Voor het eerst naar een niet betaalwater..

Plaats reactie
Bastiaan Schothuis
Berichten: 44
Lid geworden op: 07-01-2005 14:17
Locatie: Utrecht
Contacteer:

07-01-2005 14:25

Hallo allemaal,

Zal me eerst even voorstellen..mijn naam is Bastiaan Schothuis. Ik lees dit forum al zeer lang, maar heb me eigenlijk nog nooit aangemeld..

Samen met wat vrienden hebben we er de gewoonte van gemaakt om in de meivakantie te gaan vissen in Frankrijk. Alleen willen we nu niet meer naar een betaalwater. We hebben daar leuke tijden beleeft, maar willen toch wat meer vrijheid.

Ik heb al uren zitten zoeken op dit forum maar weet niet waar ik nu het beste naar toe kan gaan. Mijn voorkeur gaat uit naar een meer in het zuidoosten van Frankrijk waar nachtvissen is toegestaan in de meivakantie. Verder vangen we liever meer vissen dan een enkele big in de zoveel tijd.

Heeft iemand een goede tip voor me? Of moet ik toch maar op de gok ergens naar toe rijden...tja een echte onervaren frankrijkganger dus!!

Alle hulp is welkom,

Bastiaan
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

07-01-2005 21:51

Namen van wateren zullen hier niet snel worden gegeven....maar je kunt beginnen om een michelingids te kopen en hier zoeken naar de omgeving
waar je naar toe wilt.
Wanneer je dat weet kun je in ieder geval gerichte informatie vragen.

Verwacht niet dat je met deze topic een lijstje met wateren opgesomt krijgt... iedereen die een leuk water in La France heeft ontdekt én hier in
de toekomst vaker heen wil gaat dit niet voor zichzelf en anderen "verpesten" door dit hier op het board te zetten.


Vissen in Frankrijk is ook pionieren, zelf op onderzoek gaan naar wateren.
En onervaren Frankrijkgangers kunnen maar op 1 manier ervaren worden...

S6
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

08-01-2005 03:54

er bestaat een site met alle departementen en hun waters ...
http://www.carphunters.suite.dk/ParcoursCarpe/French_Carp_Venues.htm

hopelijk heb je hier wat aan , denk het wel.

greetz,
jannick
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

08-01-2005 16:56

Houd je wel n beetje aan de regels.

Anders word t toch nog n betaal water ( ervaring mee :( )





:o
Bastiaan Schothuis
Berichten: 44
Lid geworden op: 07-01-2005 14:17
Locatie: Utrecht
Contacteer:

08-01-2005 18:38

Kheb maar eerst een michelin gids besteld,..voorkeur gaat toch uit naar de departementen in de buurt van Montpelier.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-01-2005 21:30

Bastiaan, kijk eens op http://www.unpf.fr en daar dan de departementen naar jouw keuze aanklikken. Bij de meeste staat er ook wel een waterkaart op.
Plaats reactie