moselle

Plaats reactie
waterman bak

23-03-2005 23:34

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en vind het eigenlijk te brutaal om gelijk al info
te vragen.Ik ken de site nog niet zo lang(sorry).
Ik heb de zoekmachine al een beetje doorgespit,maar kan er helaas niet zoveel uithalen.Kan iemand me een beetje helpen.
Het betreft nachtviszones,stroming,drukte op bepaalde stukken,veiligheid(zigeuners en andere onzin).
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-03-2005 00:00

Hoi W.?

ga eens in Oktober. De vakantie vergunningen, die aanzienlijk goedkoper zijn, zijn t/m September te koop. In Oktober dus duurder vissen, maar lekker rustig.

Ook de Garde de Peche doet het de eerste twee weken van Oktober lekker rustig aan na een bewogen zomerseizoen....

Voor de rest moet je gewoon op het roze schijtpapier letten. Dat ligt over de gehele zone van Metz tot Nancy soms erg geconcentreerd over bepaalde oeverstroken. Dat zijn de nachtviszones. Vis er bij voorkeur niet.

Blijf niet langer dan 1 nacht op dezelfde stek zitten, zodat je ook niet berooft wordt.

Vind je het nog leuk?

De beste stekken liggen soms vlak langs de weg/brug, zodat je ook echt het idee hebt in de natuur te zijn. Er zijn er echter ook erg mooi gelegen, waar je ook nog eens nauwelijks kan worden gevonden door de hermandad :D

Stukkie varen kan wonderen doen.

Laat je auto niet dagen op dezelfde plek langs de rivier staan, anders vinden ze je alsnog.....

Veel visplezier........
diederik lemons
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: snellegem

24-03-2005 00:04

Kort samengevat
Lolz :lol:
waterman bak

24-03-2005 08:50

Klinkt gezellig.

Is de het bij de Lot ook zo.
waterman bak

24-03-2005 21:23

Is er nog iemand die wat kwijt wil.
mark den tukker
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-03-2005 10:51
Locatie: Enschede
Contacteer:

26-03-2005 11:01

beste,.....

Ben van mening dat het goed en leuk vissen is op de moessel, groote vis en een leuke natuur.
maar ga niet naar la max < Metz> sterker nog vergeet Metz veel scheepvaard en een boel mensen met verkeerde bedoellingen.
:evil: :evil:

met vriendelijke groet,

mark
Gebruikersavatar
Niels van den Brink
Berichten: 22
Lid geworden op: 05-06-2003 02:00
Locatie: lelystad

27-03-2005 20:11

Waarom niet naar La Maxe als ik vragen mag??
mark den tukker
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-03-2005 10:51
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-03-2005 04:02

Niels van den Brink schreef:Waarom niet naar La Maxe als ik vragen mag??


beste Niels,

Begrijp mij niet verkeerd maar naar mijn ondervindingen is het niet de iedeale lokatie om voor de eerste keer te gaan zitten, je mag alleen aan een kant vissen er zijn maar een paar echt productive stekken dan heb je nog de lokale vissers en ander gespuis. er zijn natuurlijk ook plus punten zoals dikke La Maxe karpers en dat op 500 km rijden. :wink:
Gebruikersavatar
Niels van den Brink
Berichten: 22
Lid geworden op: 05-06-2003 02:00
Locatie: lelystad

28-03-2005 08:33

beste mark en beste W.??

Mark, in die opzichten heb je idd wel gelijk dat het niet het makkelijkste water is als je voor het eerst naar frankrijk gaat, maar dat is de moezel/rivier zelf naar mijn mening al helemaal niet m.b.t. stroming,drijfvuil,scheepvaart waar je op La Maxe betrekkelijk weinig last van hebt, de goeie stekken zijn er idd wel schaars en de franse witters zullen nooit je beste vrienden worden.
Dus beste W.?? als je voor de eerste keer naar frankrijk gaat raad ik aan een wat gemakkelijker water te kiezen er liggen daar zat leuke kleine watertjes in de buurt.
!!!Je troep hoort in de vuilnisbak!!!
Plaats reactie