaits boilies in Engeland in 1982 ????
Jongens in 1982 waren er nog geen boilies!
Penvissen.......da's pas echt karperen!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-09-2002 08:55

Oja die waren er wel degelijk.
De boltrig systemen bestonden al toen zo rond 1977-78 de hair ontstond.
Zo rond dezelfde tijd, nog even eerder ontstond de boilie.
De grootste vraag die je kunt stellen is, is het succes van de hair te danken aan de boilie of is het andersom.
Feit is wel dat het perfect bij elkaar past.
_________________
Vissen is een hobby, geen religie!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Douwe Bijlsma op 2002-09-24 09:25 ]</font>
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-09-2002 09:41

hoy antoine,

ik vis zelf ok altijd met een hengel instant en heb gewoon gemerkt dat et op watern waar veel gevoerd word werkt!!

klopt inderdaad dat er de laatste tijd nogal veel artikelen over geschreven worden met name door de heer warwick!!

ik vis zelf ook met zijn pop ups en ik vng er goed mee!!

groetne rob
edwin mulder
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-09-2002 02:00

25-09-2002 12:57

Heren het gaat mij niet om de commercie erom heen, daar heb je gelijk aan, een beetje visser prikt daardoor heen. Ik viste zoals ik al vertelde al een tijd met deze techniek voordat dit bekend werd en gepubliceerd.

Ik vis altijd met een hengel op mijn voerstek pop-up of liggend en altijd een boilie ver van de voerstek en altijd als pop-up en totaal andere boilie en echt niet altijd die warwick ballen, die waren er toen nog niet eens!
Euchaire van der Straeten
Berichten: 43
Lid geworden op: 01-07-2002 02:00
Locatie: Biddinghuizen
Contacteer:

25-09-2002 18:08

Mensen combineer nou s voeren en dan vissen met een single hook bait...
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

25-09-2002 18:44

Ik vis ook regelmatig met een single hookbait. En dan met mijn boilies waar ik ook gewoon mee vis, niks speciaals dus. Een simpele vismeelbol! En op momenten(meestal) ving ik op een moeilijk water meer met de single als op de voerplek. Toeval???? Het waren wel kleinere karpers als op de voerplek.

Greetz
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-09-2002 20:30

Men. Euchaire heeft het begrepen, voeren en dan met 1 boilie vissen.
De nieuwe interpretatie op single bait fishing
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

25-09-2002 20:58

Helaas, die truk gaat niet op.

Jullie spelen in op de reaktie van de vis "ik ben nog een boilie vergeten"
Zoiets werkt alleen als je dan gaat vissen met voorgeweekte boilies. Een verse knikker pakken ze dan niet als ze een hele berg gewend zijn.
Uiteindelijk zal er echt wel een keer een vis zijn die hem pakt, maar binnen 4 uur is het mij niet gelukt met verse boilies, wel met voorgeweekte...

groeten jeroen.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

26-09-2002 11:59

Wel intelligente karpers zeg, daar waar jij vist!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-09-2002 12:43

Jeroen, hoe lang laat je die ballen dan voorweken en hoe lang moet je daarna op een aanbeet wachten?
En waarin laat je ze voorweken, gewoon water, water van waar je vist, op wat voor diepte en haal je ook water van de diverse stekken.
Dus op 200 meter van de bodum of oppervlakte.
Houdt je hierbij ook rekening met de PH waarde enz.
Zo je ziet vragen zat nu de antwoorden nog.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

26-09-2002 13:00

Hoi Eus,

Wat die inteligente vissen betreft: Natuurlijk moet je die beesten geen menselijke eigenschappen toedichten, immers de mens is de enige diersoort die kan denken.
Om de instinctieve reactie's van dieren te kunnen begrijpen moet je ze wel vertalen naar menselijke bergippen want mensen zijn te dom om iets van instinct te kunnen vatten.

Het is de mens eigen om zaken uit te willen pluizen en te bevatten. Om observatie's en ervaringen te delen vind ik het dus gerechtvaardigd om zaken te vermenselijken.

Douwe, vissen is zeker een hobby, als je een antwoord wil, bij deze dan.

You'll never know how far it's gonna go, unless you push it.. (LdB)

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-09-2002 14:03

Jeroen, ik vraag niet om een citaat van LdB, ik stel jou een vraag.
Om iets zomaar te copiëren uit het sprookjesboek van LdB kan iedereen.
Ik neem bij deze maar aan dat je gewoon geen antwoord hebt, ik had overigens ook niet anders verwacht.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

27-09-2002 00:04

Hoi Douwe,

met alle respect, maar ik wil met dit citaat zeggen dat het ieder voor zich is hoe ver je door wilt gaan in het zoeken naar antwoorden.

Als ik het goed begrijp heb jij jou grens al gevonden. Mischien heb ik het verkeerd begrepen en wil je echt zo ver ingaan op de aspecten die jij noemt, maar ik denk dat jouw boodschap wel is overgekomen.

Om terug te keren naar het onderwerp, deze topic is geplaatst bij "Vissen in Frankrijk"
Persoonlijk vind ik het opvallend dat veel mensen in Frankrijk alles anders willen aanpakken, grootser mischien. Wat maakt nou het verschil of je in NL of in FR met een pop-up vist?

Een karper blijft een karper.

groeten Jeroen.
Plaats reactie