prijs vergunning orient

Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-06-2005 15:46

Marco,
hierin heb je gelijk maar je mag nu achter aan in de rij aansluiten met dan aan een zeker persoon die het nodig vondt orient terug op de kaart te zetten, zeker in het najaar is het te zot voor woorden. Voor 2 weken terug zat ook alles vol inclusief de dagstekken en de rondomliggende meren.

Voor mij reden om te kappen en op zoek te gaan naar iets anders,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
marco hazenberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-06-2005 14:07
Locatie: hellevoetsluis

05-06-2005 15:59

peter.

midwolda ligt toch bij groningen?
de reden van interesse is dat mijn vader een winschoter is.

wij zijn week of vier geleden geweest en het is indrdaad druk.

voor ons is het een water met geschiedenis dus wij hebben besloten dit jaar regelmatig ons zelf er aan te wagen.

bedoelde je leon met degene die het in kaart gebracht heeft??

heb zelf een paar jaar weinig gevist dus ben heb niet alles meer op de voet gevolgd.

cassien is ook een circuit water maar heb daar 2 jaar geleden een gokje gewaagd en begrijp waarom mensen er terug blijven komen.

de sfeer en uitstraling en mistiek is buiten gewoon!!

marco
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-06-2005 00:07

Hoi Marco,
helemaal correct ligt nabij winschoten ;-)
Het was een engelsman (ben de naam kwijt) marco die een stuk heeft geschreven nog niet zo heel lang geleden.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
marco hazenberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-06-2005 14:07
Locatie: hellevoetsluis

08-06-2005 00:57

Alle spullen staan weer gepakt voor 3 nachten vissen in Frankrijk.
Ben benieuwd wat het ons gaat brengen....

Vorrige keer gingen we weg op vrijdag de dertiende.....
Het volgende hebben we in 2 dagen meegemaakt;
file/aanrijding/staafje van ven electromotor kwijt/mega wolkbeuk bij aankomst/ 2 lege accu's van de drie/bliksem inslag in het meer terwijl we overstaken/daardoor een nacht verloren/2 dgn geen piep/en 150 euro bekeuring voor te hard rijden op de terugweg.....

Lachen he...!

Het was echter wel super want met een goede partner in crime en de mooiheid van de omgeving was het uiteindelijk erg genieten.

We'lle be back for tha kill!!!!!!!!!!!!!!!

Veel vis plezier allemaal !
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

08-06-2005 17:00

Die persoon die trouwens Andy chambers heet een super aardige kerel buy the way, heeft idd groot succes op orient gehad nadat Orient in de vergetelheid is geraakt.
Dit water staat al jaren in de belangstelling en is dus niks nieuws... Dat hij daar een artikel over gemaakt heeft, groot gelijk.
tis dus niks nieuws, het enige is dat nu een hoop gelukszoekers weer afreizen naar het Orient.
maar geloof mij ook zonder dat artikel was en is het daar enorm druk.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-06-2005 20:22

Beste Alex,
of hij aardig is weet ik niet zou best kunnen hierover kan ik dus geen mening geven. Verder was het voor mij niet nodig geweest dat hij de handel terug op kaart heeft gebracht en zie ook de reden er niet van in maar goed dat is ook niet meer relevant want het is al gebeurd. Kan je wel vertellen dat het een stuk drukker is dan de afgelopen jaren met de "gelukszoekers" en dat mag je van mij geloven :wink:

In het najaar was het er al redelijk druk maar dit heeft zich nu ook uitgebreid tot in het voorjaar, al met al is in vergetelheid geraakt nu een historisch feit.
Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
marco hazenberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-06-2005 14:07
Locatie: hellevoetsluis

17-06-2005 14:56

Hallo mensen !

Merk dat we wat enthousiasme missen op dit gedeelte van de forum.

Nog mensen naar viva la france geweest???

Wij zijn weer 2 nachten geweest en hebben 2 vissen kunnen vangen nl een 24 pond leder en een 15 pond spiegel.

