Kevin Maddocks nu ook actief in de Franse betaalwaterbusines

Gebruikersavatar
steve davies
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-01-2003 01:00
Locatie: Zuid Holland

29-07-2004 19:54

Hello Guys just a quick word to say IM LOVIN IT this makes good reading
As an english man living and fishing in Holland this sort of thing gives me great pleasure hearing what all the Dutch fishermen think about Nashy and Mr Maddocks afterall Buisness is Buisness.

keep it going lads
cheers steve
Pukka M8

ps hello to Robert
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

29-07-2004 21:47

Mensen, we kunnen nog zolang discusiëren over het verantwoord beheren van een betaalwater, maar in mijn ogen is dit niet mogelijk.

Even een voorstelling maken van een goed beheerd (vis)water:

Niet al te groot bestand aan vissen die een grootte dienen te hebben van klein tot groot (gewoon een relatief natuurlijk bestand);
Natuurlijk biotoop met voldoende voedsel;
De hengeldruk mag maar een bepaalde grootte aannemen;
Schoon water dat genoeg zuurstof kan bevatten;
En dan zijn er zeker nog zaken die vergeten ben.

Even een voorstelling maken van een goed renderend betaalwater:

Veel grote tot de verbeelding sprekende karpers, die ook nog het liefst niet te veel gedresseerd zijn:
Gemakkelijk betreedbare en schone oevers;
Niet al te veel natuurlijk voedsel;
Veel vissers, dus grote hengeldruk;
Dus niet teveel toegangsgeld om een stek zo veel mogelijk te kunnen verkopen/verhuren, hoe je ook noemen wilt.
En ook hier zullen nog wel wat meer zaken een rol spelen.

Als ik deze zaken tegen elkaar afzet moet ik helaas concluderen dat hoe meer iemand een btw op verantwoorde manier beheerd, hoe minder winst hij maakt. Dit is voor iedereen duidelijk hoop ik maar het is wel een feit. Het wordt gewoon te duur!
We hebben dus twee belangrijke dingen (afgezien van moralistische dingen zoals zoals avontuur, mistiek, genieten van de natuur, de reeds een aantal maanden geleden gepresen modderpoten, kans op die zéér grote onbekende vis die meesten van ons nooit zullen vangen, enz.) die tegen btw'en spreken:
1) Er dienen steeds veel nieuwe grote vissen uitgezet te worden en waar die vandaan komen weten we ondertussen wel;
2) Het welzijn van de vissen als ze op een btw zitten.

Er zou dan ergens een gulden middenweg gevonden moeten worden. En daar knelt net de schoen.
Het gaat op de eerste plaats om geld mannen, ben alsjelief niet zo naïef! Ik ben niet tegen betaalwateren als ze goed beheerd worden. Maar ik ben er gewoon zeker van dat dat bijna niet mogelijk is.

Ik kan redelijk goed kan relatieveren, maar ja, ik ben ik toch wel een beetje een moraalridder. Maar ik ben bovenal een behoorlijk purist die altijd de hoogste kwaliteit uit het leven probeert te halen. Dat laatste is de reden dat ik sowieso niet trek richting een betaalwater. en eigenlijk trekken vijvers mij in het algemeen niet, maar dat terzijde.

In ieder geval zal de ontwikkeling met betrekking tot btw'en niet tegengehouden kunnen worden. De hoop is er dan op gevestigd dat er ergens een natuurlijk (aanvaardbare) balans zal ontstaan tussen vraag en aanbod, integere uitbaters van btw'en en smerige zakkenvullers. Dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

Groeten,
Raymond
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

30-07-2004 16:44

Zo zo Peter, ik wist niet dat jij je daar mee bezig houd.
Klasse werk man, respect zekerweten!
Wat ik zo lees van je, ga ik aardig met je gedachtengang mee Peter.

Vanacht op doorreis kom ik langs mijn maat, ik zal hem vragen of die er wat voor voelt om aan de KSN enquete mee te doen.

