beginnen in frankrijk

Plaats reactie
edwin van vliet
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-09-2003 02:00
Locatie: capelle

24-03-2005 17:16

Misschien wel handig voor beginnende vissers zoals mij ;).om even de beginwateren/ervaringen van dat water op een rijtje te zetten.er zijn zoveel meren/wateren in frankrijk die eigenlijk te moeilijk zijn om op te vissen als je weinig of geen ervaringen in frankrijk hebt.je wilt toch een vissie landen tijdens je trippie frankrijk toch?

Alvast bedankt Edwin..
Ben van de Linde
Berichten: 50
Lid geworden op: 25-08-2004 13:16

24-03-2005 20:20

Edwin,

Wij hebben de 2 laatste jaren zeer leuke vissrijen gedaan op een watertje in de buurt van het meren complex van Goderange. Het water zelf is ongeveer 70 Ha groot. 's nachts vissen is totaal uit den boze want controle krijg je gegarandeerd en geloof me we kunnen het weten. Vlakbij is een camping, in de buurt is er niets te zien dus voor de vrouwen geen aanrader, je kan echter ook bivakeren aan het water. Wij hebben hier verschillende Franse "karper-" en roofvissers leren kennen en zij zijn best sympathiek als je ook hun water en natuur respecteerd (maar dat spreekt voor zich, of niet?!). Wij hebben hier overdag bijzonder lekker gevangen tot 10 stuks per dag, maximum gewicht 12-14 kg, al waren deze laatste eerder uitzondering dan regel, boot niet toegelaten, 85% schub en 15% spiegel.

De naam van het water is Etang de Parroy, mischien niet zo slim van mij om dit zomaar even op het net te gooien. Maar 1) wij zijn niet onmiddellijk van plan om een derde keer terug te gaan 2) hopelijk, ik denk het niet, gaat het daar nu superdruk worden, want het is dus niet wat je kan noemen een grote beren water 3) een beginnend karpervisser in Frankrijk kan je beter eerst helpen stappen, van zij die dachten dat ze konden lopen zijn er immers veel op hun bek gegaan 4) dit is een forum en ofwel geef je bruikbare info ofwel zwijg je.

Maw voor een beginnend Frankrijkvisser is dit een leuk water waar ik je een 100% visgarantie durf geven. En daar ga je uiteindelijk toch voor de echte beren jacht die kan als je dat wil later nog beginnen.

Mvgr.

B.
Wie het kleine niet eert, is het grote ....
edwin van vliet
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-09-2003 02:00
Locatie: capelle

29-03-2005 16:20

thnx voor de reply;)..niet iedereen is vrijgeveg zoals ik zie..maja alvast een optie exstra;)

//Edwin
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-03-2005 20:16

Edwin zoek Aart Lokhorst ff op, die kan je wel een tip geven.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Plaats reactie