watertje niet ver van nederland

Plaats reactie
Anne Hogenkamp

24-01-2004 18:38

hey allemaal
weet iemand ook een watertje in frankrijk wat niet verder dan 4 uur rijden is vanaf breda? Verder moet je er makkelijk kunnen vangen en hoe kun je aan de vergunningen komen?
alvast bedankt groeten anne
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

24-01-2004 18:43

Ik weet het nummer van de karperwereld zo niet uit mijn hoofd maar in dit artikel vissen de heer Huub Vogel en Bertus ook in Frankrijk op wateren wat ongeveer maar 4 uur rijden was vanaf Utrecht. Misschien kun je dit artikel ook is een keer lezen en wie weet is dat water iets voor jouw. Ik geloof dat het nummer ergens rond het 10de exemplaar lag. Ze vingen overigens wel een paar leuke visjes en kwamen ook nog een everzwijn tegen langs de waterkant.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

24-01-2004 18:44

Kijk eens in KW 8
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

24-01-2004 18:52

jah zat ik toch warm met mijn 10 :P
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

24-01-2004 19:18

Anne,
De vraag die je nu stelt daar zal je denk ik geen serieuze antwoorden op krijgen. Een water op 4 uur van breda (is dus al Noord Frankrijk) waar je ook nog eens makkelijk kan vangen (ik neem dan aan ook nog kans op dikke vis) zijn die er wel? En als ze er al zijn (die aan deze eisen voldoen) dan denk ik niet dat iemand zijn/haar water hier op het board openbaar gaat maken, want iedereen wil wel zo'n water.

Groetjes,
Arjan
brian kuypers

24-01-2004 20:42

Juist Arjan,

Dit is nou eerlijkheid en oprecht.Iedereen wil dit, dus ikzou zeggen tegen degene die deze vraag stelde: pak de auto en de michelingids en doe er zelf ook eens wat moeite voor....

Met afvragende groet Brian, :roll:
Rob Dougan

24-01-2004 20:45

Ze zijn er in overvloed die waters maar je moet de juiste weten te vinden hé 8)
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

24-01-2004 21:34

brian,

ik denk dat de optie aut pakken voor deze joneg karpervisser nog geen optie is. hij zal; hierbij afhankelijk zijn, en zodoende kan ik me voorstellen dat hij niet op de bonnefooi naar frankrijk wil.

anne,

ik denk dat je met een beetje moeite vast een water in N frankrijk kunt vinden dat bijv. aan een camping ligt. probeer dan bij de bewuste camping wat meer informatie los te krijgen.
een andere leuke optie voor jou is het KSN jeugdkamp. helaas zijn ze voor dit jaar al volgeboekt, dus zul je nog even geduld moeten hebben
groetjes Da Fox
Anne Hogenkamp

25-01-2004 11:12

bedankt voor de tips
maar ik gah met mijn vader en een collega van mijn vader en een vismaat. Maar zou je niet bij bijv carpconnections naar een goed en niet te moeilijk water kunnen vragen? of zijn deze wateren sowieso al te moeilijk? :roll:
groeten anne :x
Richard Bikfish

25-01-2004 11:24

Anne,

De wateren van Carpconnections zijn betaalwateren en je weet nu wel hoe er over betaalwateren word gedacht hier op het board...
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

25-01-2004 14:17

Anne,

Betaalwateren zijn hier in het verleden al genoeg besproken, door de vele vaak uit de hand lopende discussie's mag je hier voortaan geen vragen meer over stellen. Ik snap wel dat je vis wilt vangen tijdens (denk je 1e) Frankrijktrip. Maar waarom zou je dan kiezen voor een B-water? Er zijn genoeg mooie watertjes te vinden, maar vaak hebben deze wateren wel een NORMAAL bestand, dit in tegenstelling tot de MEESTE B-wateren (ik zeg hier meeste puur omdat ik er van overtuigd ben dat er echt wel enkele zuivere betaalwateren zijn, alleen welke het hier betrefd is niet 100% duidelijk, en zolang dit niet duidelijk is zou ik zowiezo al niet op B-wateren vissen). Misschien is het dan moeilijker om op openbaar water vis te vangen, maar de voldoening lijkt me dan toch wel veel groter bij het vangen van een vis op openbaar water (heb enkel op openbaar water gevist in Frankrijk, en ben ook niet van plan op B-water te gaan vissen, ja misschien lac du Der maar dit beschouw ik niet als een 100% B-water).

Groetjes,
Arjan
Anne Hogenkamp

25-01-2004 14:41

hey arjan bedankt voor de tips
maar hoe kom ik dan bijv aan de vergunning! en hoe kan ik zulka wateren vinden?
groeten Anne
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

25-01-2004 14:51

Anne,

Het boekje van Aart Lokhorst biedt hierbij een uitkomst. Vergunningne zijn vaak te verkrijgen bij plaatselijke cafe's/tabakszaken.