Vr.gr.

RC

PS Als ik deze gelegenheid mag nemen om even blij te doen.
JJJJOOOOOOHHHHHOOOOOOOO!!!!!!!!!!! nog 6 uurtjes en deze jongen vertrekt weer richting dikke vissen land!!!

Sorry mannen, moest even :lol:
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
steve davies
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-01-2003 01:00
Locatie: Zuid Holland

30-07-2004 19:28

Have a great time Rob "Go Get Em m8"

steve
ps thx for your comments
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-07-2004 20:36

De kwestie is natuurlijk niet het al of niet moeten betalen voor voorzieningen. Immers overal moet voor bepaalde voorzieningen betaald worden.
Het gaat om de overige 'uitwassen' die op een groot deel van de betaalwateren plaatsvinden en die in deze topic al uitgebreid zijn te lezen.
Ontkend kan ook niet worden dat b.v. op de Bosbaan en helaas nog vele andere visputten van HSV-en in ons land forse overbezettingen voorkomen waar we ook tegen moeten blijven ageren. Soms is dit uit onwetendheid gebeurd maar soms ook zijn besturen min of meer hiertoe gedwongen door 'karpervissende' leden.
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

30-07-2004 21:55

Aart,

Als het enige probleem de bekende uitwassen zijn, zie ik geen probleem t.a.v. betaalwateren. Als je namelijk de uitwassen wil bestrijden, heb je veel meer mogelijkheden op zo'n betaalwater.

Even afgezien van moralisme, je koopt gewoon een product als je gaat vissen op een betaalwater. De kwaliteit wordt bepaald door geld! Voor een uitbater van een btw niet meer dan een kosten/baten analyse.

Groet,
Raymond
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

30-07-2004 22:00

Aart, wat betreft die overbezettingen op vijvers/putten, je hebt natuurlijk helemaal gelijk... Even los van de btw discussie.

Raymond
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

31-07-2004 16:38

Hallo Rob Dougan,
Ik vind het prima dat jij ervoor kiest om niet naar betaalwateren te gaan, maar dat betekend niet dat mensen die daar wel heen gaan maar lamme flikkers zijn. Ik ben ook tegen het feit dat er gejatte vissen op betaalwaters worden uitgezet, maar met een betaalwater opzich is niets mis. Ik ben een van die mensen die nu eenmaal geen tijd heeft om een enorme voorbereidingen te treffen, maar ik wil wel m´n visje vangen als ik naar frankrijk rijd. Hiervoor zijn de betaalwaters een ideale oplossing. Houd dus graag de generaliserende opmerkingen voor je en denk ff na voor je wat zegt. Verder wens ik je veel suc6 met je visserij.
Groeten Lennart.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

31-07-2004 20:09

Beste Lennart,

Discussies moet men voeren op basis van argumenten, neem aan dat je het daar mee eens bent. Een van je argumenten is geen tijd voor enorme voorbereidingen te hebben.
Een rivier, plas uit het boekje van 'Aart Lokhorst' zoeken kost toch niet zoveel tijd.
Een BT water uitzoeken gaat meer van je kostbare tijd inzitten.
Voor de rest blijft de voorbereiding het zelfde misschien heb ik wat gemist, kan natuurlijk altijd. Zou je er wat tijd voor uit willen trekken aan te geven hoe dit zit.

MVG,

Peter
jan van kranenburg

01-08-2004 02:43

Peter en andere fanatieke tegenstanders,


Heb ooit op dit board een lans proberen te breken voor een Nederlands BTW dat ik toen met name noemde.

Die naam, hoewel 't kriebelt, zal ik nu niet noemen. Heb wat geleerd, Kees.!

Dit NL-water, ook genoemd in het KSN-rapport, zonder eigenlijk veel bezwaren, is heel mooi.

Geen overmatig bestand. 35 en 40'ers moet je daar dus niet zoeken,.
Vissen zijn gezond; mooie omgeving. Rietkragen; eilandjes; lelievelden etc. alles aanwezig.

