Beaumont-de-Lomagne

Plaats reactie
Ralph Dudink
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-05-2002 02:00
Locatie: Sittard
Contacteer:

21-08-2003 11:39

Hoe is het nu eigenlijk gesteld met Lac de Beaumont-de-Lomagne, ik heb gehoord dat daar veel van de grote vissen af zijn gevangen? Het is ook een tijd geleden geprivatiseerd? Is het dan een betaalwater geworden?? :sad:

mvg
» The FISH is most important and not your souvenir! «
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

21-08-2003 13:01

staat al genoeg over geschreven op het board evenals in de karperwereld tijdschriften.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

21-08-2003 13:19

Het is al tijden een betaal water.

Of je betaald voor de camping en je mag er vissen

Of je gaat er alleen vissen en je betaald ervoor.

En volgens mij zijn er uitzettingen geweest.Vergeleken met een paar jaar terug worden er ineens mega veel kleine visjes gevangen.De groten zitten er nog steeds maar die worden ook steeds moeilijker om te vangen.

1 Door de vele kleine vis

2 Dresuur,er word al jaren lang vrij veel gevist daar.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

21-08-2003 13:31

Ik denk wel dat het goed is wat meer vis in de wateren te zetten. Goed in de zin van de hengeldruk per vis. De moeilijkheidsgraad van het water om net die ene grOOte te vangen. Net ff wat meer moeite doen die 50iger te vangen. Nadeel is echter dat door de kleinere vissen de kans op de hoeveelheid natuurlijk voedsel kleiner wordt en er een mogenlijkheid bestaat tot gewichtsafname
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

21-08-2003 13:45

Er zit genoeg natuurlijk voedsel in dat water,dus dat gebeurt niet.

Maar het was zo'n mooi water met zeer veel grote vissen.Niet veel maar genoeg voor dat water en ik denk als men niet meer vis had uitgezet dat daar wel eens een 60ponder uit wou komen.

Nu is de kans natuurlijk wel kleiner
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

27-08-2003 19:06

Een vijftiger of hoger zal je er voorlopig niet meer vangen, er is een paar jaar geleden een wanbeleid gevoerd, er werden massa`s kleine karpers uitgezet en het jaar erop waren de kreeften bijna uitgestorven vervolgens zijn er weer veel vissen afgehaald (kleine en grote) Ik ving een vis van 43 pond, die er vreselijk vermagerd uitzag, en in het verleden een gewicht had gehad van 54 pond! Ik denk dat er met goed beleid een paar jaar overheen gaan voordat er weer echte toppers vanaf komen(mits ze niet gejat worden!)
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

27-08-2003 20:12

Op 2003-08-21 13:45, schreef ferenc van de vorstenbosch:
Er zit genoeg natuurlijk voedsel in dat water,dus dat gebeurt niet.

Leg uit.
Ik ben er ook geweest. Er ligt af en toe een mosselbankje. Huur maar een waterfiets of iets dergelijks en neem een lijntje met een loodje mee. (4,5 meter is genoeg) hang dat in het water en ga maar een paar uur fietsen. je vind er nergens waterlelies, wier, alg en waterplanten.
En het is er nergens dieper dan 4 meter.
dus veel natuurlijk aas?????

En indd. er zitten heel veel kleine vissen. Ik heb er in 9 DAGEN niets boven 10 pond gevangen.

Groeten,

Luuk
p.s. nu ik dit schrijg besef ik dat er wel veel kreeften zitten......
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
lydia kanaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 20-01-2004 23:04

20-01-2004 23:33

Ik vis elk jaar in beaumont,met veel plezier trouwens.
Tot september 2003, ik weet niet wat ze er gedaan hebben maar ik had alleen maar last van meervallen weet je wel van die kleine Amerikaanse dwergmeervalletjes. :evil: :evil: :evil:
Ik heb me verschrikkelijk geiriteerd aan die vissen.
ik heb er wel een stuk of 50 gevangen . Bij de eerste dacht ik nog oh wat leuk moet je kijken dit heb ik nog nooit gevangen snel een foto en terug die vis. Vanaf de vijfde geloof ik heb ik de rest achter in de rivier gegooid.
Ik hoop dat iedereen dat doet da ga ik er over 2 jaar wel weer eens heen .Ik heb er gelukkig wel een van het oude bestand mogen vangen van 35 pond. Maar daar hadden ze mooi een stuk van de staart afgeknipt, echt zielig hoor zulke vissers. Dus ik adviseer tijgernoten of knoertharde boilies.
Groeten Eric
Plaats reactie