info departement Limousin

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

08-07-2005 01:17

beste collega karpervissers,

over een paar weken ga ik met mijn ouders mee op vakantie naar frankrijk. ik heb het geluk dat we in het vakantiehuisje van famillie kunnen verblijven, dat op loop afstand ligt van een stuwmeer van 87 ha. het meer heet "barrage de mont larron," en ligt ten westen van de stad limoges. (onder voorbehoud van typefouten :wink: )
dit alles ligt dus in het departement "Limousin."
In ditzelfde departement ligt het meer "lac de vassiviere," wat misschien wat bekender is onder frankrijkgangers.

wat ik graag zou willen is informatie over de benodigde vergunningen, visstand, en eventuele ervaringen van andere vissers in dit gebied.

Dit wordt tevens mijn eerste keer frankrijk, maar ik ben van plan om het rustig aan te doen, met het aanmaken van een paar visstekken, en verder een beetje de toerist uit te hangen.

Persoonlijke berichten natuurlijk ook zéér welkom.

mvrg,
Tim Schless
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

20-08-2005 16:12

ben inmiddels terug van vakantie, en heb het erg naar mn zin gehad.
heb alle dingen gedaan die ik wilde doen, en dus vooral veel vissen!!
de gewichten vielen heel erg tegen, er waren pas uitzettingen gedaan. je ving ze tot 10 pond, en soms wel 10 op een avondje vissen.
dat ze wat kleiner waren maakte niets uit, het vissen in de geweldig mooie omgeving was al een avontuur op zich!

groeten tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

21-08-2005 04:15

Leuk Tim dat je een goeie vakantie hebt gehad, al vielen de gewichten misschien wat tegen.

Maar zoals jezelf al zegt het vissen in zo'n mooie omgeving is een plezier opzich.

Goede vangst hier in Nederland!
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Plaats reactie