Vissen in beperkt aantal huurbootjes zorgt voor veel privacy. Collega-vissers zie je nauwelijks.

Als je dit water niet kent, moet je geen generaliserend negatief oordeel ventileren over BTW's. Want dan weet je niet waarover je 't hebt.

mvg

Jan
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

01-08-2004 08:25

Beste Jan,

Naar aanleiding van de enquête en berichtgeving op dit board is er een door mij een e-mail gestuurd over dat betreffende water naar het CBB. Heb je daar persoonlijk over ingelicht. Deze brief was zeker niet negatief de tijd heeft zich ingehaald. Zins enige tijd ben ik zelf lid van het CBB. Niet om dit soort zaken de grond in te boren maar positieve kanten maar voren ter halen die zijn er wat een paar waters aangaat zeker aanwezig. Heb in die mail aangegeven dat de enquête geen eindpunt moet zijn maar een vertrekpunt. In de toekomst kom ik hier zeker op terug. Keulen en Aken zijn echter ook niet in een dag gebouwd.

Wat het generaliseren aangaat het volgende, de uitslag van de enquête is mijn leidraad men moet hier van uitgaan. Deze liegt er niet om dat moeten we niet vergeten.
Of ik wel weet waar ik het over heb, die mening laat ik aan andere over.

Met een vriendelijke groet,

Peter
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

01-08-2004 11:22

Jan,

Ik had mijn posting geplaatst zonder de reeds geplaatste topics eens zéér goed door te lezen. :oops: Ook de KSN-enquête had ik nog niet gelezen. :oops: Mijn posting was dan ook kleine een opsomming van wat al geschreven is. Hiervoor even mijn excuses.

Hoe ik persoonlijk over het fenomeen betaalwater denk probeer ik aan de kant te zetten. Ik probeer een objectief beeld te schetsen voor mezelf.
Ik kan me heel erg goed goed voorstellen dat betaalwateren aan een bepaalde behoefte kunnen voldoen (anders ontstonden ze natuurlijk ook niet). Ik heb ook alle respect voor iedereen die wel op een betaalwater wil vissen. Iedereen beleeft het vissen op zijn eigen manier.

Maar, het blijft in mijn ogen een feit dat het uitbaten van een viswater voor commerciële doeleinden niet mogelijk is onder een verantwoord beheer. Alle respect voor diegene die dit proberen te doen, of misschien plannen hebben hiervoor.
Als zo'n water een aanvulling is op bijvoorbeeld een vakantiepark zou dit misschien nog kunnen. Maar dit is dan waarschijnlijk weer niet gericht op karpervissers alleen maar meer op vissen in het algemeen.

Het door jou genoemde water ken ik niet en hier kan ik dus ook uiteraard geen oordeel over vellen.
Maar wat maakt een betaalwater nu echt populair? Sfeer, rust en romaniek? Of de kans om op een relatief gemakkelijke manier een vette vis te vangen?! Daar zit voor mij het probleem. Het is voor mensen zo gemakkelijk om te kiezen voor het "gemakkelijke" geld. Iets dat gewoon menselijk is.
Het KSN rapport heeft het idee dat bij mij leeft alleen nog maar versterkt, helaas.

Hopelijk heb ik geen gelijk en kan het duurzaam uitbaten van een betaalwater wel. Nogmaals, de tijd zal het leren.

Groeten,
Raymond
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

02-08-2004 07:27

Heren,
eindeloze discussie die voor de zoveelste keer wordt gevoerd.

de enquete, puik stukje werk dat zeker maar helaas mijn inziens niet geheel goed uitgevoerd.
Indien je een helder beeld wilt scheppen van de situatie dient men dit uit te laten voeren door een onafhankelijke instituut die geen binding heeft met beide kampen.