Niet spectucalair zul je denken maar we hadden meer dan 25 graden en strak blauwe lucht dus we hebben weer erg genoten.

Soms merk ik dat het gunnen van vis helaas meer dan eens ontbreekt onder de karpervissers.
Zelf vind ik dit begrijpenlijk maar erg jammer.
Je hoeft nl niet het achterste van je tong te laten zien maar liegen of valse informatie verstrekken blijft bij mij altijd erg gevoelig.

Zeg dan niets.....

Heb zelf ervaren hoe het is als bekenden andere informatie geven terwijl je al anders weet.....erg jammer dat er mensen zijn die dit met een strak gezicht kunnen.
Denk dat je je dan erg laat kennen als persoon en dat het erg tekenend is voor de persoon die je voor je hebt.

Zelf reageer ik er ook niet op want je moet ieder zijn eigen keuzes laten maken....

Wel zou het geheel veel gezelliger zijn als wij karpervissers onderling wat meer zouden gunnen.

De reden dat ik hier even op inhaak is om te kijken er misschien wat reactie lost komt om op deze site wat interactie komt.

De lijnen worden weer nat vanavond en hoop dat we wederom van mooi weer kunnen genieten en gezelligheid.
Uiteraard een dikke vis of twee zou fijn zijn...

Vangse allemaal en een fijn weekend.

Groeten Marco.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-06-2005 01:39

Hoi Marco,
snap je verhaal maar uuh wat heeft het te maken met de prijzen op orient?
misschien beter een nieuwe topic openen :wink:
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Patrick Willems
Berichten: 11
Lid geworden op: 30-05-2002 02:00
Locatie: Venray

20-06-2005 12:45

Ben net terug van een week Orient ; de prijzen van de vergunningen zijn gelijk aan vorig jaar.

Qua vangsten is het slecht gesteld... wij hadden als enige vis ( 6 stuks en 2 verspeeld ) Alle goede stekken waren bezet; dus we moesten ons aanpassen, maar na wat speurwerk hebben we uiteindelijk 1 productieve stek te pakken gehad waar alle vis ( op 1 na ) vanaf kwam ...

Voor diegene die nog gaan.... VEEL SUCCES... je zal het nodig hebben gezien de concurrentie en zeer beperkt aantal stekken agv hoog water

Groeten
Patrick
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-06-2005 08:07

Patrick,

wat was er dan zo goed aan al die "goed stekken" als jullie als enige vis hadden ????

Oh en uit nieuwsgierigheid, wat waren de prijzen vorig jaar?

Groetjes

Paul
Patrick Willems
Berichten: 11
Lid geworden op: 30-05-2002 02:00
Locatie: Venray

21-06-2005 12:46

wat was er dan zo goed aan al die "goed stekken" als jullie als enige vis hadden ???

Goede stekken = bekende stekken ; voor sommige stekken worden "moorden" gepleegd puur omdat je vanaf daar de plateau's kan bereiken. Het wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk vis wordt gevangen op die plateau's, als er niks zwemt op dat moment dan zul je ook niks vangen.

Gelukkig beschikken sommige mensen ook over gezond verstand :lol: zodat ook zonder de bekende stekken er een visje gevangen kan worden.
m.a.w. gewoon vis opzoeken en wat proberen wat jou logisch lijkt qua stekkeuze.
Dat deden wij ook; met runs als resultaat.... 8)

succes!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-06-2005 15:54

Patrick
Plateau's bevissen op Orient in het voorjaar? Volgens mij kun je daarop alleen vissen in het najaar. Het is op die stekken nu veel te diep. Neem als voorbeeld het plateau van mesnil, daar staat in het voorjaar 17 meter water op. In het najaar loopt dat terus naar 9 en dan door naar 5 meter dan wordt zo'n plateau pas interesant. Voorjaarsvissen op Orient is volgens mij vissen tussen het wier op soms nog geen meter water. Vooral met windstil weer kan dat heel goed werken. Als er een goede harde wind gaat blazen is het ook mogelijk net na de wiergrens op zo'n vijf meter diep. Kan me niet voorstellen dat er vissers op een plateau hebben gevist. Nu zijn er sinds ik daar niet meer kom misschien wel wat dingen veranderd, b.v dat de stek van Mesnil in het voorjaar niet meer zo goed is als voor de drooglegging. Ik heb daar wel een theorie voor!
Piet Vogel
marco hazenberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-06-2005 14:07
Locatie: hellevoetsluis

