La Maxe

Plaats reactie
andre hermus
Berichten: 41
Lid geworden op: 20-12-2004 17:44

22-12-2004 22:51

Hallo, in april gaan mn vismaat en ik naar La Maxe nabij Metz. Zijn er dingen waar ik extra op moet letten? Is het een relatief "veilige" omgeving? Heeft iemand info, dan graag reactie!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-12-2004 23:02

Metz is een relatief grote stad..en hoe dichter je bij de stad vist...hoe meer ellende je kunt verwachten.La Maxe is dan ook een zeer bekende en beruchte stek. Er is hier wel het e.e.a. gebeurt.
Meen dat van John Pannekoek een jaar terug hier zijn hengels gestolen zijn of in elk geval in de buurt op de moselle.
succ6
Hans
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

23-12-2004 09:49

Andre,

Kijk eerst eens even het volgende door:

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ht=la+maxe

Moet zeggen dat ik er nog nooit wat mee heb gemaakt, maar heb wel altijd ver op de landtong gezeten, ga je vooraan zitten bij de verharde weg dan kan je meer problemen verwachten denk ik. Maar het jongbroed is een veel en veel groter probleem daar (wier nog weinig last van in April), dus wens ik je veel plezier dan, maar je komt waarschijnlijk gebroken thuis.
mvg

Bart van den Hurk
Pieter de Jongh

23-12-2004 21:49

als je op die put gaat, moet je zorgen dat je bij veel regen niet vast komt te zitten.
Verder niets bijzonders.
Goed vergunningen?

pieter
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

23-12-2004 22:19

Yep,

Sneeuwkettingen of een 4x4 zijn in deze tijd van het jaar eigelijk een vereiste. Mijn artikel "De Internetsessie" gaat trouwens ook over dit water, lees het stukje van het rallyrijden er anders maar eens op na. Je kan natuurlijk ook gewoon met 50 a 60 kmpu over die weg "vliegen", dan lukt het wel. Moet je alleen niet te zuinig zijn op je auto. En langs het water blijven rijden, niet de weg langs de Moezel, daar kom je geheid vast te zitten!
mvg

Bart van den Hurk
andre hermus
Berichten: 41
Lid geworden op: 20-12-2004 17:44

23-12-2004 22:38

Bedankt jongens,

Ben weer een beetje gerustgesteld, had nl al wat verhalen gehoord over la maxe wat betreft de diefstal van materiaal. Natuurlijk moet te tegenwoordig overal opppassen en alleen een nacht op dergelijk water doorbrengen is al bijna niet meer bij. Tenzij de hond meegaat natuurlijk! Het probleem van jongbroed is wel te omzeilen door een juiste manier van voeren, daar ben ik wel van overtuigd. En een 4x4 is geen enkel probleem, tenminste niet als je zoals ik werkzaam bent in de autoverkoop.

Toch lekker naar la maxe denk ik dan maar!
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

23-12-2004 23:48

Tja... dat rallyrijden hebben Koos in ik er ook meegemaakt afgelopen oktober. Dat we de bus er zonder noemenswaardige krassen uit hebben gekregen mag een godswonder genoemd worden :D
Is altijd nog de mogelijkheid om over te varen vanuit het haventje aan de overkant van de Mosselle.
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

24-12-2004 18:16

Ben je eenmaal de bagger doorgekomen , kan je (hoogstwaarschijnlijk) aansluiten bij de rest van de (Engelse, Duitse, Belgische, Nederlandse en natuurlijk Franse) vissers... :-?

Ik wens je (oprecht) veel succes, maar mijn visserij is het niet!

Mvg,

Stefan
Plaats reactie