De menige uitlatingen door ksn leden zal niet bijdragen tot een enquete die gestaaft is op een objectief beeld door buitenstaanders ook al is dit zeker de opzet geweest waar ik niet aan twijfel.

Of een betaalwater goed of fout is, ik weiger hier in ieder geval een waardeoordeel over te geven mits alle daadwerkelijke feiten boven water zijn gekomen en men een compleet en reeel beeld kan vormen van de locatie ter plaatse.

Verder ben ik van mening dat mijn eigen mening betreffende BTW`s in deze irrelevant is en ik zal me hier dus niet over uit laten.

groet,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-08-2004 12:11

Peter, wat jij schrijft klopt niet helemaal. Alle, nogmaals ALLE gegevens die in de enquête zijn opgesomd zijn letterlijk afkomstig van de eigenaren c.q. beheerders van de desbetreffende betaalwateren. Over de getrokken conclusies kan natuurlijk verschillend worden gedacht.
Een helemaal onafhankelijk onderzoek ( b.v. door de OVB) kun je vergeten daar niemand de gigantische kosten zal betalen. Is dus geen optie.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-08-2004 07:08

Aart,
Of deze klopt of niet helemaal ligt er net aan hoe jij mijn reply leest en hoe vanuit die visie je interpretatie in deze is.

Welke zekerheid heb jij dat alle gegevens die verstrekt zijn stafen aan de werkelijkheid ?een mening vormen vanuit een enquete gaat mij persoonlijk net even te ver daar deze behoorlijk vrijblijvend kan worden ingevuld zeker in dit kader overwegende dat de beheerders/eigenaren in vooruit het standpunt in deze materie vanuit het ksn bestuur weten..

Ik vorm liever een mening betreffende zaken die men feitelijk kan maken, ik snap ook dat een o.v.b deze kosten niet zal gaan dragen ook al zou dit wel de juiste weg zijn om zaken feitelijk te krijgen.

Een visserijkundig onderzoek ter plaatse zou een optie zijn maar goed zoals al aangegeven door je, wie gaat deze kosten betalen.

groet,
Peter
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

15-08-2004 11:07

Voor een goed beeld moeten natuurlijk wel alle BTW meedoen aan de enquete.
Ik heb meerdere mensen gesproken die dat ding zo in de prullebak hebben geflikkerd.
Krijgen ze een brief, wilt u deze even invullen.
Wat gaat hun dat aan, waren de meeste antwoorden.
Tja, daar kan ik eigenlijk ook wel inkomen.

Ik zal niet ontkennen dat er veel slechte zijn maar er zijn wel degelijk goeie.
Peter O, voorbeeld van een goeie via PB die na een gesprek met mij nu wel bereid is mee te doen aan de enquete.
Stuur hem nog een keer na naar deze man.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
diederik lemons
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: snellegem

18-08-2004 00:35

Wij visten enkele dagen op aanliggende rivieren
opeens kwam heer maddocks nachtje vissen recht tegenover ons
er zat geen kat in de nabije buurt
enkel maddocks en 2 vrienden

enkele dagen later op stekkejacht vonden we het betreffende paylake bij toeval met zijn auto erbij

pisputje vol met yonne en seine vissen
om van de rest nog te zwijgen
allen beren

das de reden van ettelijke blanks voor simpele vissers zoals ik

ik praate met huurders
money thats waths carpfishing is all about
zonder verpinken

triestig zeer triestig
en hij is nog nt gestopt
:cry:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-09-2004 16:32

Kevin Maddocks zelf aan het woord:

Paul SelmanAdministrator
Site Editor
**

Reged: 25/05/00
Posts: 7106
Loc: Croft, Cheshire, England or St Cyr Le Gravelais, France.

A Statement by Kevin Maddocks/Kevin Maddocks Live!
#134946 - 17/12/02 06:40 PM
Edit post Edit Reply to this post Reply Reply to this post Quote

Kevin Maddocks will be shortly posting a statement below concerning recent rumours circulating on the international carp fishing grapevine - to set the record straight, hopefully, once and for all

One Kevin has posted, (so please don't post before he does) FW members
will be given the opportunity to ask Kevin any questions they might have.

