rond parijs

Plaats reactie
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

14-05-2005 23:02

ik wil graag vissen rond parijs maar kweet niet waar?ik wil niet op een betaal water zitten,maar ik ben ook weer een leek om het het water zelf te vinden.is er iemand die mij kan (wil)helpen?
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

15-05-2005 11:04

Rivier de seine leuk alternatief
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

15-05-2005 11:32

Paul van de Wiel schreef:Rivier de seine leuk alternatief


Moet je wel wat ervaring hebben met riviervissen, anders wordt zo'n vakantie een flinke flop. Riviervissen levert brengt vaak extra problemen met zich mee. Er zitten natuurlijk wel mooie vissen :D, maar voor een , zoals je zelf zegt, leek misschien niet het ideale beginwater...
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

15-05-2005 21:14

uuhh qua vissen geen leek hoor,maar frans kent mij niet :lol:
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

15-05-2005 21:14

ow en aart bedankt voor je mail maar kan hem niet openen geeft geinfecteerd aan
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-05-2005 23:00

Tja Arnold, onderweg en vooral naar/bij hotmail wordt nogal eens iets geinfecteerd. Zal het nu nogmaals sturen...
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

15-05-2005 23:46

hebbes
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

17-05-2005 15:53

arnold buurman schreef:uuhh qua vissen geen leek hoor,maar frans kent mij niet :lol:


Ging ik ook niet direct van uit hoor :wink:, maar de grote Franse rivieren zijn niet bepaald de wateren waar je als 'groentje' op je eerste frankrijktrip voor kiest. Dan is het toch verstandiger om voor een makkelijker alternatief te kiezen. Op de rivier ben je wel heel erg afhankelijk van de tijd van het jaar, het weer etc.. en dan is het denk ik moeilijk om een beetje te vangen :)
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-05-2005 18:35

Hallo Jan, als ik nu juist zeg dat Franse rivieren over het algemeen gemakkelijker zijn dan putten/plassen en daar aan toevoeg dat ik iedereen die voor het eerst naar Frankrijk wil aan zou raden naar de Franse rivier te gaan, omdat je daar toch al vrij snel een paar mooie karpers kan vangen, ga je dan erg raar kijken?

Rivier de Seine, zoals Paul zegt is een leuk alternatief. Rivier de Yonne ook, als je vooral veel runs wil krijgen.

m.v.g. Chris Noorlander
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

17-05-2005 21:17

Chris Noorlander schreef:Hallo Jan, als ik nu juist zeg dat Franse rivieren over het algemeen gemakkelijker zijn dan putten/plassen en daar aan toevoeg dat ik iedereen die voor het eerst naar Frankrijk wil aan zou raden naar de Franse rivier te gaan, omdat je daar toch al vrij snel een paar mooie karpers kan vangen, ga je dan erg raar kijken?

Rivier de Seine, zoals Paul zegt is een leuk alternatief. Rivier de Yonne ook, als je vooral veel runs wil krijgen.

m.v.g. Chris Noorlander


doe mij eens wat info als je wilt?
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

17-05-2005 23:03

Chris Noorlander schreef:Hallo Jan, als ik nu juist zeg dat Franse rivieren over het algemeen gemakkelijker zijn dan putten/plassen en daar aan toevoeg dat ik iedereen die voor het eerst naar Frankrijk wil aan zou raden naar de Franse rivier te gaan, omdat je daar toch al vrij snel een paar mooie karpers kan vangen, ga je dan erg raar kijken?

Rivier de Seine, zoals Paul zegt is een leuk alternatief. Rivier de Yonne ook, als je vooral veel runs wil krijgen.

m.v.g. Chris Noorlander


Nee hoor ik dan ga ik niet raar kijken, ben wel enigzins verbaasd, het lijkt me zonder al teveel frankrijkervaring lastig om op dergelijke grote rivieren, waar stroming, drijfvuil e.d. het vissen ernstig kunnen bemoeilijken nogal lastig om te gaan pionieren. Al helemaal omdat het lokaliseren van karper, het bepalen van stekken (bereikbare stekken) nou ook niet bepaald erg simpel is. Natuurlijk kun je met je neus in de boter belanden, maar ik denk dat de visserij op een mooie 'onbekende' Franse put tot een hectare of 200 dan een betere manier is om het voor het eerst 'op zijn Frans te doen'. Maar ik ben ook nog jong en kan nog veel leren, dus verlicht mij :P
Laatst gewijzigd door Jan de Heer op 18-05-2005 08:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-05-2005 23:09

Chris Noorlander schreef:Hallo Jan, als ik nu juist zeg dat Franse rivieren over het algemeen gemakkelijker zijn dan putten/plassen en daar aan toevoeg dat ik iedereen die voor het eerst naar Frankrijk wil aan zou raden naar de Franse rivier te gaan, omdat je daar toch al vrij snel een paar mooie karpers kan vangen, ga je dan erg raar kijken?

Rivier de Seine, zoals Paul zegt is een leuk alternatief. Rivier de Yonne ook, als je vooral veel runs wil krijgen.

m.v.g. Chris Noorlander

Hoi Chris.
Nou voel ik er ook meer en meer voor om het volgend jaar uitsluitend op de rivieren het te gaan proberen in Frankrijk, ook de recente artikel van Leon Hogendijk heeft daar enigzins aan bijgedragen.
Het in mijn ogen grootste voordeel vind ik toch ook wel dat je gewoon normaal overdag je visjes kunt vangen ...vindt het toch wel een meerwaarde dat je gewoon alles goed kunt volgen overdag i.p.v een vangst gedurende de nacht..en ja..ik wordt ook een dagje ouder :roll:
gr
Hans
Rob Dougan

19-05-2005 14:20

Op de Seine heb ik nochtans nog geen enkele vis overdag!
De runs komen steevast als de boten niet varen 8)
Gebruikersavatar
wally den hartog
Berichten: 39
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

20-05-2005 21:23

Heb een leuke site waar je alles op je gemak kan opzoeken dat is http://www.carphunters.com
Hierin staat alle info over verschillende departementen in frankrijk en ook andere landen als je daar in geintresseert bent.

Veel succes! :lol:
Plaats reactie