22-06-2005 00:27

Denk dat het onderwerp van de prijs vergunning wel ten einde is lijkt me, maar niet te min blijft orient een leuk onderwerp mijns inziens.

Er zeker meer vis gevangen die week want wij waren er voor 2 nachten en hadden 3 runs.

Het is erg moeilijk alles te kunnen weten op een water van dit formaat blijkt maar weer.

Je kunt nog wel op plateaus vissen maar het is zeker waar dat de karper zich tussen de bomen bevind.

Hoorde van Martin T. dat jij ook veel op orient gevist had(piet v).
Ben best nieuwschierig naar jou ervaringen, want merk aan je laatste reactie dat je wel weet hoe het op orient werkt.

Ook nieuwschierig naar je theorie...denk dat ik een zelfde idee heb maar ben benieuwd naar je reactie.

Mis je de mistiek van orient niet??

Lijkt me leuk om kennis te maken ergens deze zomer bij martin.

Bon chance.

Marco
Patrick Willems
Berichten: 11
Lid geworden op: 30-05-2002 02:00
Locatie: Venray

22-06-2005 12:40

Piet Vogel schreef:Patrick
Plateau's bevissen op Orient in het voorjaar? Volgens mij kun je daarop alleen vissen in het najaar. Het is op die stekken nu veel te diep. Neem als voorbeeld het plateau van mesnil, daar staat in het voorjaar 17 meter water op. In het najaar loopt dat terus naar 9 en dan door naar 5 meter dan wordt zo'n plateau pas interesant. Voorjaarsvissen op Orient is volgens mij vissen tussen het wier op soms nog geen meter water. Vooral met windstil weer kan dat heel goed werken. Als er een goede harde wind gaat blazen is het ook mogelijk net na de wiergrens op zo'n vijf meter diep. Kan me niet voorstellen dat er vissers op een plateau hebben gevist. Nu zijn er sinds ik daar niet meer kom misschien wel wat dingen veranderd, b.v dat de stek van Mesnil in het voorjaar niet meer zo goed is als voor de drooglegging. Ik heb daar wel een theorie voor!
Piet Vogel


Hallo Piet,

Ik heb geen plateau bevist hoor ( te diep inderdaad en die intentie had ik sowieso ook niet in het voorjaar ), maar zoals je aangaf moet je het hebben van de stekjes tussen/na het wier. Feit is wel dat bijna alle stekken op elke zone bezet waren en er zaten gasten die wel richting plateau bij Mesnil visten ( of ze erop lagen weet ik niet ).

Groeten
Patrick

@ Marco ; heb jij toevallig daar bij die gasten uit Engeland gezeten in de baai bij G'dot?
marco hazenberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-06-2005 14:07
Locatie: hellevoetsluis

22-06-2005 16:47

Heb niet op gerardot gezeten.

Wij waren die roeiende jongens met een groene zodiac en een kleine volg boot.

Gezien mischien........

We gaan halve wege juli weer een weekendje.

Wel machtig mooi met hoog water vind je niet ?

Hadden jullie nog vis verder uit de kant.

Wij eentje op 6 meter 100m uit de kant en de andere aanbeten kwamen van onder de hengel toppen.

Erg opvallend ook dat alle gehaakte vis direct naar ded kant kwam.

Voor mij betekend dit dat de vis vanuit de bomen komt en bij haking gelijk weer naar 'veilige' grond terug trekt.

Nog bijzondere zaken ondekt zo in het voorjaar??

Groeten en geluk!

Marco