However, Kevin will only deal with questions from posters who use their real names.

Moderators/Admin have been instructed to immediately delete anonymous posters, or those using nicknames, or those posting libel or abuse.

Therefore if you want to ask Kevin a question, if you don't normally post in your real name you will need to re-register on the Forum in your real name.

Over to you, Kevin.


--------------------
Keeping it Global.

Post Extras: Print Post Remind Me! Notify Moderator
Paul SelmanAdministrator
Site Editor
**

Reged: 25/05/00
Posts: 7106
Loc: Croft, Cheshire, England or St Cyr Le Gravelais, France.

Re: A Statement by Kevin Maddocks/Kevin Maddocks Live! new
#134960 - 17/12/02 07:55 PM
Edit post Edit Reply to this post Reply Reply to this post Quote

Please bear with us.

It appears that Kevin and Anita have a very old PC in the Beekay office which keeps crashing. I am in touch by phone.

It will happen...!



--------------------
Keeping it Global.

Post Extras: Print Post Remind Me! Notify Moderator
kevin_maddocks
New fw member

Reged: 17/12/02
Posts: 17

Re: A Statement by Kevin Maddocks/Kevin Maddocks Live! new
#134961 - 17/12/02 08:02 PM
Edit post Edit Reply to this post Reply Reply to this post Quote

I read with shock yesterday morning that the Ringstead Carp Fishery has been implicated by the publishers of the French magazine, CARPE, in connection with the recent illegal carp imports incident.

For the minority of those of you that are not aware, my wife and I own the Ringstead Carp Fishery and I can assure everyone that no French fish were destined for our water.

We have today written to the publishers of Carpe magazine. We have asked them for the source of their information. If they give us their source, we may not be taking action against them, but if they have made it up from rumours that they've read on U.K. websites and from carp anglers in general (that are all guessing the facts), then we will unfortunately, be forced to issue a Writ for libel in order to clear our name.

I also think that the publishers of the Fishing Warehouse site are out-of-order for repeating it without checking the facts ; proof that Paul Selman is not the close friend of mine as some of you have suggested. Most of you will have read the piece I wrote for this site a few weeks ago. If you haven't read it and would like a copy please ask.

Yesterday, I decided to ring CEFAS to get their facts. Steven Maidment was not available but after several calls I managed to speak to his colleague, Alistair Scott. I questioned him about the two instances; the Chanty incident and the Siezure at the docks incident. I asked him if I could repeat what he had told me and he said he had no objections.

On the 'Chanty incident', most of the facts that have been published are correct. CEFAS received a tip-off, they alerted the French Guarde de Peche (armed fishery bailiffs is how I would describe them). They carried out a 'raid'; with the help of the police. Some English anglers were found to be doing things they 'shouldn't have been doing'; (in Mr. Scott's own words). Their names have been recorded and are part of a report. CEFAS hope to receive a copy of this report within the next month. CEFAS also hope to be in a position to be able to publish its contents. I hope so too, as it will prove that it had nothing to do with me.

On the Seizure at the docks incident, this is most interesting. Interesting because none of it might be true! It was explained to me that CEFAS have received an unsubstantiated report (not in writing, so I assume verbally?) that the French customs had allegedly seized a large consignment of carp at Coquelles (the French side of the tunnel). None of this has been confirmed and Mr. Scott added that it is unlikely to ever be confirmed! So there is a chance that this is all rumours. If it is true, it appears that this incident is not connected to the Chanty incident. If there ever is a court case in France concerning this, then hopefully someone will spot it and report the facts back to the U.K. as, like most of you, I'd like to see the guilty names published.

I hope these facts answer some of your questions.

I noticed a short while back, some of you asking what can and can' t be printed. Basically, you can print anything that's TRUE, no matter how shocking it is. However, you (and the publisher) might be asked to prove it's true. And if you can't then you'll be in trouble. So, yes, you can say what you like about anyone, as long as it's true.

