Lac de St. Croix

Plaats reactie
rob van doorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

17-01-2005 17:51

Dag allemaal,
Van de zomer ga ik op vakantie naar Les Salles om daar voornamelijk te vissen. Ik heb al begrepen dat je hier niet mag nachtvissen en dat het een water is vd 2e categorie (verbeter me als ik het mis heb) Ik vroeg me af of iemand nog wat meer over dit water kan vertellen. Zijn er nog meer beperkingen, vangstberichten etc. Of weet iemand een (internet)adres waar ik meer info zou kunnen krijgen??
alvast danke
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-01-2005 18:05

Rob, via http://www.google.fr en daar Lac Saint Croix intypen kun je een heleboel lezen over dit meer.
Nachtvissen niet toegestaan, zal ook nooit toegestaan worden daar dit een 1e categorie water is.
Gebruikersavatar
joost joosten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-01-2005 22:15
Locatie: Goor

21-01-2005 19:27

Rob, ik ben er al verschrikkelijk vaak op vakantie geweest, ik heb er ook gevist, maar het is echt een moeilijk water. Je moet niet denken dat je zomaar even een visje vangt. Het is uiteraard wel erg leuk om te proberen, want het is echt een prachtig meer.
Als je een eindje terug rijdt vanaf het meer richting Greoux, daar vind je bij een rotonde Lac de Peche. Dit is eigenlijk Lac de Forrestiere. Ik heb hier vorig jaar op een middagje, bij 35 graden een prachtige spiegelkarper gevangen van 24 pond.
Dat is dus ook een leuke optie.
Veel succes.
Plaats reactie