Groetjes,
Arjan
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

27-01-2004 08:42

Heya Anne,

Ga eens naar de boekhandel en kijk of ze daar de Michelin gids hebben van Frankrijk. Deze gids kost ongeveer 37 euries.
Je vroeg naar een watertje dat niet verder rijden is dan 4 uur van Breda
4 uurtjes rijden van Breda dan ben je in Parijs dus je kan heel noordwest en noordmidden Frankrijk afzoeken naar wateren en die zijn er VEEL :lol:
Wat ook helpt bij het zoeken is het boek

THE BEEKAY GUIDE TO 1500 BRITISCH AND EUROPEAN CARP WATERS

Hierin staan veel wateren bescherven door Peter Mohan en Kevin Maddocks.

A.Waar de wateren zich bevinden.
B.Het bestand aan karper.
C.Of het een moeilijk/makkelijk te bevissen water is enz. enz.

Als je de Michelin gids en Karper gids in je bezit kan krijgen dan kan je een paar jaar vooruit...en samen met je vader kan je vooraf plannen waar je wilt gaan vissen
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Anne Hogenkamp

30-01-2004 17:42

en is er nog info over het water st christophe???
groeten anne
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

31-01-2004 14:33

ja bij carp connections
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-01-2004 16:29

Anne,

Lees regel 1e van de huisregels onder Overig eens met betrekking tot St. Christophe. Verder een vraagje. Hoe past je vader en zijn collega in dit verhaal? Gezamenlijk met zijn vieren een bestemming uitzoeken is onderdeel van het avontuur. En nog leuk bovendien.

Groet, Kees
Anne Hogenkamp

31-01-2004 19:36

oeps sorry!!! ik zal daar nix meer over vragen! maar mijn vader en zijn collega en een vismaat van mij gaan mee, en omdat mijn vismaat en ik beide nog maar 14 zijn willen we graag een water waar de twee stekken niet te ver van elkaar afliggen zodat we niet helemaal alleen zitten! en dus als iemand nog tips weet om een tweede frankrijk (de eerste was naar horslake maar was geen succes) trip geslaagt te laten verlopen zijn die vanharte welkom!! alvast bedankt groeten anne
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-01-2004 20:20

Anne,

Ik kan je slechts aanraden samen met je vismaatje eens met een KSN jeugdkamp mee te gaan. Niet voor de keer dat je met je vader mee gaat natuurlijk. Maar er zullen vast nog wel andere kansen komen. Overweeg het eens.

Voor de rest geldt wat de anderen al gezegd hebben. Of iemand moet je willen helpen aan een openbaar water middels een PB-tje.

Op Horselake hebben jullie neem ik aan geblankt. Maar dan zijn jullie de enige niet. Kan overigens altijd gebeuren. En zo zie je maar, ook op betaalwater. :roll:

Groeten, Kees
Anne Hogenkamp

01-02-2004 14:43

bedankt voor de tip kees! maar ik denk dat ik al een water heb gevonden![ik zal de naam niet noemen!] maar als ik daar aankom wat is dan het eerste wat ik moet bijv stekken uitkiezen enzo? en als ik de juiste stekken heb hoe moet ik dan voeren veel of weinig en waarmee? en wat is het beste aas om mee te beginnen als haakaas? en op het water is het ook mogelijk om en voerboot te huren! is dit ook een goede optie om te doen? ik hoor het allemaal graag! groeten anne!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-02-2004 22:16

Beste Anne,

Je vraagt heel wat. Dit soort vragen zijn meer gesteld op het board. Zoek eens wat in de verschillende topics. Bij een nieuw water is het altijd aan te raden eerst eens goed om je heen te kijken en te zoeken naar bevisbare plekken. Op een meer volgen karpers meestal de wind. Zoek naar plekken waar je de karpers zou kunnen verwachten, uitgaande van het idee dat zijn veiligheid een belangrijk motief is voor de plekken waar hij zich ophoudt. Karper houdt ook van warmte. Zoek plekken waar de zon op staat in de aastijden. Meestal de vroege ochtend of de avond. Of in de zomer, op hele hete dagen, de plekken waar in de avond wat verkoeling/stroming is. Peil veelbelovende plekken uit en zoek naar dieptes, ondieptes en richeltjes. Maak voerplekken op verschillende dieptes. Bevis een voerplek eens na wat dagen. Bind je niet teveel aan een enkele plek, maar zoek naar alternatieven. Vis een hengel actief en experimenteer hiermee. Ik heb voor de actieve hengel altijd verschillende aasjes bij me. Een paar kilo zoete attractieve boilies en verschillende single hookbaits, zowel pop-up als langzaam zinkend (Solar). Met de method, of de Korda voerstaaf kun je de vissen instant lokken. Kortom, probeer en experimenteer.

Groet, Kees
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-02-2004 23:27

Anne,

zie de topic vissessie plannen.

Dacht je dat dat zo maar was? :P

MVG

Klaas
Anne Hogenkamp

02-02-2004 19:28

kees hartstikke bedakt voor de tips
ik hoop dat ik nu een beetje met een iets beter gevoel er heen ga! ik knal nu al van de zenuwen als ik er aan denk! maar ik hoop dat het een leuke sessie wordt om nooit te vergeten!!
groeten anne
Plaats reactie