Whilst on the subject of 'foreign' fish, someone asked me recently if Ringstead had foreign carp in it? The person asking the question found my answer very interesting and suggested that I should publish it, so here it is!

Yes, Ringstead does have foreign carp in it (I can see ECHO rubbing their hands together and putting their hobnail boots on). We have a mixture of carp, 'English' and 'foreign'(This is really an impossibility as carp are not indigenous (natural) to Britain and are therefore all 'foreign' but for the sake of ECHO and you purists, we'll separate them for the time being!). A large batch (of relatively small carp) of imported carp were stocked into the Mid-Northants Carp Fishery (the name for the lake until we took it over 6 years ago) by Duncan Kay. These were legally imported and some of the very same batch were also stocked into Walthamstow Reservoirs. Many of these fish are alive today and some are very big. The first ever 30 and first 40 from the fishery were imported fish. The 40, affectionately known as Two-Tone (sadly no longer with us) could be traced back as being originally stocked at around 4 pounds in weight. But it was an import and everyone was happy to fish for it. The first 50 from the water (which held the official British Record until beaten by 'Mary') was known to the members as 'Scaley' but it's exact origin was unknown. It was either an import, which had grown on from a small size, or one of the many doubles stocked from a variety of sources. Whatever ECHO and the purists think doesn't matter, they grew in the water and the members were happy to pit their wits against trying to catch them. The same applies today. We have a very happy syndicate, proud to fish the water and proud to catch the fantastic fish. ECHO should appreciate that there are a lot of carp anglers in this country, very happy to fish a lake that contains a mixture of 'English' and 'foreign' fish. I have never made a secret of this and we have a waiting list as long as your arm. As one of our members said the other day, 'It's time ECHO stopped dictating to us all, what we should and shouldn't fish for. They can fish for what they want, just like we can and will!

As for stocking batches of huge Chanty fish; firstly how does anyone think I was going to sneak this huge haul of fish past the members, on a water that has no closed season? Do they think that all the members are asleep 24/7 and that they would ALL keep their mouths shut if they did see anything, or that I would risk telling them in the hope that they would all keep their mouths shut? Secondly, do you all honestly believe that I am stupid enough to risk one of the best stocks of carp in England? The fishery holds at least 60 fantastic fish and I wouldn't risk the life of one of them! I'll leave it up to you lot what you want to believe.

Kevin Maddocks



Edited by Paul Selman (17/12/02 08:15 PM)


van fishingwarehouse


groeten Mitsz
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-09-2004 19:49

Is alweer jaren terug. Mitz,


Wie weet wat iemand doet om aan geld te komen? Nu is hij mede hotemetoot van een b-water. Tja Je hebt kunnen lezen waar dat soms toe leidt. zie vito


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-09-2004 20:27

Klaas,

denk alseblieft niet dat ik die vent geloof. Laten we zeggen, dat ik alleen een boodschap overbreng. Eerlijk gezegd, vertrouw ik die Maddocks voor geen meter. Alleen al hoe hij z'n vismaat Middleton heeft genaaid, getuigd van weinig mededogen. En dan al die vissen die op z'n wateren rondzwemmen.

Het geplaatste verhaaltje krijgt nl nog een vervolg. Plaats ik, zodra ik het heb.

Mitsz
Robert van Gangelen
Berichten: 31
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Lekkerkerk

26-11-2004 22:51

Als ik op het foto gedeelte kijk van de site van Kevin Maddocks zie ik een aardig aantal vissen met duidelijke kenmerken van de vissen van het wel bekende grootte meer (du der).
Blijkbaar hebben deze mensen opeens geen respect meer voor de natuur zodra ze geld ruiken. Het allerergste van dit is dat onze vriend de karper hier weer eens de dupe van is. Mijn gevoel zegt dat dit nog maar het begin is... echt echt jammer.