Vissen in Frankrijk/ de Lot

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

23-08-2004 15:49

Iemand ervaring op de rivier de Lot nabij Cabanac?
Gebruikersavatar
Johan Colbers
Berichten: 98
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Panningen

23-08-2004 17:39

Bij Cabanac is het geen rivier meer maar een afgedamt stuk, dus een stuwmeer, met de naam Lac de Castelnaut-Lassouts, staat wel wat info over hier op het board.

Gr Johan.
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

24-08-2004 13:10

Ik ben er een paar keer geweest en dit zijn zo'n beetje de noemenswaardige dingen die ik nog weet.

Omdat de bezetting aan karper hoog is kan het erg druk zijn op lac de castelnau.
Er worden elk jaar enduro's georganiseerd en tijdens deze enduro's mag je als buitenstaander niet vissen.
Een boot is ZEER aan te raden aangezien er maar een beperkt aantal stekken met de auto te bereiken zijn (Cabanac kan je wel met de auto bereiken).
Ga niet per se op een nachtvisstek zitten, hier is relatief veel stekdressure. het is beter om ergens anders op het meer gewoon overdag te gaan vissen, je hoeft je zeker niet te vervelen met alleen dagvissen ;)
Aan de kant van Cabanac stroom de Lot het meer in, hier heb je een goede kans om ook Barbelen te vangen.
Drillen vanuit de boot is GEWELDIG, in het heldere water zie je de vis meters onder de boot al vechten.
Er kan ZEER VEEL rotzooi ronddrijven (complete boomstammen over een oppervlak van een voetbalveld).
Het water kan, zeker aan de kant van Cabanac, snel stijgen bij regenval.
Ik viste in de smallere delen van het meer tegen de overkant aan op misschien maar 1- 1 1/2 meter uit de kant op 1-2 meter water en met maar hooguit 1 handje voer en ving altijd goed. Locale Fransen zie je meestal voer storten hou dit in de gaten ivm dressuur.

Succes!
Plaats reactie