Gezocht : Weekend stek in Noord Frankrijk

Plaats reactie
Michiel Louwe Kooijmans
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-07-2003 02:00
Locatie: Wijchen

28-09-2004 12:28

Hallo,

Na een paar keer naar een Betaalwater te zijn geweest wil ik toch liever voortaan in een natuurlijk water vissen. Om nu niet direct een week aan een water te gaan zitten met alleen voorntjes en brasems ben ik op zoek naar een leuk water in noord Frankijk, dus niet te ver rijden, om een weekendje door te brengen. Het moet wel een water zijn waar je 's nachts mag vissen en kamperen. Het liefst ook nog een water waar je met een (voer)boot op mag en waar je vrij eenvoudig een vergunning kunt halen.

Ik weet wel dat er allerlei gidsen zijn, doch ik heb liever van iemand een tip die er geweest is.

Als iemand wat weet houdt ik mij ten zeerste aanbevolen!
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

04-10-2004 22:29

Stap is in de auto !
Op nog geen 5 uur rijden zijn er legio wateren, waar je zomaar zonder te betalen (uiteraard wel vergunning) mag vissen. Ook nachtvis wateren zijn er meer dan betaalwateren te vinden in Noord Frankrijk. Ikzelf (wij) hebben de afgelopen jaren heel wat wateren "zelf" ontdekt door er wat weekendjes doorheen te rijden. Je zult versteld staan hoeveel niet ontdekt (lees bekend) water er aan je voeten ligt !
Achter je PC vandaan zul je ze zeker niet vinden......
Michiel Louwe Kooijmans
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-07-2003 02:00
Locatie: Wijchen

05-10-2004 08:29

Tja jij hebt makkelijk praten, met een drukke baan en twee jonge kinderen heb niet ff tijd om "even" naar Frankrijk te rijden, maar je hebt in principe natuurlijk gelijk, alleen een voorbereid mens telet voor twee!
Peter Berkhout
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-07-2004 12:28
Locatie: Zwartsluis
Contacteer:

06-10-2004 16:29

Hoi Michael,

Een aantal tips ter voorbereiding.
- het boekje van Aart, "Nachtvissen in Frankrijk" is zeker te koop bij de uitgever Publishin House telnr: (0314) 340 150
- map24.nl (gedetailleerde kaarten van de omgeving die je zoekt). Sommige meren zijn zelfs voorzien van een naam als je er op klikt
- kies een water en zoek via google naar "Carp+<naam>", ook aardig is de optie afbeeldingen te kiezen.
- lees alles wat je tegenkomt en doe dit met meerdere wateren.
- lees ook eens franse sites over een water
- maak vooral aantekeningen over meerdere wateren
- maak een keus en probeer het gewoon.
- valt het tegen pak je aantekeningen en kijk wel water het dichts in de buurt ligt.
- als je met z'n 2 bent kan altijd 1 overdag eens rondtoeren naar andere wateren
- spreek met de fransen die je daar tegen komt (wel frans), vaak weten zij veel te vertellen over het water.

Ik hoop dat ik je enige leidraad voor je aanpak heb gegeven.

Succes

Peter
Niets is goed of slecht, maar ons denken maakt dat ervan.
Plaats reactie