du derie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymond van der burgh
Berichten: 90
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Locatie: rijswijk

26-08-2004 18:47

hallo mede jagers,

hoe is het met de waterstanden in het grote meer???
wordt er nog wat gevangen???
is die snor nog steeds op jacht naar nederlanders ??

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
marco hoedeman
Berichten: 153
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: purmerend

06-09-2004 17:21

even weer onder de aandacht brenngen
ik ben er ook wel in geintreseerd

mvg marc
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

06-09-2004 18:04

hey mannen,

ik denk (weet bijna zeker) dat je weinig respons gaat krijgen met posting/vragen als deze, aangezien het al druk zat is op Du Der en bijna iedereen weet dat met het zakken van het waterpeil en vooral deze (korte) periode het een top tijd is om veel vis te vangen op dit water.

maargoed, succes iig!

Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

11-09-2004 19:21

ik ben vandaag terug gekomen van du der

en je ik kan je mededelen dat de vangsten veruit onwijs slecht zijn.
Over het gehele meer werd heel erg weinig tot niets gevangen.
Wij hadden 4 vissen.

maar we hadden de statistieken onder ogen gehad en dit is al aantallen weken aan de gang.

vincent
John de Leur
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-12-2002 01:00
Locatie: Vianen

17-09-2004 16:51

ben een week terug waterstand was redelijk maar hij zakt als een gek de vangsten zijn droevig op heel du der al weken ook op zuid .
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

17-09-2004 20:18

daar komt dan snel verandering in :lol: hoop ik.
we vertrekken vannacht.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-09-2004 20:19

Succes Chris. Kan nooit lang meer duren voor het losbarst :wink:
Janus van de Nobelen
Berichten: 110
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00
Locatie: eindhoven

18-09-2004 19:37

Hallo Heren,

Ik las het onderstaande op Carpweb.

--------------------------------------------------------------------------------

Onderwerp: vissterfte lac du Der

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben net terug van du Der, Veel dingen wijzen erop dat er al geruime tijd ( pakweg 2 maanden??) een aanzienlijk aantal vooral grote karpers is gestorven. lokale vissers spreken over meerdere honderden vissen op larzicourt en op champaubert. plus nog anderen die groepjes van pakweg 7,8 vissen dood bij elkaar vonden. Op het ` Maison du pecheur` ben ik om info wezen vragen maar pas na enig aandringen werd beaamd dat er wel degelijk iets mis is (geweest). De reden is onbekend,al vertelde men daar dat wellicht sprake is van een virus omdat de dode karpers allemaal bepaalde vlekken of id achter de kop zouden hebben. Feit is wel dat er bijzonder slecht word gevangen de laatste tijd. Om een voorbeeld te geven : in week 37 is er werkelijk niet 1 vis gevangen op de stekken 3,4,14,15,16,17,22,23,28,29,30 !! Ook op `Cornee` werd geen enkele karper gevangen .
(onjuiste en onvolledige info daargelaten)
Zoals bekend was vorig jaar de decimale `Vidange`. wellicht is dat de boosdoener geweest ,dat samen met de extreem hoge temperaturen vorig jaar. Opvallend is dat vnl de grote (30 ,40 ponders en meer)en dus oudere vissen het slachtoffer zijn geworden.
voltrekt zich na Raduta nu ook op du Der een vis ramp? of is dit wat voorbarig?
wie meer info heeft gelieve te reageren
Hans

Dit alles ter info en ik ben benieuwd wat er van klopt.

Groeten,

Janus
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

19-09-2004 18:15

Hallo collega's,

dat er wat aan de hand is is meer dan duidelijk. Ik ben sinds gisteren terug en de vangsten waren erg slecht. de meeste stekken hadden geen vis gezien! geen enkele dus! veel stekken waren na de helft van de week reeds weer verlaten. Ik hoor velen al zeggen; stekdressur! nee hoor, ook buiten de nachtstekken is het ronduit slecht! wat er met grote hoeveelheden wordt gevangen zijn vissen (schub) tussen 7 en 10 kilo! Hiervan zijn er 2000 uitgezet afgelopen jaar! Dit gegeven heb ik direct van P. Monin! Dit uitzetten kan wel eens gebeurd zijn om de grote vissterfte te verdoezelen. mensen die vis vangen, al zijn het de kleine, klagen minder! Let wel, ik had er afgelopen genoeg van die slag onder de 10 kilo!!!
De franse vissers zelf, met name de snoekbaarsvissers, bevestigen de geruchten van vissterfte. Over dode karpers die gezien zijn bij cornee, en larzicourt, maar ook andere plaatsen en dan in aantallen van tientallen tot honderden hoe het verteld wordt! Zelf heb ik er geen gezien! daarnaast schijnen de dikkere vissen allen sterk afgevallen te zijn. ze zijn rimpelig en erg zwak gevangen geworden!! Of dit door de vidange van afgelopen jaar komt is onduidelijk!
Het klopt inderdaad ook dat de vangsten erg erg slecht zijn, ook op het zuidbassin! het stikt van de kleine karper! zeer triest, zeker als de stek duur betaald wordt.

oh ja, de waterstand! euh de waterstand is nu zo dat het talud tussen stek 14 en stek 28/29 net is drooggevallen.
hans ijsveld
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2004 17:23
Locatie: Maasdriel
Contacteer:

19-09-2004 23:42

ik ben ook begin juli op de der geweest ,de vissen die we toen vingen waren kerngezond. op 1 na die zag er belabberd uit.
ik denk daarom dat het probleem is ontstaan toen de water temperatuur ging stijgen( eind juli en augustus)
op stek 14 lag trouwens een karkas van een dikke vis en op stek 3 lagen 2 dode veertigers
dus het lijlkt me dat de piek nu ook weer achter de rug is.
maar ook is er nog een 23 kilo vis gevangen op stek 30 afgelopen week .
dus er zwemmen er nog wel..................
toch is mij in de afgelopen 2 weken dat ik er was een heel akelig gevoel bekropen.
helaas zullen we waarschijnlijk tot volgend jaar mei moeten wachten voor de ware omvang aan het licht komt
overigens is mijn inziens op zuid en noord niks aan de hand
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

25-09-2004 18:52

tja, ik vind het allemaal nogal ver gezocht, er wordt gewoon vis gevangen. mooie vissen kwamen er deze week uit.
groeten
chris
Plaats reactie